Mentés másként, avagy az új vevők forrása |
|
|
2011. február 18. péntek, 03:00 |
Innováció – ez a szó manapság egyre divatosabb: pályázatok, járulékok kötődnek hozzá, és minden második reklámban valamilyen formában előfordul. A marketing és az értékesítés is önmagában számtalan újításon ment át az elmúlt időszakban, mégis van egy kiváló mód, ahogy önmagában is hasznosítható ez a fogalom.
|
Bővebben...
|
Több értékesítő = több bevétel? |
|
|
2011. február 16. szerda, 03:00 |
Számos kis cégben komoly féket jelent, hogy az ügyvezető nem mer felvenni értékesítőket, mert attól tart, hogy csak vinnék a pénzt, nem hoznák. Ez persze jogos lehet, hiszen az értékesítés és a marketing két olyan terület, ahol hatással tudunk lenni a bevételre és a profitra, így nagyon nem mindegy, mennyibe kerül a cél elérése. Mi az a három kulcspont, amelyekkel bebiztosíthatja, hogy az értékesítők bőven profittal hozzák sorban az új vevőket?
|
Bővebben...
|
Értékesítés helyett étlap |
|
|
2011. február 15. kedd, 03:00 |
Elkövettem ma egy értékesítői hibát egyik tárgyalásomon: a partner csak kérdezgetett, kérdezgetett, én meg szorgalmasan válaszolgattam, hiszen érdeklődőnek tűnt. Aztán úgy álltunk fel az asztaltól, hogy gyakorlatilag mindent megtudott rólunk, mégsem találtunk konkrét irányt az együttműködéshez. Hogy kerülje el az értékesítő a „prezentáljon csak, mi majd választunk” csapdáját?
|
Bővebben...
|
Értékesítés: szerencse, vagy terv? |
|
|
2011. február 14. hétfő, 03:00 |
Rengeteg értékesítőtől hallottam már, hogy „én mindent megtettem, nem rajtam múlt”, vagy „Nem volt szerencsém, ezért mondták le a tárgyalásaimat”. A valóban sikeres értékesítőktől viszont azt hallom, hogy megtervezik egy hetüket, hónapjukat, és el is érik a terveket. Ez örök csata az értékesítési vezetők és a nem túl eredményes kollégáik között: min múlik valójában az üzleti partnerkeresés, az új vevő szerzés sikere?
|
Bővebben...
|
Üzleti etika és az igazság |
|
|
2011. február 11. péntek, 03:00 |
Mindannyiunkban él a vágy, hogy ha valamit kimondunk, azt mások igaznak fogadják el. Ez természetes, senki sem szereti azt érezni, hogy nincs igaza. Ez csak akkor fordul visszájára, ha amit valaki mond, alap esetben hamis – viszont másvalakire nézve káros üzletileg. Mit kezdhet az alaptalan, de káros támadásokkal cége ellen?
|
Bővebben...
|
Még mindig az e-mail a sláger a kis- és középvállalkozások körében |
|
|
2011. február 10. csütörtök, 03:00 |
Ez derül ki a MAMASZ legfrissebb felméréséből, amelynek keretén belül 1 200 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót, marketing döntéshozót kérdeztek meg a vállalkozásuk 2010-es évi marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről. A nem reprezentatív felmérés szerint a megkérdezett vállalkozások 83%-ánál még mindig a cégvezető foglalkozik a marketinggel. 2010-ben a vállalkozások marketingjének három fő iránya volt: meglévő ügyfelekkel való foglalkozás (45%), új piacok felkutatása (44%) és új termék fejlesztése (43%). Ezzel ellentétben az idei évet elsősorban a piacok felkutatására szánják a kis- és középvállalkozások (73%).
|
Bővebben...
|
Meddig tartson ki egy értékesítő? |
|
|
2011. február 10. csütörtök, 03:00 |
Az értékesítés és a hideghívás, telefonos marketing azok a szakmák és területek, ahol végképp igaz a mondás, hogy aki jó benne, holtig tanul. Mindig lehet új ötleteket, új megközelítéseket olvasni / hallani / ellesni, amelyek bármelyike átlendíthet egy aktuális tárgyaláson, egy leendő új vevő meggyőzésénél. Mégis, mindenki, aki üzleti partnerkereséssel foglalkozik, naponta fut(hat) bele olyanokba, akik csak le akarják rázni, vagy próbára teszik a türelmét, kitartását. Meddig érdemes elmenni egy leendő ügyfél megszerzése során, meddig tartson ki az értékesítő?
|
Bővebben...
