2 rövid sztori egy tanulsággal |
|
|
2011. március 29. kedd, 09:00 |
1 sztori: Az utóbbi fél évben egyre inkább észre veszem magamon, az ülő munka hátrányos hatásait deréktájt és be kell vallanom, hogy a testmozgást az utóbbi 2-3 évben elhanyagoltam. Úgyhogy úgy döntöttem, újra nekiállok mozogni. Ennek egyik része, hogy elkezdtem rendszeresen futni a közelben levő erdős parkban. Tegnap velem tartott egy kedves barátom, akivel még egy kollégiumi szobában is laktunk annak idején. A cél 5,5 km, azaz 5 kör lefutása volt. Amikor már nem bírtuk, futás helyett sétáltunk és közben beszélgettünk.
|
Bővebben...
|
A saját marketingem tuti biztos tesztje |
|
|
2011. március 29. kedd, 03:00 |
Aki vállalkozik, nem tudja elkerülni, hogy ne próbálja népszerűsíteni, eladni termékét, szolgáltatását. Ez aztán előzetes tapasztalattól, képzettségtől, és érzéktől függően lesz sikeres akció, amiben legtöbbünk nem alkot kiemelkedőt (tisztelet a kivételnek). Mi az a lakmuszpapír-szerűen biztos eredményt adó teszt, amivel kiderítheti, fognak-e vásárolni Öntől az adott hirdetésre?
|
Bővebben...
|
Lendület a lelke mindennek |
|
|
2011. március 25. péntek, 03:00 |
Amikor az értékesítők ülnek az irodában és kávéznak, cigiznek és beszélgetnek, az biztos, hogy nem a több bevételhez, több új vevőhöz vezető út – hiába mondják a sales-es kollégák, hogy ez mennyire segíti a rekreációjukat. Ez egy olyan terület, amely nem megy sebesség nélkül. Hogy tegye sebességbe ellustult értékesítőit?
|
Bővebben...
|
A top 4 kifogás |
|
|
2011. március 24. csütörtök, 03:00 |
Aki értékesítéssel foglalkozik, ilyen vagy olyan formában találkozik ellenállással, kifogásokkal munkája során a leendő új vevők oldaláról. Aki alkalmazottakat foglalkoztat, beleszalad ugyanebbe, miközben próbálja termelésre bírni embereit. Elsősorban az előbbi nézőpontból összegyűjtöttem a top 4 kifogást, amivel eddigi pályafutásom során találkoztam – szédületes, mit ki nem találunk, ha valamit hárítani szeretnénk…
|
Bővebben...
|
Ami ingyen van, mindig drága |
|
|
2011. március 22. kedd, 03:00 |
Kétféle reakció létezik, ha valami ingyeneset kínálnak az üzleti életben: valaki vagy fogja az ajánlatot, és jogosnak érzi, hogy ő most csak kap, és van, aki elgondolkozik rajta, mit adhatna cserébe. Az üzletben gyakran az első szemlélettel találkozunk, ami sajnos elterjesztett egy rossz szemszöget: számos mikrovállalkozás úgy gondolja, létezik ingyen ebéd, és csak azért állnak sorba már. Nem akarom ezt az élet egy másik területéhez hasonlítani, mindenesetre elgondolkodtató, melyik megközelítéssel hová jut az ember.
|
Bővebben...
|
(Be)vételi üzemmód |
|
|
2011. március 19. szombat, 03:00 |
Mindenki értékesítőnek születik, de van, aki továbbtanul. Kisgyerekként még (szinte) bármely cél elérhetőnek tűnik, és így, vagy úgy, de mindent megteszünk az áhított csoki, hintaló, vagy játék baba megszerzéséért. Aztán ez idővel átalakul, és előbb-utóbb jönnek a komplikációk az eladás körül: nem találjuk a hangot a vevőjelöltekkel. Hogy hangolja be leendő új vevőjét az Ön által megkívánt hullámhosszra?
|
Bővebben...
|
A lelkesedés csodákat művel |
|
|
2011. március 18. péntek, 03:00 |
Gimnáziumi matematikatanárom több egyéb örökzöld poénja mellett ez volt az igazi, amivel mindig megpróbálta az osztályt szóra és gondolkodásra bírni, amikor döbbent csendet és üres tekinteteket kapott egy-egy feladványára. Ennyi felvezetés után adja magát a kérdés: mi az értékesítők legfontosabb fegyvere? Annyit előre elárulhatok: ezt tanulni nagyon nehéz, azonban a nagyon sikeres értékesítők egytől-egyig bírnak ezzel a tulajdonsággal!
