Értékesítés: szerencse, vagy terv? |
2011. február 14. hétfő, 03:00 |
Rengeteg értékesítőtől hallottam már, hogy „én mindent megtettem, nem rajtam múlt”, vagy „Nem volt szerencsém, ezért mondták le a tárgyalásaimat”. A valóban sikeres értékesítőktől viszont azt hallom, hogy megtervezik egy hetüket, hónapjukat, és el is érik a terveket. Ez örök csata az értékesítési vezetők és a nem túl eredményes kollégáik között: min múlik valójában az üzleti partnerkeresés, az új vevő szerzés sikere? Bevétel terv szerintKezdő értékesítőként még én is átmentem azokon a „gyerekbetegségeken”, melyeket ez a poszt jelent induláskor: nem jöttek össze a nagy nehezen beegyeztetett tárgyalások, aki eljött, az nem vásárolni akart tőlem, hanem eladni vagy barterezni. Minden tárgyalás után (ami nagy nehezen összejött) egyre lejjebb és lejjebb törtem, és a kezdeti lendületemet egész más célra kezdtem felhasználni: nagy elánnal álltam neki indokokat gyártani, miért nem veszik meg a terméket. Főnököm persze a haját tépte, hiszen egy sikeres értékesítőt, egy értékesítési vezetőt, pláne egy ügyvezetőt vagy tulajdonost nem az érdekel, mi miért nem működik, hanem hogy mi a megoldás. Aztán egy professzionális értékesítési tréningsorozat után valami megváltozott: elkezdtem elhinni, hogy el tudom adni a terméket / szolgáltatást, és hogy a tapasztalt és eredményes kollégáim nem a levegőbe beszélnek, amikor megterveztetik velem, mit fogok elvégezni a héten / hónapban. Németh Zoltán Lépéselőny Virtuális Irodaház A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|