Képzelje magát a helyükbe! |
|
|
2010. október 15. péntek, 03:00 |
Gyakran találkozom olyan vállalkozókkal, akik csak a saját dolgukkal foglalkoznak, és elmondják, hogy „csak nagyvállalatokkal dolgozom, ezért nekem nagyvállalati ügyvezetők, pénzügyi vezetők, IT vezetőkhöz kellene kapcsolat”.
|
Bővebben...
|
1 + 1 = ∞ |
|
|
2010. október 15. péntek, 03:00 |
Egy találkozó / beszélgetés, egy új üzleti ötlet, végtelen lehetőség – akár ez is kisülhet egy üzletember, vállalkozó hétköznapjaiból, ha okosan kérdezgeti ügyfelét. Lehet belőle egy új vevő, egy ajánlás, közvetlen bevétel, de akár a cég sorsát meghatározó egészen új irány is. Mit tehet érte, hogy Önnel is megtörténjen?
|
Bővebben...
|
Az üzlet és a nyomozás |
|
|
2010. október 13. szerda, 03:00 |
Volt már Ön olyan helyzetben, hogy teljes lyukra futásnak érezte a tárgyalást, amin részt vett? Amikor biztos volt benne, hogy itt bármi előbb megtörténik, mint hogy értékesítés történjen? Egy ilyen helyzetből is létezik kiút, nem is akármilyen – de ehhez szükség van egy világhírű detektív technikájára!
|
Bővebben...
|
A legegyszerűbb üzleti képlet |
|
|
2010. október 12. kedd, 03:00 |
Marketing + értékesítés + PR = bevétel. Bevétel mínusz kiadás = profit. A középiskolai matek feladatgyűjteményre emlékeztető példákat természetesen minden vállalkozó ismeri, ahogy arra még „Közgázos” koromban rájöttem. Azt hittem, a közgazdaságtan valami varázslatos tudomány, mire rádöbbentem, hogy a vásárcsarnokban egy zöldségárus többet tud róla, mint egy végzős egyetemista. Mégis, bár ezek a sikeres vállalkozás alapjai, nem tartjuk be őket. Hol a hiba?
|
Bővebben...
|
Hogy erősítse fel marketing üzenetét a feloldása helyett? |
|
|
2010. október 11. hétfő, 03:00 |
Miért működik ennyire hatékonyan a szóbeszéd, a szájreklám? - Ez volt egy NRG Business Network-kollégám, Martin Davies közelmúltban írt cikkének címe. Stuart Harris reagált rá a Twitteren:
"A szájreklám azért óriási dolog, mert személyes, mégsem fizetett (nem „bérelt hazudozó” mondja) – szívből jövő ajánlást jelent".
|
Bővebben...
|
Mit akar a marketing? |
|
|
2010. október 08. péntek, 03:00 |
Érdekes volt látni a közelmúltban egy egyébként rendkívül sikeres vállalkozót, aki új tevékenységbe fogván próbálja felépíteni annak marketingjét. Egyelőre tapogatózik csak, nincs semmi kézzelfogható abban, amit próbál üzletileg kommunikálni, jóllehet már nem keveset költött rá. Mit is akar valójában a marketing, és hogy lesz belőle bevétel?
|
Bővebben...
|
A szájhagyományra offline és online is ugyanazok a szabályok vonatkoznak |
|
|
2010. október 08. péntek, 03:00 |
Írtam korábban az offline és online üzleti közösségekről, networking megközelítésekről. Egy közelmúltbeli felmérés kimutatta, hogy a sikeres twitter-megjelenés nem a követők nagy létszámán múlik. Egy üzleti hálózatban azt az információt, amelyet megosztanak másokkal, továbbítanak, aktívan kell kezelnie az olvasónak: el kell küldenie, azaz hozzá kell járulnia a megosztáshoz a passzív elolvasás helyett.
|
Bővebben...
|
Határozott irány = fél siker az üzletben |
|
|
2010. október 06. szerda, 03:00 |
Beszélgettem egy frissen megismert ügyfelünkkel, és kérdeztem tőle, milyen célcsoportra „lő”, kik az ügyfelei? Egy perc néma csend után nagy nehezen kiderítettük, hogy mivel három, egymástól nem túl távoli területtel is foglalkozik, (szerinte) szinte bárki lehet az ügyfele, pontosabban nem is tudja. Kardomba dőltem, majd újra nekifutottunk a célcsoport-kérdésnek a meglévő ügyfelek alapján, kis segítséggel – lásd lent.
