Szájmarketing értékesítés helyett |
|
|
2011. január 10. hétfő, 03:00 |
Érezte már úgy egy tárgyaláson, hogy szóhoz sem jut? Hogy bármilyen mondatba kezd (ha egyáltalán van egy lélegzetvételnyi ideje), partnere rögtön magához ragadja ismét a szót, és további végeláthatatlan gondolatfolyamba kezd? Legtöbbünk udvariasan hallgat ilyenkor, nem szeretünk belevágni a másik szavába – aztán amikor a „tárgyalás” végén az utcára kilépve visszagondolunk rá, nemhogy üzlet nem lett belőle, de valójában eltékozoltunk egy (vagy több) órát az értékes időnkből. Mihez kezdjünk ilyen helyzetben?
|
Bővebben...
|
Induljon a banzáj |
|
|
2011. január 03. hétfő, 03:00 |
Közel két hét pihenés – legalábbis „csendesebb” időszak a megszokotthoz képest – után újraindul teljes gőzerővel az üzleti év. Újra forgalmasak az utak, nyitva lesznek a boltok és tele az iskolák – és startol (számos cégnél, ha nem is mindenkinél) a 2011-es üzleti év. Milyen stratégiával küldje harcba értékesítőit és marketingeseit az új évtized első évében?
|
Bővebben...
|
Boldog új évet kívánunk |
|
|
2010. december 31. péntek, 09:59 |
Több, mint 1.000 új regisztráló, közel 112.000 új üzleti kapcsolat és számtalan létrejött üzlet - ezt jelentette a 2010-es év a Lépéselőny Üzleti Közösség tagjainak. Köszönjük idei együttműködésüket!
Minden kedves látogatónknak, olvasónknak és partnerünknek sikeres és boldog 2011-et kívánunk!
A Lépéselőny csapata |
Újévi fogadalmak egy sikeres vállalkozás megalapozására |
|
|
2010. december 30. csütörtök, 03:00 |
„Az okos ember tanul a hibáiból, másokéból pedig karriert csinál”. Tonk Emil egyik kedvenc mondása jutott eszembe, amikor végiggondoltam, milyen hibákat követtem el, illetve láttam ügyfeleknél, másoknál idén, amelyek mindegyike egy-egy újévi fogadalmat kell(ene), hogy eredményezzen. A személyes szükségleteken túl érdemes cégvezetőként a vállalkozásra is meghatározni azokat a területeket, amelyeken minimum erősítünk, de ha szükséges, változtatunk!
|
Bővebben...
|
A megfelelő emberekkel épít üzleti kapcsolatokat? |
|
|
2010. december 20. hétfő, 03:00 |
Találkoztam múlt héten valakivel, aki abba a csoportba tartozik, akikkel folyamatosan ápolom üzleti kapcsolataimat. Amikor elmesélte, mivel is foglalkozik pontosan, azt tanácsoltam neki, hogy váltson csoportot, mert nem mi vagyunk számára és üzlete számára a megfelelőek. Kozmetikumokat értékesített, és a csoportban csupa tanácsadó és üzleti szolgáltatást nyújtó vállalkozás volt.
|
Bővebben...
|
Gondoljon a networkingre, mint egy rendszerre, ne csak, mint egy találkozóra! |
|
|
2010. december 14. kedd, 03:00 |
A közelmúltban egy rendezvényen vettem részt, ahol valaki azt mondta, hogy a kisvállalkozók legtöbbször kialakulatlan, strukturálatlan marketing megközelítéssel dolgoznak. Ez gyakran egyszeri akciókat takar, rendszer nélkül, a rövidtávú igények kielégítésére. Ezzel a megközelítéssel mindössze annyi a probléma, hogy minden egyes új akció rengeteg erőfeszítést igényel, és nem épít a korábban már megtett lépésekre. Ez rengeteg elvesztegetett időhöz és frusztrációhoz vezet.
|
Bővebben...
