Gondoljon a networkingre, mint egy rendszerre, ne csak, mint egy találkozóra! |
|
|
2010. december 14. kedd, 03:00 |
A közelmúltban egy rendezvényen vettem részt, ahol valaki azt mondta, hogy a kisvállalkozók legtöbbször kialakulatlan, strukturálatlan marketing megközelítéssel dolgoznak. Ez gyakran egyszeri akciókat takar, rendszer nélkül, a rövidtávú igények kielégítésére. Ezzel a megközelítéssel mindössze annyi a probléma, hogy minden egyes új akció rengeteg erőfeszítést igényel, és nem épít a korábban már megtett lépésekre. Ez rengeteg elvesztegetett időhöz és frusztrációhoz vezet.
|
Bővebben...
|
Stratégiai partnerség = bevétel x üzleti lehetőségek |
|
|
2010. december 14. kedd, 03:00 |
Nem gyakori manapság, hogy egy beszállító és egy megrendelő cég úgy is gondolkozzon a másikban, mint potenciális bevételi és üzleti lehetőségteremtő forrás (kivéve a beszállítót, akinek értelemszerűen bevételt jelent ez a kapcsolat). Pedig ezek a kötődések erősebbek, mint egy ATL marketing kampány főműsoridőben a kiemelt kereskedelmi csatornákon, hiszen eleve meglévő bizalomra építenek. Hogy aknázzuk ki ezt az erőt?
|
Bővebben...
|
Előretolt Marketing Helyőrség |
|
|
2010. december 13. hétfő, 03:00 |
Állítólag a marketing költségek 50 (más források szerint 70) százaléka ablakon kidobott pénz. Mégis, én azt gondolom, marketing nélkül nem megy – hogy máshogy szerezne tudomást egy potenciális új vevő arról, amit nálunk szerezhet be? Erre a múlt héten is találtam egy kiváló példát. Mégis, a legtöbb kisvállalkozó egy nem is annyira titkos fegyvert próbál bevetni a marketingben, ami lehet, hogy költségmegtakarításnak tűnik elsőre, de borzasztó hatékonytalan!
|
Bővebben...
|
Egy kisvállalkozás előnye a Digitális Korban |
|
|
2010. december 11. szombat, 03:00 |
Egy vonaton írom ezt a cikket, épp Londonba tartok, a Penny & Thomas Power, az Ecademy alapítói által szervezett „Digitális Fejtágítás” konferenciára. Az esemény célja a leírás szerint: ’áttekintés arról, hogy tudja a „Digitális Fejtágítás” és a Digitális Coaching növelni az üzletet’. Az Ecademy website-jának fejlécében ez áll: ’Tanulás, networking és üzletfejlesztés a digitális korban’.
|
Bővebben...
|
Üzlet a múltból |
|
|
2010. december 11. szombat, 03:00 |
Fordult már elő Önnel, hogy egy rég elfeledett partner egyszer csak felhívta, és rendelt Öntől? A napokban csörgött a telefonom, és a beszélgetés végére sikerült beazonosítanom a hívót, akivel régen és annyira keveset tárgyaltunk, hogy akkor nem is jött létre üzlet köztünk. Most valamilyen indíttatásból mégis megkeresett, és ügyfél lett belőle – én pedig elgondolkoztam, minek is köszönhető ez?
|
Bővebben...
|
Már nem orosz rulett az e-mail marketing |
|
|
2010. december 10. péntek, 03:00 |
A KutatóCentrum ismét elkészíti hiánypótló iparági felmérését, az E-Mail Marketing Reportot, így a trendekről is képet kaphatnak a piac szereplői. A Direkt Marketing Szövetség szakmai támogatását is élvező kutatást – mely három részből épül fel – egy nemzetközi szekunder elemzés is kiegészíti. A KutatóCentrum második alkalommal készíti el hiánypótló iparági felmérését, az E-Mail Marketing Reportot. „A kutatás megismétlésének köszönhetően már nem csak egy pillanatképünk lesz a piacról, hanem trendeket is vizsgálhatunk” – emelte ki Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője.
