A múlt visszaköszön |
|
|
2010. augusztus 17. kedd, 03:00 |
Volt már olyan tárgyalása, amelyen úgy érezte, hogy nem ért el semmilyen azonnali eredményt – aztán jóval később ugyanazzal a partnerrel sikerült üzletet kötni? Az első benyomás többet számít, mint gondolná, és tartósabban megmarad. Ez később hozhat negatív és pozitív eredményt is – Önön múlik, hogy sül el később!
|
Bővebben...
|
Hogy tisztán lássunk az üzletben…. VISION FIX |
|
|
2010. augusztus 14. szombat, 03:00 |
A tisztán látás mindaddig természetes számunkra, amíg arra nem eszmélünk, hogy egyre sűrűbben könnyezik, fárad a szemünk és az eddig tisztán látott kép körvonalai is némileg elmosódnak. Hétköznapjainkban a munkánkat és életünket segítő elektronikai eszközök előnyei mellett észre sem vesszük, hogy használatuk során mennyire túlterheljük szervezetünket, különösen a szemet. A bevételszerzés, profittermelés során hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla: nem csak üzlet létezik a világon, és az egészségünk figyelmeztető jeleket ad. Egyik ilyen a látás romlása, mely - szerencsére - nem visszafordíthatatlan folyamat.
|
Bővebben...
|
Mitől változhat az értékesítés? |
|
|
2010. augusztus 12. csütörtök, 03:00 |
Fordult már elő Önnel, hogy minden értékesítési, tárgyalási tudását latba vetve sem sikerült üzletet kötni? Érezte már úgy, hogy mindent elmondott, amit csak tudott, cégéről, termékéről, szolgáltatásáról, mégsem lett bevétel és profit a történet happy endje?
|
Bővebben...
|
„Mindenki a célcsoportom” |
|
|
2010. augusztus 11. szerda, 03:00 |
Ez a kedvenc mondásom, amit minden átlagos vállalkozótól meghallgatok, amikor szóba kerül, kiknek is értékesít. Önmagában nincs vele baj, csak nem hoz bevételt és felőrli a profitot… Ráadásul az üzleti partnerkeresés elsődleges akadálya. Hogy kerülhető el?
|
Bővebben...
|
Esély nélkül üzlet |
|
|
2010. augusztus 10. kedd, 03:00 |
„Ezt gondoltam. Ezt is gondoltam. Na EZT aztán nem gondoltam volna” – mondja az ismert viccben az idős bácsi (a teljes vicc szerkesztőségünkben elkérhető) – mindezt jól példázhatja egy jól végigvitt üzleti tárgyalás is, még ha nem is lesz egyből értékesítés, bevétel és profit a vége.
|
Bővebben...
|
Hivatalos vevőriasztók |
|
|
2010. augusztus 06. péntek, 03:00 |
Egy sportbalesetem miatt hosszú idő után ismét volt szerencsém közelről élvezni a hazai közegészségügy vendégszeretetét. Elképesztően tanulságos, mit NE tegyen az ember, ha meg akar nyerni ügyfeleket, új vevőket magának – izgalmas olvasmány! Sokat értekeztem már az új vevő szerzés, az üzleti partner keresés, a bevétel és profitszerzés lehetőségeiről, módszereiről, miközben hajlamosak vagyunk átsiklani egy-két apróság felett, annyira részei a mindennapoknak. Hogy lát minket egy potenciális partner? Sikeres vállalkozás alapjait megvalósulva, vagy egy tipikus mikrovállalkozást, ahol nincs idő és energia az ügyfél panaszait meghallgatni, a lelkét balzsamozni?
|
Bővebben...
|
Rendelésfelvevő vs értékesítő |
|
|
2010. augusztus 05. csütörtök, 03:00 |
Volt munkahelyemen kiválóan képzett értékesítők dolgoztak (és dolgoznak most is), és komoly hangsúlyt fektetett a cég rá, hogy ez a magas szintű tudás ott maradjon a csapatban. Egy szép napon aztán jött egy új ember a csapatba, aki egy hatalmas multinacionális cég értékesítési vezetője volt. Ide is azért jött, hogy átvegye az értékesítők vezetését majd. Nagyon szimpatikus és értelmes fiatalember volt, aki könnyen teremtett jó kapcsolatot bárkivel, de az értékesítés sehogy sem akart menni neki. Küszködött, küszködött, aztán egy szép nap rájött, mi okozza a gubancot, miért nem akar menni neki az, ami másoknak sikerül!
