Hogy ne csak az ár számítson (?) |
|
|
2010. november 17. szerda, 03:00 |
„Ez drága”, „Ezt nem engedhetjük meg magunknak”, „Majd később térjünk vissza rá” – pár mondat, amit egy értékesítő nem szívesen hall potenciális új vevőtől (de meglévő ügyféltől sem). Főleg, ha ő tisztában van terméke / szolgáltatása valódi előnyeivel, esetleg még azt is látja, hogy az ügyfélnek ténylegesen erre a megoldásra lenne szüksége. Hogy tudja ezt a helyzetet eleve elkerülni egy üzleti partner kereséssel, bevételteremtéssel foglalkozó személy?
|
Bővebben...
|
Ügyfél hűségprogram amerikai módra |
|
|
2010. november 15. hétfő, 03:00 |
Mint tudjuk, az USA a korlátlan lehetőségek korlátok hazájaként is számon tartható – erre láttam egy aranyos, mégis nagyon megszívlelendő példát egy filmben a minap. A téma: hogy fordítsunk figyelmet meglévő vevőinkre úgy, hogy az automatikusan növelje hűségüket, ezzel folyamatos bevételt generáljon a cégnek?
|
Bővebben...
|
Építse az üzletet: először ajánljon Ön másokat! |
|
|
2010. november 12. péntek, 03:00 |
Egy nemrég írt cikkemben azt javasoltam, érdemes végiggondolni, kire is van még szükség az Ön üzletében Ez az egyszerű feladat annyit tesz, hogy dolgozza ki, milyen más üzleti területek jelentik a lehető legtöbb ajánlási lehetőséget Önnek – úgy ajánlás adására, mint ajánlás kapására.
|
Bővebben...
|
Értékesítési FÓKUSZ |
|
|
2010. november 12. péntek, 03:00 |
Mire van szükség ahhoz, hogy az értékesítés célba érjen, azaz új vevőket, bevételt, profitot hozzon? Erről tengernyi irodalom született már, én most mégis egy kicsit más terület igen jeles képviselőjétől, a pénzügyi alapműveltség nagy tanítójától, Robert Kyosakitól idéznék, mivel annyira találó megfogalmazást írt egyik könyvében, ami valódi segítség lehet mindenkinek, aki az értékesítés / marketing / üzleti partner szerzés rögös útjára lép.
|
Bővebben...
|
Az értékesítés népszerű, de rossz rádiója |
|
|
2010. november 10. szerda, 03:00 |
Van egy rádióadás, amit a legtöbb ember folyamatosan hallgat, mégis mintha nem egyszerre, nem ugyanazt hallanánk. Ezt a rádiót egy értékesítőnek, egy marketingesnek kifejezetten tilos lenne hallgatni, mivel abszolút ellenkezik az üzleti partner keresés sikerével. Ha már teljes Önben a képzavar első két mondatom után, akkor érdemes továbbolvasnia!
|
Bővebben...
|
Menjen biztosra a marketingben! |
|
|
2010. november 09. kedd, 03:00 |
Egy régi ügyfelem mesélte még korábban, hogy ők bizony soha semmilyen energiát nem fordítottak rá, hogy megkérdezzék vevőiket, miért őket választják, mit keresnek. Évtizedek óta működő cégről lévén szó ezt akár sikeres akciónak is nézhetnénk, ha nem lenne egy apró zavaró tényező: az idők, és a vevői gondolkodás rengeteget változott menet közben, így a régi irányok már nem feltétlenül felelnek meg.
|
Bővebben...
|
Marketing rendszertelenség |
|
|
2010. november 08. hétfő, 03:00 |
Láttak már olyan értékesítő csapatot, akiknek rengeteg időbe telt előszedni az információkat és statisztikákat, hogy az eladások hogy mennek, melyik ügyféllel miket beszéltek meg? Szeretnék bemutatni egy elrettentő példát, egy megdöbbentő „irányelvet”, ami az értékesítéssel, a marketinggel köszönő viszonyban sincs – ennek megfelelően a hatékony és gazdaságos működést, valamint az új vevők megszerzését finoman szólva sem támogatja.
|
Bővebben...