|
Bővebben...
|
Eleget beszélget azokkal az üzletfeleivel, akiket már ismer? |
|
|
2010. október 01. péntek, 03:00 |
A kis- és középvállalkozások igazgatóitól az egyik leggyakrabban hallott téma az, hogy találjanak új vevőkre, hogy csináljanak üzletet új piacokon. A közelmúltban résztvettem egy virtuális konferencián, ahol a témák fele az alábbi kiindulópontok körül forgott:
- "Hogy érem el a cégeket, akiknek új szolgáltatást akarok nyújtani? "
- "Hogy találok üzleti partnereket a networking csoportomba? "
- „Hogy jutok el a számomra releváns kisvállalkozásokhoz?"
|
Bővebben...
|
A jól végzett munka gyümölcse… egy új vevő! |
|
|
2010. október 01. péntek, 03:00 |
Nincs jobb reklám annál, amikor az embert az elégedett ügyfelei továbbajánlják. Pláne ha nem is kell győzködni ezeket az ügyfeleket, hanem maguktól teszik meg – ez az álom! Azaz ha az ember jól végzi el a munkáját, az egy új vevőben gyümölcsözhet, főleg, ha odafigyel még egy-két fontos lépésre.
|
Bővebben...
|
|
Az üzlet az utcán hever |
|
|
2010. szeptember 30. csütörtök, 03:00 |
Mit tesz az átlag értékesítő, ha egy potenciális új vevő többszöri megkeresésre sem reagál, és nem éri el? Legtöbbször feladja, és új ügyfél után néz. Mit tesz egy profi marketinges ezzel szemben? Új csatornát keres ahhoz a leendő vásárlóhoz. Ez több lehetséges kimenettel járhat: a) nem történik semmi, b) tényleg bevétel származik az illető megkereséséből, c) új, korábban át sem gondolt üzleti lehetőségek bukkannak fel számukra. Utóbbi hozhatja a legtöbb profitot, nem vitás – ezért (is) kell nyitott szemmel járni, hogy észrevegyük az üzletet ott, ahol más a kijáratot keresné!
|
Bővebben...
|
Az értékesítés egy egyenes vonalú egyenletes mozgás |
|
|
2010. szeptember 29. szerda, 03:00 |
„Egyszerűbb igazat mondani, akkor nem kell megjegyezni, kinek mit hazudtunk” – fogalmazott egy befutott üzletember barátom a minap, amikor a sikerei titkáról beszélgettünk. Előfordulnak olyan helyzetek, amikor nehezebben megy az üzlet, akadozik a bevétel, csökken a profit – és az ügyfeleknek, valamint az új vevőknek is el kellene mondani, pontosan mire számíthatnak a cégtől. Néha nem könnyű – mit tehetünk, ha nehéz helyzetet kell kommunikálni?
|
Bővebben...
|
Marketing és PR baki: a ronda rózsaszín |
|
|
2010. szeptember 28. kedd, 03:00 |
Egy hazai bank, miután milliárdokat költött image-váltásra, mindössze egy apróságra nem figyelt oda: marketing és értékesítési munkatársai értik-e, átérzik-e ennek jelentőségét? Komoly baki lett belőle, mint az lejjebb olvasható. A sztori megtörtént eseményeken alapul, de minden párhuzam elkerülése végett a színt megváltoztattuk.
|
Bővebben...
|
Csak 18 éven felüli cégvezetőknek – antitest az értékesítésben |
|
|
2010. szeptember 27. hétfő, 03:00 |
Találkoztam ma az értékesítés terjeszkedését meggátló antitest, a teljesen eredménytelen marketing, a bevétel és profit nélküli cégvezetés mintájával – az ő története szerepeljen itt elrettentő példaként minden üzletembernek, aki szeretné sikeressé tenni az üzleti partner keresést és a céget. Esettanulmány a javából, kizárólag felnőtt üzletembereknek!
|
Bővebben...