|
Bővebben...
|
Üzlet a telefonban – eladásnövelés, értékesítés |
|
|
2010. augusztus 04. szerda, 03:00 |
A gazdaság legfontosabb mozgatója az értékesítés, az eladás. Az eladás növelése, a haszon és a profit folyamatossága, növekedése mozgatja a vállalkozásokat. Ennek egyedi és hatékony eszköze a telefon.A világ számtalan országában alkalmazzák a telefont, mint értékesítési eszközt. Minden vállalkozás számára ismerős a telefonos megkeresés fogalma: az új vevő szerzés, az üzleti partnerkeresés, a nagyobb bevétel elérését célzó ismert eszközök egyike.
|
Bővebben...
|
Kutya, karaván és az üzlet |
|
|
2010. augusztus 03. kedd, 03:00 |
Egy vállalkozó számára jól ismert tény, hogy aki új vevő, bevétel vagy profit szerzés céljából üzleti partnerkereső tevékenységbe fog, előbb-utóbb találkozik majd hivatásos lebeszélő-emberekkel, vélemény(át)formálókkal. Van erre egy szenzációs mondás: a kutya ugat, a karaván halad: egy vállalkozónak képesnek kell lennie a gazdaság minden akadálya ellenére haladnia, hogy sikeres legyen, elérje céljait. Lássuk, milyen tulajdonságok szükségesek hozzá, hogy az ember kiemelkedően sikeres legyen?
|
Bővebben...
|
Hogy lesz üzlet egy ajánlatkérésből? |
|
|
2010. július 30. péntek, 03:00 |
Egyik partnerem mesélte ma, hogy számtalan ajánlatot kérnek tőle, folyton ajánlatokat gyárt, mégis minimális számú megrendelést kap, a bevételről és a profitról nem beszélve. Hogy lesz egy hideghívásból üzletkötés, avagy mit tud tenni egy kisvállalkozás egy üzleti közösségben vagy ingyenes cégjegyzékben talált potenciális cégekkel az üzleti partnerkeresés során?
|
Bővebben...
|
|
Az Üzleti Kapcsolatépítés |
|
|
2010. július 29. csütörtök, 03:00 |
Csupa nagybetűvel írva, azaz mire jó egy elveszettnek tűnő tárgyalás, amiről az ember elsőre azt hinné, semmi értelme? Nem tudom, érezte-e már úgy, hogy egy üzleti találkozónak semmi értelme, hogy a másik fél akar csak eladni Önnek, illetve hogy egyáltalán nem érdekli Önt az a téma? Így indult ma a napom, mégis példaértékű lett végül.
|
Bővebben...
|
A stílusos nő |
|
|
2010. július 27. kedd, 03:00 |
A hölgyek megjelenésének alapja ugyanúgy, mint az uraknál is, a megfelelő stílusú ruházat megtalálása. Azonban, ne feledjük, hogy a görög eredetű „stílus” szó eredetileg kifejezésmódot jelentett. A nők esetében pedig a ruházkodással történő önkifejezésnek még sokkal nagyobb a mozgástere, mint az uraknál. Pontosan emiatt, a hatalmas választék és a folyamatosan változó divat által sokszor akár túlzásokba menően erőltetett darabok hatására talán még nehezebb az egyéniségünket leginkább kifejező, de ugyanakkor az alkalomhoz és alkatunkhoz leginkább illő ruhadarabok megtalálása.
|
Bővebben...
|
Technikás tárgyalások |
|
|
2010. július 27. kedd, 03:00 |
A közelmúltban több olyan vállalkozóval találkoztam, akik képzettek és tapasztaltak voltak a kapcsolatépítés területén. Ez meglátszott a beszélgetésből is: olyannyira megismertük egymás céljait, hogy – bár az első tíz perc után erre semmi esélyt nem adtam volna – végül elkezdtünk együttműködni, sőt, még ajánlani is tudtuk egymást pár konkrét partnernek.