|
Van kiút: éljen a Netes üzlet |
|
|
2011. február 09. szerda, 03:00 |
Az Internet megjelenése számos iparágban gyökeresen forgatta fel a status quo-t: a megrendelések, információáramlás, visszajelzések, felmérések mind-mind felgyorsultak, néhol egyszerűbbé váltak. Aki lépést tud tartani ezzel, győztes lehet, aki nem, lemarad – ezek a már-már elcsépelt közhelyek a mindennapokban ma már érezhető valósággá váltak. Persze joggal mondhatja egy fémforgácsoló kisiparos, hogy ő például tevékenysége mely részét tehetné át a Netre? Mégis, akár a marketing és az értékesítés egyes folyamatainak egyszerűsítésével ez kivitelezhetővé válik.
|
Bővebben...
|
A nagy (ki)fogás |
|
|
2011. február 08. kedd, 03:00 |
Érezte már úgy, hogy egy ügyfél, leendő új vevő csak „húzatja” Önt, és sehogy sem akar szerződést kötni? Egyik értékesítő kollégám kifogta egyszer minden idők legelvetemültebb kifogásállítóját, akinek lenti példájából egy életre levontam a következtetést: csak olyanokkal szabad tárgyalni, akik tesznek is valamit az üzletért. Hogy lehet kitesztelni az ígéretek és szóbeli PR világában, ki csak kamu és ki valós üzletember?
|
Bővebben...
|
Kérem, tartsa a fonalat |
|
|
2011. február 07. hétfő, 03:00 |
Minden piacon vannak könnyebb és nehezebb ügyfelek. Egyszer egy barátom kérdezte, miért akarok új szerződést kötni egy olyan partnerrel, akiről tudjuk, hogy mindenbe beleköt, azt feleltem: amikor a bevételeket és a profitot tervezzük, végső soron mindig azokat a partnereket tudjuk számításba venni, akikkel már többször dolgoztunk. Lehet, hogy voltak és vannak konfliktusok velük menet közben, mégis, a meglévő ügyfelek, akik folyamatosan újrarendelnek, a biztos alapjai a marketing és értékesítési munkának. Hogy tartsa meg őket?
|
Bővebben...
|
|
Új vevő evolúció |
|
|
2011. február 04. péntek, 03:00 |
Most már harmadik cégemben / munkahelyemen figyeltem meg értékesítő szemmel nézve, mennyire más ügyfelekkel találkozunk tevékenységünk kezdetén, mint amikor már erőteljesen halad az üzlet. Ez vonatkozik egy új értékesítőre is: amikor elindul, még szinte bárkit potenciális partnernek tekint, ezért mindenféle – akár hamis – nyomon próbálkozik. Milyen lépésekben juthatunk el az igazán minőségi vevőkhöz?
|
Bővebben...
|
A hideghívás, ami bevételt hoz |
|
|
2011. február 03. csütörtök, 03:00 |
Sokan félünk tőle, van aki bele sem vágna, mégis az üzleti partner keresés, az értékesítés szerves része: a hideghívás nélkül a marketing és a bevételszerzés szinte elképzelhetetlen. Az elmúlt két év ráadásul számos olyan cégnél tette szükségessé ezt a direkt megkeresési formát, akik az elmúlt években, évtizedekben már hozzászoktak, hogy meglévő ügyfeleket szolgálnak csak ki, esetleg ajánlásokból szereznek új vevőket. Innen indulva aztán kifejezetten nehéz is lehet ez a kommunikációs mód, így érdekes lehet az alábbi példa, melyet egy partnerünk mesélt nekem ma a témában.
|
Bővebben...
|
Cégvezetők Jótékonysági Bálja - Kedvezmény Lépéselőny Tagoknak |
|
|
2011. február 03. csütörtök, 00:51 |
2011.február 26.-án rendezik meg a cégvezetők körében nagy sikernek örvendő Jótékonysági Bált. Amelyen idén a Lépéselőny Üzleti Közösségi Portál Tagjai 5%-os kedvezménnyel vehetnek részt. Az évben, Cristell, illetve Nagy Roland, művészek kiállítása is színesíti a Cégvezetők Bálját. A résztvevők a művészekkel személyesen is találkozhatnak a rendezvényen. Az elmúlt Bálok során sok, azóta is gyümölcsöző üzleti kapcsolat alakult ki a résztvevők között, így sikeressége vitathatatlan.
|
Bővebben...