|
Előretolt Marketing Helyőrség |
|
|
2010. december 13. hétfő, 03:00 |
Állítólag a marketing költségek 50 (más források szerint 70) százaléka ablakon kidobott pénz. Mégis, én azt gondolom, marketing nélkül nem megy – hogy máshogy szerezne tudomást egy potenciális új vevő arról, amit nálunk szerezhet be? Erre a múlt héten is találtam egy kiváló példát. Mégis, a legtöbb kisvállalkozó egy nem is annyira titkos fegyvert próbál bevetni a marketingben, ami lehet, hogy költségmegtakarításnak tűnik elsőre, de borzasztó hatékonytalan!
|
Bővebben...
|
Már nem orosz rulett az e-mail marketing |
|
|
2010. december 10. péntek, 03:00 |
A KutatóCentrum ismét elkészíti hiánypótló iparági felmérését, az E-Mail Marketing Reportot, így a trendekről is képet kaphatnak a piac szereplői. A Direkt Marketing Szövetség szakmai támogatását is élvező kutatást – mely három részből épül fel – egy nemzetközi szekunder elemzés is kiegészíti. A KutatóCentrum második alkalommal készíti el hiánypótló iparági felmérését, az E-Mail Marketing Reportot. „A kutatás megismétlésének köszönhetően már nem csak egy pillanatképünk lesz a piacról, hanem trendeket is vizsgálhatunk” – emelte ki Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője.
|
Bővebben...
|
Kiképzett értékesítési nagykövetek |
|
|
2010. december 09. csütörtök, 03:00 |
Egyik közeli ismerősöm, volt kollégám a minap bemutatott nekem egy üzletembert, akivel éppen akkor tárgyalt, amikor mi is összefutottunk. Nem mondott sokat rólam és a Lépéselőny üzleti közösségről, de az a két mondat meghatározó volt: a partnernek egyből átment, ki vagyok, mivel foglalkozom, és egyből érdeklődni kezdett egy közös üzlet iránt. Hogy érte el ezt a hatást?
|
Bővebben...
|
Értékesítés helyett marketing |
|
|
2010. december 08. szerda, 03:00 |
Előfordul, hogy az ember úgy ül le tárgyalni, beszélgetni valakivel, hogy hamar átlátja: ebből üzlet nem lesz, mégis kellemes a beszélgetés, és nincs indíttatása elrohanni azonnal onnan. Bár új vevő közvetlenül nem lesz a tárgyalófélből, mégis kiderülhet, hogy érdemes volt rászánni az időt…
|
Bővebben...
|
|
Értékesítés hóhelyzet idején |
|
|
2010. december 03. péntek, 03:00 |
Gyerekkoromban, amikor nagyon nagy volt a hó, előfordult, hogy nem kellett iskolába menni, mert "szénszünet" volt, azaz a túl nagy hó miatt sem a közlekedés, sem a fűtés nem szuperált tökéletesen. Amikor aztán értékesítő lettem, rengetegszer hallottam az ügyfelektől, hogy most nem tudunk találkozni, mert akkora a hó, hogy... Ekkor jöttem rá, hogy gyerekkoromban is, bár akkor még jó poénnak tűnt, valójában kifogás volt, hogy a hó miatt nem mentünk iskolába. Mit tehet egy értékesítő, hogy decemberben és januárban se álljon le az élet, és találjon új vevőket?
|
Bővebben...
|
Az ideális új vevő |
|
|
2010. december 02. csütörtök, 03:00 |
Évekkel ezelőtt hallottam először róla, hogy ha az ember tényleg alaposan végiggondolja, „vizualizálja”, milyen partnerekkel szeretne együtt dolgozni, egyszer csak azt veszi majd észre, hogy tényleg ilyen ügyfelek veszik körül. Akkor még erősen kétkedtem ennek az igazában, mégis azóta többször bebizonyosodott: ha tényleg jól körvonalazom magamnak, mit is szeretnék, jelentősen növelem a sikerem esélyét.
|
Bővebben...
|
THIH és a többiek: az üzlet ellenségei |
|
|
2010. november 29. hétfő, 03:00 |
Megtehet mindent a marketing, küzdhet a cég az új vevőkért és a bevételért – ha van néhány hivatalos belső ellenség házon belül, akkor nincs mit tenni, az értékesítés mindig kudarcba fog fulladni. Mi az a különbség, ami egyik vállalkozást sikeressé teszi, másikat sikertelenné?
|
Bővebben...
|
Marketing: A hagyományok hétvégéje: IV. Lovas Világkupa |
|
|
2010. november 26. péntek, 13:21 |
Szívesen kilépne a hétköznapok szürke és néha nyomasztó világából?
