Egy üzlet százat csinál |
2011. február 23. szerda, 03:00 |
A komoly értékesítők tudják: egy ügyfél sokkal többet jelent(het), mint pusztán azonnali bevétel. A valódi profitot az jelenti, ha az új vevő elégedetté válik, és további új és új lehetőségekkel látja el az értékesítőt és a céget. Ahhoz, hogy ez valóra váljon, a már több cikkemben részletesen kivesézett kiváló szolgáltatáson kívül szükséges egy tényező. Egy olyan faktor, ami megkülönbözteti a sikeres értékesítőt a küszködő, eredménytelentől. Személyes marketingEgy értékesítő legfontosabb eszköze, fegyvere a kommunikációs képessége. Lehet a termék csúcs szuper, a szolgáltatás minden szolgáltatások legjobbika – ha nincs, aki erről felvilágosítsa a potenciális partnereket, halott az ügy. Azonban ez a képesség egy még fontosabb cél érdekében is felhasználható. Az értékesítési csodafegyverA viták elkerülése végett a legegyszerűbb, amit tehet az értékesítő az, ha ő maga kér ajánlásokat. Ez az az üzleti csodafegyver, ami átsegít minden nehézségen. Egy sikeres értékesítő abban különbözik eredménytelen társaitól, hogy mer ajánlást kérni. Ezt a néha túlmisztifikált lépést viszonylag egyszerű megtenni: „Ismer Ön olyat, akinek hasznos / értékes lehet mindaz, amit én most elmondtam?”. Ez a varázskérdés feltehető új tárgyalópartnernek, elégedett és reklamáló ügyfélnek, a szomszéd néninek a buszon, bárkinek – hiszen nem feltétlenül az az elvárás, hogy dolgozza meg a megkeresendő személyt és készítse elő a terepet nekünk (bár ez az ideális), hanem az is segítség, ha piaci információhoz (kinek lehet szüksége „ránk”) juttat bennünket. Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|