|
Stílusosan a szabadidőben is |
|
|
2010. szeptember 24. péntek, 03:00 |
Mióta is válik szét a női viseletben az üzleti azaz a „business” illetve a szabadidős azaz „casual” ruhatár, hiszen a hölgyek egészen a XVIII. századig nem dolgoztak munkahelyeken úgy, mint az urak? Persze akkoriban is fontos volt, hogy mindig az alkalomhoz illő ruhát öltsenek magukra, így minden tevékenységhez, akár napjában többször is átöltöztek. Persze voltak sportok, mint pl. a lovaglás, amelyeknek a hölgyek is hódoltak és hozzá kényelmesebb ruhákat viseltek. A XIX. századtól kezdődően divattá vált a sportolás, így kialakult az alkalomhoz illő ruházat is.
|
Bővebben...
|
FUBAR, avagy az értékesítés rémálma |
|
|
2010. szeptember 24. péntek, 03:00 |
Kommandós szlengben a fenti angol mozaikszó lefordítva kb. annyit tesz: „a felismerhetetlenségig elrontva” [angol eredetiben: fu*** up beyond all reasonable]. Olyan helyzetek leírására használják, amikor a gondos előtervezés, a szorgalmas gyakorlás és a pontos végrehajtás ellenére összeomlik minden egy (vagy több) váratlanul felbukkanó helyzet miatt. Az értékesítésben ugyanúgy felmerülhet ilyen, akárcsak a harcászatban – hogy használhatja ezt, mint cégvezető a kiküszöbölésre?
|
Bővebben...
|
Élethelyzet marketing |
|
|
2010. szeptember 23. csütörtök, 03:00 |
„Hogy van?” a már-már banális kérdést naponta tesszük fel ügyfeleinknek. De érdekli Önt valóban a válasz? Egy kiváló üzleti kapcsolat alapja lehet, ha igen! Kerekes Péter üzleti barátom tanított egy szerintem nagyon jól alkalmazható üzleti partner keresési, értékesítési alap gondolatot. Végiggondolta már, azok, akikkel Ön üzletel, milyen élethelyzetben vannak? Amikor tőlem először kérdezte ezt Péter, saját magamnak is el kellett gondolkoznom, mit is jelent ez. Sokat profitáltam belőle, amikor rájöttem, hogy hasznosítható mindez az üzletben!
|
Bővebben...
|
Történelmi marketing |
|
|
2010. szeptember 22. szerda, 03:00 |
„Kérjetek és adatik néktek, keressetek, és találtok” (Máté 7:7) – Máté napja körül keresve sem találhattam volna jobb idézetet, hogy működik valójában a marketing és az értékesítés. Hogy alkalmazható ez ma, 2010-ben az üzleti partnerkeresés és a bevételszerzés során?
|
Bővebben...
|
A fogyasztók többsége a neten is megosztja elégedettségét |
|
|
2010. szeptember 21. kedd, 03:00 |
Új online kutatási szolgáltatást indított az Ipsos Zrt. Validált Online Vélemények (VOV) néven. A VOV az első közösségi oldal tagjaiból toborzott kutatási panel, amely jelenleg 30 ezer tagot tömörít. Az iWiW-ről toborzott panel egyik nagy előnye, hogy tagjaiból a közösségi oldalon elérhető adatok alapján is lehet kutatási célcsoportokat meghatározni. Meghívhatók kutatásokra például véleményvezérek, csomóponti emberek vagy az úgynevezett korai adaptálók köre. A VOV panel a kereskedelmileg fontos célcsoportok elérését teszi lehetővé innovatív módon, kihasználva a közösségi oldal erejét.
|
Bővebben...
|
Kamaszok és üzleti sarlatánok |
|
|
2010. szeptember 21. kedd, 03:00 |
Richard Feinmann mondása szerint, aki nem tudja az üzletét, a cégét, tevékenységét egy 14 éves kamasz számára érthetően röviden elmagyarázni, az sarlatán. Ennyire nem vagyok sarkos, de tény: a marketing és az értékesítés sikere sokszor csak azon múlik, mennyire tudja egy percben megfogalmazni, mire jó az Ön cége másoknak, és kiknek, azon elúszhat egy üzlet.
|
Bővebben...
|
|