A marketingesek 3 igazsága Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
ImageReklámozni...de hogyan?

Segítség a hatékony működéshez

3 olyan alapvető igazság létezik a reklámozással kapcsolatban, mely újra és újra felmerül, mégis a legtöbben figyelmen kívül hagyják. Cikkünkben részletesen bemutatjuk melyek ezek az alaptételek.


Önmagukban talán nem is igazságnak nevezhetőek ezek a dolgok, hanem három olyan alapvető gondolkodási módnak, melyeket ha a marketingesek figyelembe vennének, akkor sikeresebbek lennének munkájukban, hisz megértenék a lényegét, hogy valójában mit is jelent a marketing és a reklámozás. Ezen alapelvek közül bármelyik megfelelő használata már pozitív hatást fejtene ki iparágunkra és az összes tevékenység sokkal gördülékenyebben és hatékonyabban működne.

1. Reklámozás és marketing az eladásért
ImageValószínűleg, ez az első és legfontosabb igazság a reklámozással kapcsolatosan. A legtöbben mégis ezt felejtik el.
A televízió’80-as évekbeli térnyerésével a reklámozás területén, a médiatervezés sokkal inkább egy gyakorlattá vált: miként tudják minél jobb helyen leközölni a kreatívokat. Ahelyett, hogy az üzenet meggyőző átvitelére fókuszáltak volna, mely előremozdítja az ügyfél üzletét.
A reklámügynökségek egy-egy ügyfelük megbízását gyakran saját szerepük megerősítésére használják fel. Számos tanácsot adnak arra vonatkozólag, hogy mit kellene erősíteni, milyen promóciót kellene kitalálni vagy mekkora adatbázist építeni. De ezek a különböző utak mind egy helyre kell, hogy vezessenek: eladni az ügyfél termékét vagy szolgáltatását.
ImageNem az számít, hogy az ügynökség munkatársai mennyire profi művésznek, fotósnak vagy értelmiséginek gondolják magukat. Csak az számít, hogy milyen mértékben tudják előremozdítani az ügyfél üzletét. Lehet egy ügynökség akármennyire profi, ennek egy helyen kellene igazán megnyilvánulnia: az ügyfél céljainak elérése során.
David Ogilvy, „A reklámról” című könyve még ma is a legalapvetőbb mű a marketing szakmában. Az iparág nagyapja ezzel is kezdi mondandóját: „a reklámozás arról kell szóljon, hogy eladjuk a terméket”. Remélhetőleg nem kezdünk el vitatkozni vele. (Könyvének második fejezetében természetesen már ír arról is, hogy miként gyártsunk olyan reklámot, ami elad.)

2. A piacok a társalgásról szólnak
Napjainkban rendkívül sok szó esik a piaccal történő kommunikálás témájáról, ami nagyon jó. Azonban sok marketinges még mindig fél attól, hogy beszélgetésbe elegyedjen célcsoportjával. Ők azok, meg akarják mondani vásárlóiknak, hogy mit tegyenek, de valószínűleg ahhoz nincs elég kontrolljuk felettük, hogy meg is győzzék őket: tegyék meg amit kérnek.
ImageNem szabad elfelejteni, hogy a modern médiavilág a nyilvánosság területe. Ami azt jelenti, hogy ha valakinek van hangja, még nem biztos, hogy hallatnia is kell. Vagyis, nem biztos, hogy megfelelően képes prezentálni magát mások előtt.A piacnak nyílt és őszinte társalgásra van szüksége, jóra és rosszra egyaránt. Így ezen a területen a csatározások és nyilvánosságra hozatalok sokkal jobb megközelítések, mint a függöny mögé bújni és onnan kiabálni, hogy én vagyok a legjobb.

3. Óvatosan a lehetőségekkel

A technológia mindig játszott valamilyen szerepet a reklámozás történetében. A reklámipar általában inkább követőként volt jelen a technológiai újdonságok alkalmazásánál.
ImageAz internetes reklámok azonban megdönteni látszanak ezt a hagyományt. Kulcsszavakat emelünk ki, hogy aztán rájuk kattintva egy kuponhoz érkezzen az érdeklődő, pop-up és pop-under ablakokat alkalmazunk, kiszimatoljuk a haladási útvonalakat és reklámokat helyezünk el ott, videókat töltünk le a PSP-kre (hordozható playstation). Amit meg lehet csinálni azt meg is tesszük.
Ez azonban nem mindig helyes. Nem azt mondom, hogy nem kellene megtennünk dolgokat, amelyekhez értünk, csak feltárom a tényt, hogy amit teszünk nem biztos, hogy azt az eredményt hozza, amit elvárunk tőle.

Egy eszközben rejlő lehetőség még nem elég ok arra, hogy alkalmazzuk is. Az interneten - sokkal inkább, mint más médiában - a marketingesek és a hirdetők hajlamosak irracionálisan is sok technikai lehetőséget kipróbálni. Sajnos azonban néha a technikai kapacitásunk sokkal jobb, mint az eszközök megfelelő használatára való képességünk. Érdemes tehát ez utóbbin többet dolgozni.

Forrás: Internet-Marketing
www.internet-marketing.hu


Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.