|
Eladásszünet |
|
|
2010. november 05. péntek, 03:00 |
Sem a vevő, sem az értékesítő szempontjából nem mindegy, hogy adni, vagy eladni akarunk. Túl gyakran találkozom olyan „üzletemberekkel”, akiknek csak a saját realitása létezik, és még csak meg sem hallgatnak mást. Ezek a „hasbeszélők” bár elsőre úgy tűnhet, sikeresek az értékesítésben, valójában egész más hatást érnek el,…
|
Bővebben...
|
Díjazták a magyar márkákat |
|
|
2010. november 04. csütörtök, 03:00 |
A Superbrands mintájára idén a hazai zsűri a magyar termékeket előtérbe helyezve létrehozta a MagyarBrands díjat, melyet a legjobb hazai márkáknak ítéltek oda.A MagyarBrands két kategóriában listázta a legjobb magyar termékekeket. A Figyelő hetilapban csütörtökön megjelenő lista alapján 2010 legjobb fogyasztói márkája a Pick, a legjobb üzleti márkája pedig a Rába lett. A MagyarBrands díjra idén a Superbrands zsűrije és egy négy fős bizottság jelölte ki a magyar márkákat, 2011-től azonban már a magukat hazainak érző márkák önállóan is pályázhatnak.
|
Bővebben...
|
Díjazták a magyar márkákat |
|
|
2010. november 04. csütörtök, 03:00 |
A Superbrands mintájára idén a hazai zsűri a magyar termékeket előtérbe helyezve létrehozta a MagyarBrands díjat, melyet a legjobb hazai márkáknak ítéltek oda.A MagyarBrands két kategóriában listázta a legjobb magyar termékekeket. A Figyelő hetilapban csütörtökön megjelenő lista alapján 2010 legjobb fogyasztói márkája a Pick, a legjobb üzleti márkája pedig a Rába lett. A MagyarBrands díjra idén a Superbrands zsűrije és egy négy fős bizottság jelölte ki a magyar márkákat, 2011-től azonban már a magukat hazainak érző márkák önállóan is pályázhatnak.
|
Bővebben...
|
|
Üzlet a köbön |
|
|
2010. november 03. szerda, 03:00 |
Egy elégedett vevőnél nincs nagyobb segítség az ügyfélszerzési folyamatban. Minden okos és felépített marketing, és értékesítési stratégia is kevésnek bizonyul, ha a meglévő ügyfeleknek folyton magyarázni kell a „bizonyítványt”. Ebből lesz az igazi terjeszkedés: az egyik ügyfél hozza a másikat, és hatványozottan nőni kezd a cég. Mit tehet ma meg ezért?
|
Bővebben...
|
Megdöbbentő ingyen reklám |
|
|
2010. november 02. kedd, 03:00 |
Minden vállalkozó álma, hogy beszéljen róla célpiaca, hogy potenciális új vevői megismerjék nevét és jó hírét már előzetesen, mielőtt megkeresné őket. Ha tehetjük, ennek érdekében milliókat költünk marketingre, hogy az üzleti partnerkeresés és az értékesítés gördülékeny legyen, hogy már tárt karokkal várjanak minket. Éppen ezért döbbentett meg egy egyszerű, ingyenes reklámozási módszer, amivel a hétvégén találkoztam – komoly tanulság mindenki számára, aki szeretné sikeres vállalkozás alapjait lerakni!
|
Bővebben...
|
Amit a hölgyek alkalmi ruhatáráról tudni illik... |
|
|
2010. október 29. péntek, 03:00 |
A nők alkalmi viseletének kiválasztása talán az egyetlen helyzet, amikor a férfiak ruházata az irányadó. Az ünnepélyes pillanatok során viselt öltözékre már maga a meghívó is utal: a „white tie” vagy „cravate blanche” megjelölés a frakkra, a „black tie” vagy „cravate noir” pedig a szmokingra utal. A hölgyeknek ilyenkor igazodva kísérőjükhöz nagyestélyiben illetve kisestélyiben illik megjelenni. Persze az uraknak sokkal könnyebb dolguk van, hiszen az ő említett két alkalmi összeállításuk szinte egyenruha, a protokoll pontosan előírja, hogy milyen darabokból áll.
|
Bővebben...