|
Bővebben...
|
Kiképzett értékesítési nagykövetek |
|
|
2010. december 09. csütörtök, 03:00 |
Egyik közeli ismerősöm, volt kollégám a minap bemutatott nekem egy üzletembert, akivel éppen akkor tárgyalt, amikor mi is összefutottunk. Nem mondott sokat rólam és a Lépéselőny üzleti közösségről, de az a két mondat meghatározó volt: a partnernek egyből átment, ki vagyok, mivel foglalkozom, és egyből érdeklődni kezdett egy közös üzlet iránt. Hogy érte el ezt a hatást?
|
Bővebben...
|
Értékesítés helyett marketing |
|
|
2010. december 08. szerda, 03:00 |
Előfordul, hogy az ember úgy ül le tárgyalni, beszélgetni valakivel, hogy hamar átlátja: ebből üzlet nem lesz, mégis kellemes a beszélgetés, és nincs indíttatása elrohanni azonnal onnan. Bár új vevő közvetlenül nem lesz a tárgyalófélből, mégis kiderülhet, hogy érdemes volt rászánni az időt…
|
Bővebben...
|
Üzlet + játék = több bevétel |
|
|
2010. december 07. kedd, 03:00 |
Amikor leírtam a címet, már láttam, hogy meglehetősen többértelműre sikeredett, úgyhogy egyből ki is bővült, amit eredetileg írni szerettem volna, több új nézőponttal. Gyakorlatilag mindegy, honnan közelítem, egy dolog tény marad: minél egyszerűbben (pontosabban minél kevésbé bonyolultan) közelítjük meg a sikeres vállalkozás alapjainak lerakását, annál biztosabbak lehetünk benne, hogy eredményesek leszünk.
|
Bővebben...
|
Új vevő típusok |
|
|
2010. december 06. hétfő, 03:00 |
Több ezer tárgyalással a hátam mögött megfigyeltem, hogy az értékesítésben és a marketingben időről-időre hasonló típusú partnerekkel tárgyalok. Bár az üzleti partnerkeresés egyáltalán nem sematikus, mégis vannak olyan közös pontok, melyekre érdemes odafigyelni a tárgyalások során.
|
Bővebben...
|
|
Értékesítés hóhelyzet idején |
|
|
2010. december 03. péntek, 03:00 |
Gyerekkoromban, amikor nagyon nagy volt a hó, előfordult, hogy nem kellett iskolába menni, mert "szénszünet" volt, azaz a túl nagy hó miatt sem a közlekedés, sem a fűtés nem szuperált tökéletesen. Amikor aztán értékesítő lettem, rengetegszer hallottam az ügyfelektől, hogy most nem tudunk találkozni, mert akkora a hó, hogy... Ekkor jöttem rá, hogy gyerekkoromban is, bár akkor még jó poénnak tűnt, valójában kifogás volt, hogy a hó miatt nem mentünk iskolába. Mit tehet egy értékesítő, hogy decemberben és januárban se álljon le az élet, és találjon új vevőket?
|
Bővebben...
|
Az ideális új vevő |
|
|
2010. december 02. csütörtök, 03:00 |
Évekkel ezelőtt hallottam először róla, hogy ha az ember tényleg alaposan végiggondolja, „vizualizálja”, milyen partnerekkel szeretne együtt dolgozni, egyszer csak azt veszi majd észre, hogy tényleg ilyen ügyfelek veszik körül. Akkor még erősen kétkedtem ennek az igazában, mégis azóta többször bebizonyosodott: ha tényleg jól körvonalazom magamnak, mit is szeretnék, jelentősen növelem a sikerem esélyét.
|
Bővebben...
|
Hogyan NE értékesítsünk soha? |
|
|
2010. december 01. szerda, 03:00 |
Biztos vagyok benne, hogy mindannyian éltünk már át olyat, amikor egy boltba belépve nem pontosan értettük, szeretnék-e egyáltalán, hogy bevételt hagyjunk ott a boltban, vagy tulajdonképpen nincs szükségük új vevőkre. A minap megesett velem egy hasonló eset – érdemes tanulni belőle!