|
„Pushy” üzlet = bevétel |
|
|
2011. február 02. szerda, 03:00 |
Néma gyereknek anyja sem érti a szavát, de hogy sosem köt üzletet, az biztos. Sokan viszont úgy vagyunk ezzel, hogy nem szeretünk tolakodni, nem szeretünk tukmálni senkire semmit. Úgy vagyunk vele: mi sem szeretjük, ha nekünk akar valaki valamit mindenáron eladni – akkor mi hogyan fordítanánk meg azt, aki „nem”-et mond? Hogy oldjuk fel azt a feszültséget, amit a hideghívások és az üzletkötés kelt az emberben?
|
Bővebben...
|
Ajánlom magamat, különben nincs üzlet |
|
|
2011. február 01. kedd, 03:00 |
„Mondja gyorsan, nagyon kevés időm van” – ezt a kezdő értékesítők által is utált mondatot ma egy olyan partner mondta nekem, akinek egy nagyon közeli ismerőse ajánlotta be cégemet. Ebből alapból arra gondoltam volna, hogy a) ismerősöm, aki tudja, mivel foglalkozom, olyannak ajánl be, akinek tényleg érdekes lehet az együttműködés, b) ha már neki is elmondta, hogy keresni fogom (mint ahogy ez történt), ő is felkészül rá(m), c) ha nem érdekes, akkor nem pazaroljuk egymás idejét. Mit tehetünk, hogy pontos ajánlásokat kapjunk, melyekből valós üzletet tudunk elérni?
|
Bővebben...
|
Von Braun és az üzleti célcsoport |
|
|
2011. január 31. hétfő, 03:00 |
„Az embernek ott a helye, ahová a vágya vonzza” - mondta Dr. Werner von Braun, az amerikai űrkutatás egyik ismert alakja. E szép mondás is kifejezi, hogy érdemes az értékesítést és a marketinget felépíteni: nem az a kérdés, ki engedheti meg magának a termékünket / szolgáltatásunkat értékesítőink szerint, hanem az, milyen partnerekkel szeretnénk együtt dolgozni.
|
Bővebben...
|
Kvíz a több bevételért |
|
|
2011. január 27. csütörtök, 03:00 |
Harcolunk nap, mint nap az új vevőkért, a bevételért és profitért – ez rengeteg energiát emészt fel tapasztalatom szerint minden vállalkozó ismerősömnél. Akár leraktuk már egy sikeres vállalkozás alapjait, akár nem, egy biztos: cégvezetőként folyamatos figyelmet igényel a magas szintű termelés fenntartása. Összegyűjtöttünk pár ötletet, amivel ennél nyugodtabbá tehető az üzleti partner keresés – akár jelentősen nyugodtabbá.
|
Bővebben...
|
Csereüzlet |
|
|
2011. január 26. szerda, 03:00 |
A mai világban különösen jó partnernek minősül az, aki betartja ígéretét, és pontosan azt adja üzletfelének, mint amire vállalkozott. Annyi csalódás érte már az üzleti partner kereséssel, vállalkozással foglalkozókat, hogy egy korrekt, a megbeszélteket precízen megtartó ügyfél egyrészt ritkaságszámba megy, másrészt el sem gondolkozunk rajta, hogy tudnánk valami extrát adni a partnereknek. Kivétel ez alól általában az év végi karácsonyi hajtás, pedig a mindennapokban is csodát lehet tenni egy-egy aprósággal!
|
Bővebben...
|
Üzlet a lábban |
|
|
2011. január 25. kedd, 03:00 |
Mitől van az, hogy ugyanazon a piacon, ugyanazzal a képzéssel és termékháttérrel rendelkező két különböző értékesítő gyökeresen más teljesítményt produkál? Tegyük fel, még a címlistában sincs érdemi különbség, azaz minden kiinduló feltétel azonos – mégis, vannak top és vannak „futottak még” kategóriájú értékesítők. Félretéve a kifogásokat (amik jellemzően nem a top értékesítők szájából hangoznak el), kell, hogy legyen valami (vagy több) alapvető eltérés!
|
Bővebben...
|
Nem = bevétel?? |
|
|
2011. január 21. péntek, 03:00 |
Aki értékesítéssel és marketinggel foglalkozik, pláne évek óta, pontosan tudja: nincs olyan, hogy „nem”, csak „most nem” létezik. Bár egy leendő új vevő gondolhatja azt, hogy ő most nem szeretne vásárolni tőlünk, az üzleti partner keresés egyik lényege az, hogy személyes kapcsolatok vannak, nem csak eladás és vásárlás. Ebből következik, hogy mindig változhat a helyzet, mindig lehet újra megkeresni egy korábban elutasító partnert. De hogyan kezelje le a visszautasításokat az értékesítő?
|
Bővebben...
|
|