„Még gondolkodunk rajta” |
2011. március 17. csütörtök, 03:00 |
Aki értékesítőként dolgozik, vagy valaha is próbált bevételt szerezni cége számára, nagy valószínűséggel találkozott már a címben szereplő mondattal. Van olyan piac, ahol ez természetes, de legalábbis érthető, azonban egy gyors döntésekhez szokott értékesítőnél inkább hibát jelez: mit nem sikerült átadni, hogy dönteni tudjon az ügyfél? Okok és kezelésük a cikkben! Határidő az üzleti ajánlatraHa az ügyfél úgy érzi, bármikor dönthet, mindenféle következmény nélkül, a legkevésbé sem fogja érdekelni, hogy ezt elkapkodja. Alapszabály, hogy (hacsak nem sikerült igazán jól eladnunk a terméket, szolgáltatást) a konkrét vásárlásig bizony el kell vinnünk a partnert, nem elég arra várni, hogy majd csak eldönti magától! Ezért minden ajánlathoz tegyen egy konkrét határidőt, ameddig az úgy, abban a formában érvényes – és ne engedjen belőle szemernyit sem! Aki kicsúszik belőle, így járt – legyen következetes, és meg fogja növelni eladásai számát! KapacitásMegtervezni, hány rendelést tudunk kiszolgálni, a cég alapvető érdeke. Mindezt értékesítési okként és zárási technikaként felhasználni viszont művészet: hivatkozzon a „megnövekedett rendelésállományt loholva követő” kapacitásra, miért is kell előjegyzést, előrendelést felvennie, azaz miért kell MOST szerződni még akkor is, ha az ügyfél csak később szeretne! Ellenállhatatlan ajánlat – azonnalA marketing guruk azt tanítják, hogy ha egy ajánlat annyira fel van turbózva, annyira speciálisan ellenállhatatlanul csodálatos, hogy aki látja, egyből dönteni tud felőle. Ez a TV shop-os eladások alapja és filozófiája is – miért ne használná fel ezt a módszert Ön is? A jellemző tippek ehhez: egy standard ajánlat megfűszerezve egy olyan kapcsolt termékkel, vagy szolgáltatással, amely önmagában is értékes, de kapcsolódik az alap ajánlathoz, olyan árba csomagolva, ami egyrészt szétválaszthatatlanná, másrészt a konkurenciával összehasonlíthatatlanná teszi azt! Ki dönt?A két leggyakoribb valódi kifogás egyike – ki hinné – az egó, az önbecsülés. Rengeteg értékesítő esik bele abba a csapdába, hogy magát döntéshozónak valló tárgyaló partnerrel ül le, akiről csak a kulcs momentumban (a döntés meghozatalánál) derül ki, hogy valójában még meg kell kérdeznie valakit erről… Mindez kiküszöbölhető, ha eleve megkérdezi, az illető egyedül dönt-e ebben a kérdésben, ha pénzügyi döntésre kerül a sor, vagy bevon valakit? Utóbbi esetben ne is álljon neki meggyőzni az illetőt, csak ha minden érintett jelen van! Mi a pontos ok?A tipikus valódi kifogás (nincs pénze az illetőnek) nem éppen büszkeségre okot adó helyzet. Ezért minden más mögé igyekeznek a leendő új vevők ezt eltüntetni. Egy dolgot tehet egy felkészült értékesítő: újra és újra tegye fel a varázskérdést a partnernek az éppen aktuális kifogáshoz: „Tegyük fel, erre találtunk egy jó megoldást. Ebben az esetben van bármilyen akadálya, hogy most üzletet kössünk?”. Ezzel ugyanis azonnal kiderül, valódi vagy álkifogásról van-e szó (hiszen ha ezt kezelve újabb bukkanna elő, akkor ezzel kár is foglalkozni). Ha ez a valódi ok (többször visszakérdezve is ragaszkodik hozzá a partner), akkor arra érdemes rákérdezni, szeretné-e a partner, hogy közösen találjunk rá egy kiváló megoldást? Ha ugyanis tényleg szeretné a termékünket, szolgáltatásunkat, akkor nyitott lesz rá, hogy segítséget kapjon abban, hogy szerezheti meg azt, és örülni is fog ennek a szándéknak! Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- K&H-Google: lemaradnak a cégek mobilbarát weboldal nélkül
- Az ISK akciós ajánlata Lépéselőny Tagoknak
- Hogyan használjuk a telefont okosan az üzleti kapcsolatokban?
- Prága mindössze 38.900 Ft-ért!
- Változás = üzlet
- Mikor hagyja abba az értékesítést?
- Nem kérek semmit
- Pályázatok, közbeszerzések , fejlesztési adókedvezmények, finanszírozási megoldások
- Naivan könnyebb
- Vásároljon magától!
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..