|
Bővebben...
|
Ujjé, a Ligetben |
|
|
2010. július 26. hétfő, 03:00 |
A minap egyik stratégiai partnerünkkel találkoztam, és a megszokottól eltérően, nyárra való tekintettel a Városligetbe beszéltük meg a tárgyalást. Hihetetlenül jó döntés volt – lássuk, mit eredményez, ha az ember kimozdul a megszokott keretek közül, hogy lehet ezt az üzleti partnerkeresés során hasznosítani?
|
Bővebben...
|
Hogy jön a lakógyűlés az ügyfélszerzéshez? |
|
|
2010. július 23. péntek, 03:00 |
A társasházunkban lakógyűlés volt a minap, ami mindig felér egy tanulmánnyal az emberismeret, kompromisszumkészség, tárgyalástechnika területén is. Ez az alkalom viszont – kellemes meglepetésként – igazi pozitív példa volt az ügyfélszerzésben is.
|
Bővebben...
|
A vendég nem ügyfél? |
|
|
2010. július 23. péntek, 03:00 |
Az ember lépten-nyomon lát olyan példákat, melyekből rengeteget tud tanulni. Távol álljon tőlem, hogy a hazai strandok ügyfélkezelő stílusát kritizáljam, de találtam egy érdekes olasz – magyar vendéglátói ellenpontot, hogy nem kellene, és hogy kellene az új vevőkkel és régi vevőkkel foglalkozni.
|
Bővebben...
|
Közösségi média használata a cég népszerűsítése érdekében |
|
|
2010. július 22. csütörtök, 03:00 |
Amióta nagyjából 5-6 éve hazánkban is elterjedtek a különböző közösségi portálok, ismerős kereső rendszerek, egy új hírdetőfelület is megjelent a piacon. A cégek tulajdonosai rájöttek, hogy roppant egyszerűen fel lehet regisztrálni jogi személyeket is a rendszerekbe és mivel folyik a „...na kinek van több ismerőse...?” nevezetű verseny, az ingyen-marketing futótűzként terjed.
|
Bővebben...
|
Üzlet rendelésre |
|
|
2010. július 22. csütörtök, 03:00 |
Próbálta már, milyen érzés, ha csak jön az üzlet, érkeznek a megrendelések, és mindezért nem kell küzdeni? Megtapasztalta már, milyen biztonságban tudni a következő 6-12 hónapot a cégben? Egy biztos módszerről olvashat cikkünkben, hogy elérje ezt az állapotot.
|
Bővebben...
|
A hatalmas hiba, amitől a networking nem működik – az utolsó 3 tipp |
|
|
2010. július 21. szerda, 03:00 |
A kedden kezdődött cikksorozat folytatása:
8. Találkozzon négyszemközt mindenkivel külön-külön rendszeresen!
Ahhoz, hogy valakit ajánlani tudjon, ismernie kell és kedvelni valamelyest. Hogy tudja előrelendíteni a dolgokat? Egyszerűen hívja meg őket egy kávéra, és ismerkedjenek meg egymással! Mire ugranak, mik a sikereik, a céljaik, képességeik és tapasztalataik? Mit keresnek? Nézze meg, össze tudja-e őket kötni ismerősei közül valakivel?
|
Bővebben...
|
Az üzletkötés sebességi világrekordja |
|
|
2010. július 21. szerda, 03:00 |
Egy üzleti reggeli egyik résztvevője mesélte ezt a történetet, ami példamutató minden értékesítéssel, marketinggel foglalkozó ember számára, és talán az új vevő megszerzésének egyik csúcsa! A hölgy elmondása szerint egy kiállításra volt hivatalos, ahová (a megnyitóra) késve érkezett. Ez önmagában nem pozitívum, viszont így egy másik üzletasszony mellé tudott már csak állni, aki kedvesen rámosolygott – hiszen alig egy perccel azelőtt ért oda ő maga is. Ezzel kialakult egy „egy csónakban evezünk” affinitás már az első pillanatban.
|
Bővebben...
|
|