Hogyan válasszon marketing stratégiát egy cégvezető? Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
Melyik a legjobb marketing eszköz?

Wolf Gábor tanácsai

A sok ötlet és ajánlat közül hogyan döntsd el, hogy a cégednek melyik marketing eszköz hozza a legtöbb hasznot?
"Gyakran látok olyan stratégiákat, amik szinte minden iparágban sikerre vezetnek. Ezekről olvashatsz a Marketing Magazinban..." - olvashattad a honlapunk nyitó oldalán. Ennek megfelelően ma egy olyan stratégiai marketing módszert ismerhetsz meg itt, ami minden cégre érvényes. Kivétel nélkül. A Tiédre pláne!


Ha ismered és használod ezt a marketing stratégiát, akkor jó úton halad a kisvállalatod, hogy valamikor nagyvállalat legyen.
De ha nem alkalmazod ezt a marketing módszert, akkor rendszertelen, "szezonális" lesz a céged eredménye.
A legtöbb cég látensen ismeri is ezt a stratégiát, épp ezért a legtöbb konzultáció során fel is teszik az ezzel kapcsolatos nagy kérdést.

A 40 millió forintos kérdés
- "Melyik marketing eszköz lenne a legjobb a cégem számára?"
- "Gábor, mit szólsz ehhez a reklámajánlathoz, elfogadjuk, vagy ne?"
- "Kaptunk egy rendkívüli lehetőséget, de nem tudom, hogy éljünk-e vele?"

Miről árulkodnak ezek a kérdések?
Számomra arról, hogy a legtöbb kisvállalat marketingje reaktív. Tudod, hogy szükséged van marketingre. Látod, hogy körülötted a piac reklámoz. De Te mit tegyél? Sajtóhirdetés? Banner? Reklámlevél, szórólap, melyik legyen az?
És aztán jön egy ügyes médiaügynök egy visszautasíthatatlan ajánlattal a helyi újságtól, a sárga oldalaktól, egy szakmai portáltól, és a cégvezető rábólint: végre kipipálhatjuk a marketinget! Mi is reklámozunk, mint a nagyok, kábé ennyit is szántam marketingre, végre le van kötve, nincs vele több gond!
Erre mondják a vadászpilóták, hogy "boldogan hal meg" - amikor nézel hátrafelé megnyugodva, hogy az ellenség már sehol, el is vigyorodsz ... és közben nem veszed észre, hogy a géped már be is csapódik a sziklafalba.

De akkor hogyan válasszon marketing stratégiát egy cégvezető?

Az első számú marketing cél
A marketing elsőszámú célja, hogy folyamatosan termelje az új ügyfélpalántákat a céged számára, és pont. Ebben egyetértünk?
Nem a márkaépítés a cél, nem a régi vevők kényeztetése - ezek is fontosak, de a legfontosabb, hogy napról-napra új vevőkkel bővüljön a céged.
Vajon tudja ezt biztosítani egy olyan kampány, amire három hét vagy három hónap alatt ellövöd a teljes, éves marketing költségvetésedet?
Tudja ezt biztosítani egy olyan marketing eszköz, amely szezonális?

A rendszeres marketing
Az első számú marketing eszköz minden cég számára egy olyan kampány kell, hogy legyen, ami rendszeresen, folyamatosan, megállás nélkül hozza az új vevőket.
Ez olyan fontos, hogy akár olvasd is el még egyszer. (Megjegyzés számítástechnikusoknak: ha már kétszer elolvastad, továbbmehetsz!)
Ez az alap. Az akciózások, az egyedi reklámkampányok csak a ház teteje - amíg nincs meg az alap, azaz egy folyamatos marketing program új vevők szerzésére, addig a többi eszközben csalódni fogsz - garantáltan! Inkább legyen rendszeres egy marketing kampány, mint jó. A rendszeresség az a faktor, ami hatásossá, hipnotikussá fogja tenni a marketingedet. Ez fogja addig kalapálni a piac fejét, amíg beléjük nem programozza a marketing üzenetedet. Ezt egy rövid kampány sosem tudja elérni. Ezt egyedül a rendszeres, folyamatos, örökké tartó marketing eszközök tudják megtenni.

Az ismétlés ereje
A piac sajnos nem olyan, mint a diákok, akiknek egyszer a kezére csapsz, hogy "figyelj már!". Naponta több ezer marketing üzenet ér mindannyiunkat, így nehéz ám felkelteni a piac figyelmét.
Néha egy-egy ötletes marketing eszköz kiemel a tömegből egy márkát, de ezeknek a vevőszerző hatása általában nem tart tovább pár hétnél.
Közben az igazán sikeres kisvállalatok hétről hétre lelkiismeretesen feladják ugyanazt a reklámot, ami már 3 éve változatlan formában hozza nekik a heti x vevőt, óramű pontossággal.

Rendben, legyen folyamatos. De mi?
Sokféle marketing eszközt választhatsz ilyen rendszeres vevőszerzésre.
Plakáthelyek - ha egy bizonyos környéket célzol, akkor örökre megvehetsz plakáthelyeket, ahol mostantól csak a Te céged hirdetése jelenik meg.
Sajtóhirdetés - válassz ki egy médiumot, és utána minden egyes számban jelenjen meg a hirdetésed, változatlan formában. Vigyázat! Ha megváltoztatod a reklámodat, akkor lenullázod az eddigi hirdetések hatását, és újra kell kezdened az egészet az elejéről az új reklámmal.
Szórólap - ha rendszeresen megszórod a célpiacodat, akkor ugyanolyan hatást érhetsz el, mint a plakát vagy a reklám. Itt is a folyamatosságon van a hangsúly: egy hetet vagy hónapot se hagyj ki. Először csak pár háztömb, és ahogy nő a cég, jön a kerület, majd az egész város, hétről hétre.
De lehet egy állandó banner egy látogatott weboldalon, egy rendszeres rendezvény, egy hírlevél, egy havi katalógus...

Mondj nemet!
Amíg nincs a cégednek egy ilyen folyamatos, rendszeres marketing eszköze, addig nyugodt szívvel csapd le a telefont, akárhányszor egy médiaügynök felajánl Neked egy fantasztikus, egyedi lehetőséget. Addig ne foglalkozz az egyszeri akciókkal.
Ha még nincs ilyen folyamatos eszközöd, akkor ideje beindítani egyet. Holnap még nem lesz eredménye, és jövő hónapban sem. De fél év, egy év múlva áldani fogod az eszedet, hogy egy olyan eszközbe fektettél, ami azóta a költségek sokszorosát hozta vissza, és ami bejáratott ügyfélszerző gépként üzemel.
És akkor majd, ha még mindig a növekedés a célod, beindíthatod a következő ilyen programot...

Wolf Gábor írása

Forrás: a Marketing Commando ingyenes
marketing ötlettára

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.