|
Bővebben...
|
REÜ = bevétel |
|
|
2010. november 30. kedd, 03:00 |
Találkoztam egy céggel múlt héten, akiknek sikerült három szóban megfogalmazni minden üzlet célját, a profittermelő vállalkozások valódi eredményét, amit akár motivációs célként tűzünk ki a dolgozók elé, akár stratégiai elvárásként a menedzsmentnek, egyértelműen meghatározza az irányt. Aki ezt eléri, sikeres vállalkozást alapoz meg, bevételei szárnyalni fognak. Mi ez a bűvös három szó?
|
Bővebben...
|
THIH és a többiek: az üzlet ellenségei |
|
|
2010. november 29. hétfő, 03:00 |
Megtehet mindent a marketing, küzdhet a cég az új vevőkért és a bevételért – ha van néhány hivatalos belső ellenség házon belül, akkor nincs mit tenni, az értékesítés mindig kudarcba fog fulladni. Mi az a különbség, ami egyik vállalkozást sikeressé teszi, másikat sikertelenné?
|
Bővebben...
|
Marketing: A hagyományok hétvégéje: IV. Lovas Világkupa |
|
|
2010. november 26. péntek, 13:21 |
Szívesen kilépne a hétköznapok szürke és néha nyomasztó világából?
Számos műsor, rendezvény házigazdájaként a Papp László Sportaréna december első hétvégéjén rendkívüli programmal várja a Lovas Sportágak szerelmeseit.
|
Bővebben...
|
Louis Pasteur marketing tanácsa |
|
|
2010. november 26. péntek, 03:00 |
Bár a világhírű tudós a legkevésbé az üzleti partner keresés, a bevételszerzés, vagy a marketing területén elért eredményeiről híres, ismert mondásai között szerepel olyan, ami nagyon megszívlelendő egy értékesítőnek, különösen, ha nehéz piacon dolgozik. Értékesítési és sikeres vállalkozási alapszabály
|
Bővebben...
|
A sikeres vállalkozás alapja: 6-7-6 |
|
|
2010. november 24. szerda, 03:00 |
Kapkodni egy vállalkozás építése és vezetése során nem szabad – minél alaposabban, kitartóbban építi fel a cégvezető a marketing és értékesítési stratégiáit, annál biztosabb lehet benne, hogy stabil lesz a vállalkozás. Van erre egy kifejező „útmutatás” a számok nyelvén: 6-7-6!
|
Bővebben...
|
K.I.S.S. értékesítés |
|
|
2010. november 23. kedd, 03:00 |
Egyszer azt hallottam, Japánban ha egy tervezet, ajánlat egy oldalnál hosszabb, akkor visszaadják a készítőjének, mondván: ez nem átlátható. Nem tudom, igaz-e ez az információ, egy dolgot biztosan megmutat: minél rövidebb, tömörebb és egyszerűbb egy terv, annál biztosabbak lehetünk a sikerében. Az angol nyelvben erre van két (hasonló) értelemmel is egy rövidítés. Lássuk, hogy lehet az értékesítés K.I.S.S.!
|
Bővebben...
|
Az értékesítők álma: a visszatérő vevő |
|
|
2010. november 17. szerda, 03:00 |
Amikor először éltem át az elégedett és visszatérő vevő által leadott rendelés jóleső érzését, egy pillanatra hátradőltem, és örültem a sikernek. Egyévi kemény munkám feküdt benne, mire eljutottam anno az első értékesítői munkahelyemen, hogy visszatérő vevőim legyenek. Tegnap aztán belőlem lett újra ügyfél – 13 év után – egy cégnél. Bár a személyzet változott, így az értékesítő nem élhette át ezt a jó érzést, a cég mégis megkapta ezt az „elismerést”. Minek köszönhetik azt, hogy ismét őket választottam?
|
Bővebben...
|
|