Számos műsor, rendezvény házigazdájaként a Papp László Sportaréna december első hétvégéjén rendkívüli programmal várja a Lovas Sportágak szerelmeseit.
|
Bővebben...
|
Louis Pasteur marketing tanácsa |
|
|
2010. november 26. péntek, 03:00 |
Bár a világhírű tudós a legkevésbé az üzleti partner keresés, a bevételszerzés, vagy a marketing területén elért eredményeiről híres, ismert mondásai között szerepel olyan, ami nagyon megszívlelendő egy értékesítőnek, különösen, ha nehéz piacon dolgozik. Értékesítési és sikeres vállalkozási alapszabály
|
Bővebben...
|
Építse az üzletet: először ajánljon Ön másokat! |
|
|
2010. november 12. péntek, 03:00 |
Egy nemrég írt cikkemben azt javasoltam, érdemes végiggondolni, kire is van még szükség az Ön üzletében Ez az egyszerű feladat annyit tesz, hogy dolgozza ki, milyen más üzleti területek jelentik a lehető legtöbb ajánlási lehetőséget Önnek – úgy ajánlás adására, mint ajánlás kapására.
|
Bővebben...
|
Menjen biztosra a marketingben! |
|
|
2010. november 09. kedd, 03:00 |
Egy régi ügyfelem mesélte még korábban, hogy ők bizony soha semmilyen energiát nem fordítottak rá, hogy megkérdezzék vevőiket, miért őket választják, mit keresnek. Évtizedek óta működő cégről lévén szó ezt akár sikeres akciónak is nézhetnénk, ha nem lenne egy apró zavaró tényező: az idők, és a vevői gondolkodás rengeteget változott menet közben, így a régi irányok már nem feltétlenül felelnek meg.
|
Bővebben...
|
Marketing rendszertelenség |
|
|
2010. november 08. hétfő, 03:00 |
Láttak már olyan értékesítő csapatot, akiknek rengeteg időbe telt előszedni az információkat és statisztikákat, hogy az eladások hogy mennek, melyik ügyféllel miket beszéltek meg? Szeretnék bemutatni egy elrettentő példát, egy megdöbbentő „irányelvet”, ami az értékesítéssel, a marketinggel köszönő viszonyban sincs – ennek megfelelően a hatékony és gazdaságos működést, valamint az új vevők megszerzését finoman szólva sem támogatja.
|
Bővebben...
|
Üzlet a köbön |
|
|
2010. november 03. szerda, 03:00 |
Egy elégedett vevőnél nincs nagyobb segítség az ügyfélszerzési folyamatban. Minden okos és felépített marketing, és értékesítési stratégia is kevésnek bizonyul, ha a meglévő ügyfeleknek folyton magyarázni kell a „bizonyítványt”. Ebből lesz az igazi terjeszkedés: az egyik ügyfél hozza a másikat, és hatványozottan nőni kezd a cég. Mit tehet ma meg ezért?
|
Bővebben...
|
Marketing - „lélektan” vagy „matematika”? |
|
|
2010. október 28. csütörtök, 03:00 |
Sokszor felmerül bennünk a kérdés miközben marketingelünk, hogy hogyan álljunk a piac meggyőzése során felbukkanó akadályokhoz. Hogyan kezeljük az esetleges visszautasításokat, leiratkozásokat és a „kudarcokat”. Gyakran megfigyelem marketingeseknél, értékesítőknél, cégvezetőknél és (a teljes korrektség kedvéért bevallom) még önmagamnál is, hogy a marketingmunka különféle feladatainak elvégzése bizonyos mértékig lélektanilag megvisel minket.
|
Bővebben...
|
|