Kérdezni vagy nem kérdezni? Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
ImageA felmérések fontossága…

Kommunikáció a közönséggel

A felmérések arra valók, hogy felmérjük a „közönségünk” véleményét, igényeit, realitását, pl.: „Kire hallgat? Kitől fogad el tanácsot? stb”.


ImageDe mi az, hogy „közönség”? Ez egy különleges csoport, amely a PR szakemberek számára a „közönség egy típusát” jelenti. Tehát egy jó PR-os nem óriási tömegekben gondolkodik, hanem csoporttípusokban, a tömegeken belül. Egy közös érdeklődés vagy egy szakmai közös jellemző határozza meg a közönség típusát.
Ahhoz, hogy felmérést készítsünk, először is meg kell határoznunk azt a célközönséget, amelyiken ezt végezni akarjuk, akiknek a véleményére, igényeire, ízlésére kíváncsiak vagyunk. Felmérés során, ezen a célközönségen belül a megkérdezettek válaszai alapján egy jó elképzelést kaphatunk arról, hogy mi lehet a véleménye a teljes csoportnak az adott kérdésben.

ImageA felmérés legfontosabb feladata tehát, hogy megtaláljuk, hogy milyen „gombjai” vannak egy adott csoportnak. Itt a „gomb” szó, valami olyan, ami reális a csoporton belül személyek nagy részének, vagyis alkalmas arra, hogy reakciót kapjunk, egyetértést nyerjünk. Ez az, ami el fogja érni az egyetértést és reakciót, amelynek segítségével hatásos marketing akciókat tudunk lebonyolítani!
A felméréseket tehát azért végzünk, hogy egyetértést érjünk el. Célja pedig pontosan az, hogy olyan marketing akciót indítsunk el - olyan promóciót készítsünk - amely felkelti a célközönségünk érdeklődését!

A felmérés eredményeként megtalált gombok segítségével megnyitottuk az utat a célközönség felé! Ezután kezdhetünk csak az üzenet megírásához, amely minden promóció igazi lényege…

Kis Ágnes

Comline Budapest Kft.

www.comline.hu

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.