|
Marketing - „lélektan” vagy „matematika”? |
|
|
2010. október 28. csütörtök, 03:00 |
Sokszor felmerül bennünk a kérdés miközben marketingelünk, hogy hogyan álljunk a piac meggyőzése során felbukkanó akadályokhoz. Hogyan kezeljük az esetleges visszautasításokat, leiratkozásokat és a „kudarcokat”. Gyakran megfigyelem marketingeseknél, értékesítőknél, cégvezetőknél és (a teljes korrektség kedvéért bevallom) még önmagamnál is, hogy a marketingmunka különféle feladatainak elvégzése bizonyos mértékig lélektanilag megvisel minket.
|
Bővebben...
|
Üzlet és közösség |
|
|
2010. október 28. csütörtök, 03:00 |
Mire használható egy üzleti közösség, vagy egy közösségi portál, ha már nem működnek a hideghívások, nem jönnek ajánlások az ügyfelektől, az új vevő keresés akadozik? Egy új megközelítés, egy új marketing gondolat komoly lendületet adhat az üzleti partnerkeresésnek, ahogy a lejjebb olvasható példa is mutatja.
|
Bővebben...
|
Ezerarcú marketing |
|
|
2010. október 25. hétfő, 03:00 |
Ahány ház, annyi szokás – a mondást át lehetne fordítani arra is, hogy ahány cég, annyiféle marketing és értékesítés. Rengeteg partnerünkkel találkoztam az elmúlt 2 hónapban, és számtalan jó ötletet, példát, értékesítési módszert láttam a különböző területeken. Kiválasztottam párat a teljesség igénye nélkül, amelyek megtetszettek és / vagy elengedhetetlenek szerintem egy sikeres vállalkozás alapjaihoz.
|
Bővebben...
|
Több marketing = több értékesítés = több bevétel = … |
|
|
2010. október 22. péntek, 03:00 |
A napokban találkoztam egy kedves ügyfelünkkel, mert a call-centeres csapatom segít neki potenciális új vevők felkutatásában. Átbeszéltük az összes céget, akiket csak találtunk eddig számára, és nagyon jó nézőpontot vett fel: nem engedte, hogy azokat, akik kisebb potenciális bevételt jelentenek, mint előzetesen elterveztük, „kidobjuk”, mondván: minden marketing fontos lehet.
|
Bővebben...
|
Offline networking lecke a LinkedIn-től |
|
|
2010. október 22. péntek, 03:00 |
Számos üzletember ismeri a LinkedIn üzleti közösséget. Az üzleti közösség által kínált online potenciál úgy tűnik, olyan lehetőségek köré épülnek, melyeket a networking mindig is használt , azonban offline. A LinkedIn megfelelő használatával értéket adhat az offline üzleti partnerkereséshez!
|
Bővebben...
|
Tisztázzuk: vesz, vagy elad? |
|
|
2010. október 21. csütörtök, 03:00 |
Volt főnököm büszke volt rá, hogy neki szinte lehetetlen eladni, mert minden helyzetet képes volt megfordítani, és saját érdekei irányába alakítani a dolgokat. Ezzel szemben a minap találkoztam egy cégvezetővel, aki – mint arra rájöttem – szerette volna eladni saját szolgáltatását. Ugyanakkor magához az értékesítéshez pedig segítséget szeretett volna igénybe venni. Azonban nem tudta megfogalmazni mire van szüksége, mit is szeretne venni, és végül így az igényel-elad kuszaságában már maga sem tudta, most vesz-e, vagy elad. Nem is lett belőle üzlet, elmaradt számára a bevétel. Az üzleti partnerkeresésnél az első, hogy tudjam mire van szükségem és én mit tudok és akarok adni.
|
Bővebben...
|
Soha ne mondd, hogy soha az üzleti életben! |
|
|
2010. október 18. hétfő, 03:00 |
Egy üzleti reggelin ülve gondolkodtam el rajta, mennyire igaz is, hogy az üzleti partnerkeresés, az új vevő szerzés során nem létezik „soha”, vagy véglegesen „nem”. Két jó, igazán emberi példát láttam erre, hogy egy vállalkozó, ha mindig nyitott az újra, találkozni is fog előbb-utóbb őt igazán érdeklő lehetőségekkel.
|
Bővebben...
|
|