A túl sok tudás előfordul, hogy inkább gátol egy tevékenységet, mint segít. Ha elkezdünk túlkombinálni egy dolgot, mert már minden létező eshetőséget végig tudunk gondolni, még a végén bele sem kezdünk. Amikor nincs túl sok adatunk egy területről (mint pl. az értékesítés, vagy a marketing), előfordulhat, hogy lazán megcsináljuk az elvárt teljesítményt, és szimplán sikerülnek a dolgok.
Szűz kéz üzletet hoz
Egyik ismerősöm cégében dolgozott egy Erdélyből származó időpont-egyeztető lány. Az volt a feladata, hogy egy listán szereplő cégeket hívjon fel, és hívja be őket Budapestre, egy szemináriumra. A rutinos profik tudják: ez a feladat szinte lehetetlen, borzasztó nehéz, ezért inkább (kicsit kárörvendve) rásózták az új kolleginára, aki – óriási meglepetésre – minden különösebb gond nélkül töltötte fel telefonon a szemináriumokat egymás után. Volt egy titka: fogalma sem volt Magyarország térképéről! Örült, hogy betalál a munkahelyére reggelenként, és legkevésbé sem foglalkoztatta, hogy Békéscsabán vagy Sopronban hív-e fel valakit, csak megbeszélte vele, hogy pl. csütörtök 9-re az illető legyen Budapesten, a cég székhelyén. Mondanom sem kell, amint kiderült mindez, a tapasztalt kollégák jól megmagyarázták szegény lánynak, hogy ilyet nem lehet tenni, ilyen messziről nem lehet az ügyfeleket berángatni – többet nem is tudott szegény egy időpontot sem egyeztetni…
Első munkahelyemen én is hasonló lendülettel vágtam neki a munkának. Egy környezetbarát ipari terméket értékesítettünk, aminek egyik elsődleges célpiaca a hazai busztársaságok voltak. Mivel fogalmam sem volt róla, mi hogy megy, fogtam magamat, és nemes egyszerűséggel küldtem egy faxot minderről a központi számukra, majd felhívtam őket. Néha annyira ledöbbentek a túloldalon a szemtelen naivitásomtól, hogy kapcsolták az illetékes vezetőt, sőt még az is összejött, hogy találkozót egyeztessünk (még talán megrendelés is lett belőle).
Mindez egy dologra bizonyíték: bár a rutin és a tapasztalat, a piacismeret rengeteget számít, érdemes leporolni azokat az elveket, amelyekkel nekiindulunk egy feladatnak. Kérdőjelezzen meg bátran minden előfeltevését, minden „ez biztosan úgy van, hogy” és „tudom, hogy” jellegű gondolatot! Szabadon lásson neki a feladatnak, felejtsen el mindent, amit eddig „tudott” róla! Mindez kombinálva azzal, hogy a bekövetkező helyzeteket rutinja révén már lényegesen jobban tudja majd kezelni, biztos sikerre vezet.
Németh Zoltán Lépéselőny Virtuális Irodaház A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről -
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket. Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait? VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG! KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT! ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben. |