|
Bővebben...
|
„Még gondolkodunk rajta” |
|
|
2011. március 17. csütörtök, 03:00 |
Aki értékesítőként dolgozik, vagy valaha is próbált bevételt szerezni cége számára, nagy valószínűséggel találkozott már a címben szereplő mondattal. Van olyan piac, ahol ez természetes, de legalábbis érthető, azonban egy gyors döntésekhez szokott értékesítőnél inkább hibát jelez: mit nem sikerült átadni, hogy dönteni tudjon az ügyfél? Okok és kezelésük a cikkben!
|
Bővebben...
|
Miért nem vesz tőlem senki? |
|
|
2011. március 16. szerda, 03:00 |
Ezt a kérdést sok értékesítő teszi fel magának, főleg az első, beinduló időszakban. Van azonban pár olyan jellemző, amik biztossá teszik, hogy nem fognak vásárolni attól a cégtől, üzletembertől, aki így gondolkozik, viselkedik. Olvassa át őket, és győződjön meg róla, hogy Önre egyik sem jellemző! Ha mégis, vizsgálja meg, hogy tudná megváltoztatni ezeket a tulajdonságokat…
|
Bővebben...
|
Köszönöm, csak érdeklődtem! |
|
|
2011. március 11. péntek, 03:00 |
Aki értékesít, számtalanszor találkozott már azzal a helyzettel, biztos vagyok benne, amikor a leendő ügyfél „Igen, ez nagyon érdekel, még átgondolom!”- felkiáltással távozott, majd többet soha nem hallottunk felőle. Hogy lehet az érdeklődésből valódi eredményt, azaz egy új vevőt, egy szerződést „csiholni”?
|
Bővebben...
|
|
Kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció |
|
|
2011. március 09. szerda, 03:00 |
Mi kell egy üzlethez? Nyilván számtalan összetevő létezik, mégis csak egy kulcsfontosságú van: ahhoz, hogy két fél, két üzletember között megegyezés jöjjön létre, a lényeg a kommunikáció. Ennek számtalan bizonyítékát látja az ember nap, mint nap – sajnos gyakran a másik oldalról (a kommunikáció hiányából). Pár vicces és komoly példa, mi múlhat a kommunikáción az üzleti életben!
|
Bővebben...
|
Adni jó (mert üzlet lehet belőle) |
|
|
2011. március 08. kedd, 03:00 |
Nem szeretek általánosítani, mégis azt kell mondanom, hogy rengeteg vállalkozó van, aki kapni szeret(ne), és egyáltalán nem gondolja végig, mi kell ahhoz, hogy kapjon. A „ha lesz üzlet, persze gondolkodhatunk majd jutalékban”, az „ajánlj nekem és majd adok érte százalékot”, illetve az „add el a termékemet, neked pont belefér” típusú kommunikációkkal tele a padlás. Aki így gondolkozik, csak azon a szemüvegen keresztül nézi a világot, hogy ki mindenkinek lenne jó, ha az ő termékét, szolgáltatását ajánlaná vagy adná el – és még csak véletlenül sem gondol bele, érdekel-e egyáltalán ez valakit?
|
Bővebben...
|
Az értékesítő, akinek a csodájára jártak |
|
|
2011. március 07. hétfő, 03:00 |
Felkelt reggel, vidáman átgondolta a napját: „ma is kötni fogok egy pár jó üzletet!” – gondolta, majd neki is veselkedett. Egész nap ügyfeleket hívott (meglévőket és új vevőket egyaránt), találkozókat szervezett és tárgyalt, kezelte a reklamációkat, kifogásokat, egyengette a cég – és így a maga – útját. Nap közben párszor felhívta az értékesítési vezetőjét, csak hogy tudassa: bár nincs bent, még létezik, jól halad, és hogy elmesélje az egyes tárgyalásait. Nap végén írt egy összefoglalót is, magától, melyben az értékesítési vezető számára gyorsan átláthatóan megmutatta: ma is megdolgozott a fizetéséért, és hajtott a jutalékért. Befejezte az adminisztratív feladatait, majd miután még kicsit olvasott és CD-t hallgatott szakmai képességei fejlesztése céljából, elégedetten dőlt az ágyba.
|
Bővebben...
