Gyakorlati útmutató internet marketinghez IV.rész Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
Kell egy jó ügyfél is

A honlapkészítés titkainak utolsó része

ImageHoppá! Erről milyen ritkán esik szó! Bizony az ügyfélen, a megrendelőn is múlik, hogy mennyire lesz sikeres a projekt. A következő tipikus hibák ártanak legtöbbet weboldala leendő sikere szempontjából:
- Ha nem készíti el a tervet, de erről már beszéltünk.
- Ha nem írja meg, vagy nem íratja meg a szöveget, de erről is beszéltünk már.
- Ha a weboldaltervet vagy a szövegeket nem egyben, hanem több kisebb darabban adja át a kivitelezőnek.

 


Ebben az esetben a legjobban akkor jár, ha a kivitelező addig nem kezd hozzá a kivitelezéshez, amíg az utolsó morzsákat meg nem kapta. Ne feledje: A design-er és a programozó is ember. Mindegyiküknek időbe telik, amíg ráhangolódik egy feladatra, és ha azt félbe kell hagyni mert nincs meg a következő fontos alapanyag, az bosszantó, és csökkenti a hatékonyságot. Önnek  arra van szüksége, hogy a kivitelezők kreativitásuk maximumát tudják nyújtani Önnek, és ez csak akkor lehetséges, ha összeszedetten, a megbeszélteknek megfelelően zajlik a projekt.
ImageHa a design-nal kapcsolatban azt mondja, hogy legyen pirosabb, zöldebb, vastagabb, vékonyabb, azaz ha megpróbálja elvégezni a designer feladatát. Ha rossz designer-t választott, ha nem tud megbízni designer-ének képességeiben, akkor inkább keressen valaki mást. Ha viszont jónak tartja az illetőt, akkor bízzon meg szakmai döntéseiben. Ha nem tetszik Önnek, amit az illető készített, akkor azt mondja neki, hogy nem elég olvasható, nem elég komoly, nem elég dinamikus, nem készíteti a látogatót arra, hogy olvasson vagy kattintson, azaz nem segíti az üzleti célt, stb. Ezek után azonban hagyja, hogy a designer lefordítsa az említetteket a vizualitás nyelvére. Ha meg tudja állni, hogy a részletekig instruálja a designert, sokkal jobb végeredményt fog kézhez kapni. És még valami: Ne felejtse, a honlapnak nem Önt, és legfőképpen nem az Ön feleségét, férjét kell kielégítenie, hanem a cége vevőit és leendő vevőit. Ne a személyes ízlését akarja kifejezni a honlappal, hanem az ügyfeleit akarja kiszolgálni. Tudjon meg minél többet róluk, és nekik készítse a honlapot, ne pedig saját magának.
Ha nem tartja a határidőket, de elvárja, hogy a kivitelező tartsa azokat. Ha egy három hónaposra tervezett projekt során négy hónapot „ül” a design elfogadásán, majd nem érti, hogy miért nincs kész az eredeti határidőre a programozás.

A pénz-termelő honlap többe kerül, mint amelyik semmire se jó

ImageHa olyan honlapot szeretne, amelyik a cikk sorozat elején bemutatott három előnnyel kecsegtet (emlékeztetőül: jelentős forgalomnövekedés, költségcsökkenés hagyományos üzletében is, másképp beszerezhetetlen piaci információk), akkor készüljön fel rá, hogy kicsit komolyabban a pénztárcába kell majd nyúlni. Azonban ismét józanságra intem. Hiszen a magas költségek nem jelentik automatikusan azt, hogy a leírt előnyök meg is fognak valósulni. A legfontosabb, hogy megtalálja a tisztánlátás és tárgyilagosság, valamint az újra való nyitottság egyensúlyát.

További szükséges erőforrások: idő és figyelem
Íme két újabb fontos tényező. Az első az idő. Két értelemben is. Sokan nem veszik tekintetbe, hogy először időt kell felszabadítaniuk, ha el akarják készíteni honlapjuk tervét. Ehelyett összecsapnak egy hevenyészett fél oldalas leírást, amiből egy valami biztosan nem lesz: bevétel. Egyszerűen muszáj rászánnia az időt. A legjobb, ha (legalább) három négy alkalommal 1-2 órát szán rá a tervezésre egy két-három hetes időszakban. Így nem fogja nyomasztani, hogy egy levegővel kell elkészítenie a tervet, illetve az alkalmak közötti idő lehetővé teszi, hogy a fejlében forgassa, érlelje az ötleteit, gondolatait, kikérje legjobb vevői, értékesítői véleményét, elvégezze „házi feladatait”.
ImageAz idő másik vonatkozása, hogy ne akarja két hét alatt elkészíttetni weboldalát. Azon honlapok, amelyeket mi készítettünk, és jelentős bevételt hoznak tulajdonosaiknak, hosszú ideig készültek. Volt olyan honlap, amelyiknek az első tervét három évvel ezelőtt én személyesen hetekig készítettem napi 4-6 órában. Ezek után még a megrendelővel közösen is eltöltöttünk kb. 15 – 20 munkaórát a további finomításokkal. Ez az internetes vállalkozás ma már több mint 20 weboldalból áll, 9 nyelven működik, és iparágának egyik legjelentősebb hazai szereplője. Van olyan ügyfelünk, aki két weboldalának a tervét is fél-fél évig készítette, mire úgy döntöttünk közösen, hogy hozzá lehet állni a kivitelezésnek. Ma mindkét oldal havi több milliós jövedelmet biztosít tulajdonosának.
ImageJelenleg is dolgozom olyan ügyféllel, akinek 9 hónap és legalább 8-10 közös tervezési alkalom kellett ahhoz, hogy a koncepció összeálljon, és hozzáláthassunk a kivitelezéshez. A honlap már elindult, és pár hét alatt bebizonyosodott, hogy iparágának legsikeresebb oldala lesz, és nagyon komoly bevételet fog termelni. Persze itt sem szabad átesnie a ló másik oldalára. „Lassú munkához idő kell” – szokták elferdíteni a szólást. Természetesen nem a lassú, hanem az alapos munkát akartam hangsúlyozni.

Türelem – sok legyen, vagy kevés?
Nagyon fontos, hogy már a legeslegelején szerepeljen a tervben, hogy mikor mennyi eredményt kell produkálnia a honlapnak. Mindenképpen készüljön fel a legrosszabb eshetőségre is, sehol ne az optimális rendelési arányokkal számoljon, ne számítson arra sem, hogy mindig mindenki mindent teljesíteni fog, amit megígér.
ImageMindig, minden helyzetre legyen „B-terve”. Majd végül, de nem utolsó sorban legyen türelme kivárni, míg elkezdenek működni a dolgok. Persze itt sem puszta várakozásra gondolok. Ha nem iratkoznak fel annyian hírlevelére, mint gondolta, ha nem rendelnek annyian, mint tervezte, ha nem rendelnek akkora értékben, akkor tegyen meg mindent az arányok javítása érdekében, tegye bele a maximumot, és ahogy John Reese (amerikai internet marketing szakértő) szokta mondani, ha el kell buknia, bukjon el minél előbb, hogy minél hamarabb kezdhesse a következő próbálkozást.
Ha azonban az elején rendesen elvégezte a piackutatást, ha rendesen elvégezte a „matek házit”, akkor minden esélye megvan, hogy az Ön internetes vállalkozása legyen a következő sikertörténet!

Forrás: Internet-Marketing

www.Internet-Marketing.hu



Kérdése van a cikkhez?
Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!


Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.