Az értékesítő, akinek a csodájára jártak |
2011. március 07. hétfő, 03:00 |
Felkelt reggel, vidáman átgondolta a napját: „ma is kötni fogok egy pár jó üzletet!” – gondolta, majd neki is veselkedett. Egész nap ügyfeleket hívott (meglévőket és új vevőket egyaránt), találkozókat szervezett és tárgyalt, kezelte a reklamációkat, kifogásokat, egyengette a cég – és így a maga – útját. Nap közben párszor felhívta az értékesítési vezetőjét, csak hogy tudassa: bár nincs bent, még létezik, jól halad, és hogy elmesélje az egyes tárgyalásait. Nap végén írt egy összefoglalót is, magától, melyben az értékesítési vezető számára gyorsan átláthatóan megmutatta: ma is megdolgozott a fizetéséért, és hajtott a jutalékért. Befejezte az adminisztratív feladatait, majd miután még kicsit olvasott és CD-t hallgatott szakmai képességei fejlesztése céljából, elégedetten dőlt az ágyba. Komolyság + lazaság = üzletA fenti – sajnos, néha kicsit utópisztikus – tanmese persze nélkülözi a szintén fontos elemeket, mint a családdal való foglalkozás, sport, és nem tér ki minden részletre, mégis jól felvázolja, milyennek képzeli a tulajdonos, vagy az értékesítési vezető azt az embert a csapatában, akire komolyan szeretne számítani. Nem készítettünk felmérést a tárgyban, csak tippelni tudok, de nem gondolom, hogy az értékesítésben dolgozók több mint fele megfelelne a fenti leírásnak. Rengeteg a felkészületlen, de koncentrált, a munkahelyi poénkodást a tényleges termelésnél előbbre tartó eladással, bevételszerzéssel foglalkozó kolléga, akik a szakma és saját becsületüket egyaránt lefelé viszik. Ez egy feszültségekkel is teli munka, a felelősség közvetlenül kijön (nincs bevétel? nincs jutalék!), ezért kell hozzá az egészséges lazaság is, hogy a különböző embertípusokkal ki tudjon jönni a szakma jeles képviselője, valamint hogy kezelje magában a számos visszautasítást (ami a legjobbak életében is ott van). Nem nélkülözheti azonban a komolyságot, a megalapozottságot sem, különben nem fogja tudni kellő mennyiségben és minőségben lezárni az üzleteket. Lazán kezelni a felbukkanó akadályokat, és komolyan venni a célt – ez a sikeres értékesítő gondolkodásmódja. Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|