Hogyan használhatjuk az internetet piackutatásra? Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
A könnyen hozzáférhető információ forrás

Használati tanácsok

ImageAz internet a valaha létezett legnagyobb, leggyorsabb és a legkönnyebben hozzáférhető információforrás. Szinte minden elképzelhető témával kapcsolatban találhatunk információt a világhálón, méghozzá nagyrészt ingyen. A kérdés csak az, hogyan és hol találhatjuk meg pontosan azt az információt, amit keresünk, ráadásul anélkül, hogy eltévednénk a ránk zúduló adatrengetegben.


Mire jók az internetes címjegyzékek?
A címjegyzékek általában egy bizonyos témára koncentrálnak. Egy sor, kategorizált fejlécet tartalmaznak, amelyeken átrágva magunkat összeállíthatunk egy listát a számunkra érdekes weboldalakból.

Hogyan működnek?
A címjegyzékek az információt egyenesen a weboldalak üzemeltetőitől kapják. A jegyzék szerkesztői felkeresik a weboldalat és megállapítják, hogy érdemes-e felvenniük a címjegyzékbe. Ezzel biztosítják, hogy a látogatók minőségi és releváns oldalak közt válogathassanak. Azonban a hosszadalmas eljárás azt eredményezi, hogy a címjegyzékek gyakran nem naprakészek.

Mik azok a kulcsszavak?
ImageÚgy jutunk el egy keresőoldalra, hogy beírjuk az URL címét a böngészőnkbe. Ezután kulcsszavakat gépelünk be egy keresődobozba, a kereső pedig végiglapozza az adatbázisát és megjeleníti azon weboldalak listáját, amelyek szerinte lényegesek (relevánsak) lehetnek számunkra. Ez a relevancia szerinti rangsor attól függ, hogy hol, milyen mennyiségben és milyen gyakran fordul elő a keresett kulcsszó az adott oldalon. Azok az oldalak, amelyek az első bekezdésben tartalmazzák a kulcsszót, relevánsabbaknak számítanak, mint azok, amelyeken csak később fordul elő.

Mi másra képesek még a keresők?
Néhány kereső képes választ adni egyszerű begépelt kérdésekre is. Bár könnyen kezelhetőek és széleskörű áttekintést nyújtanak, valószínű, hogy kifinomultabb módszerekhez kell folyamodnunk, ha szűkíteni akarjuk a keresésünket. A legtöbb ismert portál és böngésző tartalmaz keresőgombokat, amelyekkel azonnal megjeleníthetjük a legfőbb keresőket. Azonban elképzelhető, hogy ha öt perccel később újra próbálkozunk, már más eredményeket kapunk, mivel ha a kereső le van terhelve, csak azokat az eredményeket fogja megjeleníteni, amelyeket a rendelkezésre álló idő alatt sikerült megtalálnia.

Keressünk egyszerre több keresővel!
Image Mivel a különböző keresőknek eltérő erősségeik vannak, próbálkozzunk egyszerre többel. Ezt automatikusan is meg tudjuk tenni, ha egy olyan oldalon keresünk, amely egyszerre több keresőmotort használ. Ezek egyszerre több kereső eredményeit adják meg, törölve a többször előforduló találatokat. Sajnos a keresés szűkítése általában nem könnyű feladat. Az ilyen összekötő oldalakon általában egy szervezet által összegyűjtött és kiválogatott, egy adott témához kapcsolódó legfontosabb linkeket találhatjuk meg.

Gondosan válasszuk meg a kulcsszavakat!
A kulcsszavak sorrendje is döntő lehet, ezért mindig a legfontosabb szavakat helyezzük előre. Törekedjünk az egyszerűségre: csak a legfontosabb kifejezéseket használjuk a keresésben. Kapcsoljuk össze a szavakat idézőjelekkel: pl:. "vállalkozás indítása".

Keresési tippek haladóknak
A keresők általában rendelkeznek olyan tipp oldalakkal, ahol a haladók is találhatnak addig ismeretlen módszereket.
ImageEzek segítségével egymás mellett található szavakra vagy az oldalak címében található szövegekre kereshetünk, de egy listát is összeállíthatunk azokról a személyekről, akik valamilyen módon kapcsolódnak az adott oldalhoz. Használjunk "+" jelet, ha egyszerre több szót tartalmazó oldalakat akarunk megtalálni: A "vállalkozás indítása" például olyan oldalakat eredményez, amelyek vagy a vállalkozást vagy az indítást tartalmazzák. A "+vállalkozás +indítása" viszont olyan oldalakat fog kidobni, amelyek egyszerre tartalmazzák mindkét kifejezést. A "-" jellel kizárhatunk bizonyos oldalakat, például: -egyéni vállalkozás beírásával olyan oldalakat kapunk, amelyek a kapcsolódnak a vállalkozások alapításához, de az egyéni vállalkozásokhoz nem.

Használjuk a portálok archívumait!
Sok portálnak, különösen újságok esetében, van kereshető archívuma, ahol a korábbi számok között böngészhetünk. Ezek hasznos háttér információkat tartalmazhatnak.

Kérdezzünk meg mindenkit!

Image Ne felejtsük el a leghasznosabb forrást sem: a többi internetezőt. Keressük meg a nekünk megfelelő fórumot és tegyük fel a kérdésünket. Szinte biztos, hogy valaki tudni fogja a választ vagy, hogy hol lehet megtalálni. Azonban azt sem szabad elfelejtenünk, hogy bárki bármit feltehet az internetre. Nincs garancia a pontosságra, ezért mindig próbáljuk meg több forrásból is megerősíteni az információt.

Végül pedig kellemes böngészést kívánunk mindenkinek!


Forrás: Vállalkozás-Online
www.vallalkozas-online.hu 



Kérdése van a cikkhez?
Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.