|
Üzleti nyitva tartás: 0-24 |
|
|
2011. március 03. csütörtök, 03:00 |
Mindannyiunk álma, hogy akkor is jöjjön a bevétel, amikor épp nyaralunk, alszunk, vagy csak teljesen mással foglalkozunk, nem az értékesítéssel. Leszámítva az egyébként brilliáns MLM-eket, vagy az öröklés és lottónyerés esélyét, egy átlag cég életében ez szinte elképzelhetetlen... volt jó pár évvel ezelőttig. Az Internet, annak gyorsulása és terjedése azonban új távlatokat nyitott meg, hogy használhatja ki egy cég ezt a nonstop profittermelés érdekében.
|
Bővebben...
|
A marketinges, az udvari bohóc |
|
|
2011. március 02. szerda, 03:00 |
A királyi udvarokban az udvari bohóc szerepe kényes és kényelmes is volt egyben: olyan dolgokat vághatott a király szemébe, melyeket más nem mert volna megmondani (akár kritizálhatta is), de különleges testi adottságaiért cserébe eltartották az udvarnál, nem volt gondja a mindennapi életre. Érdemi hozzáadott értéke csak akkor volt, ha meg tudta mutatni az uralkodónak, mit lenne érdemes máshogy csinálnia, ez a javaslata valós adatokon alapult, és el is ért egy pozitív változást. Sok kisvállalkozásnál látom, hogy ilyen vagy olyan módon igénybe vesznek marketing tanácsadót – de az egész inkább egy rosszul kezelt udvari bohócra hasonlít…
|
Bővebben...
|
Marketing: Marketing, de hogyan? - Rohanó világban a leggyorsabb megoldás |
|
|
2011. március 02. szerda, 00:00 |
Szeretné javítani értékesítési eredményeit, Csökkentené a marketing költségeket?
Tanácsra van szüksége brand építésben, „kiszállási stratégia”, növekedési stratégia kidolgozásában? Nem is gondolná, hány vállalkozás szenved attól a problémától, hogy van egy jó terméke, szolgáltatása, de nem tudja, kinek szeretné azt eladni, és hogyan alakítsa ki ennek megfelelően a marketing startégiáját, hogyan is fogjon hozzá az értékesítéshez.
|
Bővebben...
|
Marketing rémálomból valós üzlet |
|
|
2011. február 28. hétfő, 03:00 |
A marketing 50 (vagy 70, vagy 80) %-a az ablakon kidobott pénz. Ez köztudomású. Persze cége válogatja, kinél mennyire igaz, az biztos, hogy egy átlagos mikro- vagy kisvállalkozó nehezen tudja meghatározni, pontosan melyik része és valójában mennyire „száll el” a semmibe. Amit viszont csak a bölcsek tudnak: ennek nem kell így lennie!
|
Bővebben...
|
Értékesítők intelmére |
|
|
2011. február 25. péntek, 03:00 |
Elegáns, légkondicionált tárgyaló, bőrfotel, kellemes légkör + egy új vevő jelölt, aki kedves és odafigyel – ez minden értékesítő álma, nem? Mégis, előfordul, hogy ebben az idillikus állapotban is izzad keményen az üzletszerző, és nem azért, mert az ügyfél ellenséges, támadó, vagy unott. Épp ellenkezőleg: mit tegyünk, ha a potenciális partner vérszagot kap, és el akar adni nekünk?
|
Bővebben...
|
Egy üzlet százat csinál |
|
|
2011. február 23. szerda, 03:00 |
A komoly értékesítők tudják: egy ügyfél sokkal többet jelent(het), mint pusztán azonnali bevétel. A valódi profitot az jelenti, ha az új vevő elégedetté válik, és további új és új lehetőségekkel látja el az értékesítőt és a céget. Ahhoz, hogy ez valóra váljon, a már több cikkemben részletesen kivesézett kiváló szolgáltatáson kívül szükséges egy tényező. Egy olyan faktor, ami megkülönbözteti a sikeres értékesítőt a küszködő, eredménytelentől.
|
Bővebben...
|
Van mááásik… üzlet! |
|
|
2011. február 21. hétfő, 03:00 |
Hiába az a sok ezer tárgyalás, amin már túl vagyok, újra és újra kellemesen meglepődöm, hogy egy értelmes tárgyalópartnerrel beszélgetve új és új lehetőségek bukkannak fel. „Foglalkozom még azzal is, hogy…”, „Van egy másik cégem is, ami…”, és hasonló mellékmondatok, melyek új utakat nyitnak az értékesítésben és a marketingben. Összegyűjtöttem négy kulcs tényezőt, melyek segítenek abban, hogy Ön is több üzleti megbeszélésen bukkanjon új és új lehetőségekre!
|
Bővebben...
|
|