Jobb szolgáltatások a vásárlók ismeretei alapján Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
Mit jelent a precíziós marketing?

ImageA fogyasztók elvárásainak kielégítéséről

A precíziós marketing nem más, mint az ügyfél adatainak felhasználása annak érdekében, hogy ügyfélközpontú szolgáltatást nyújtsanak a termékdisztribúciótól az árképzésen át a promóciókig. Az egész arról szól, hogy egy vállalkozás azt nyújtsa, amit a fogyasztói elvárnak, ha vásárolni indulnak.
Amikor a precíziós marketingre gondolunk, hajlamosak vagyunk a direkt marketingre fókuszálni, azaz biztosítani, hogy az ügyfelekkel való közvetlen kapcsolat lényeges, és a lehető leghatékonyabb legyen. Sok vállalat számára ez azonban csak a felszín kapargatása ahhoz képest, amit a tágabb értelemben vett precíziós marketing nyújthatna!



Amennyiben a marketingre úgy tekintünk, mint annak az eszközére, hogy hogyan ismerjük fel a célcsoportok igényeit, és hogyan elégítsük ki azokat a versenytársainknál sokkal jobban, akkor a precíziós marketingre úgy kell tekintenünk, mint az ügyfelek ismereteinek felhasználására a jobb ajánlat érdekében, bármilyen módon is lépjen ő kapcsolatba a vállalkozással.

Megfelelni az elvárásoknak
A kiskereskedelemben az egész arról szól, hogy a megfelelő termék legyen a polcon, a megfelelő áron: a vásárlók tudásának felhasználásáról annak érdekében, hogy a helyi igényeket kielégítve rendezzük be az üzletet, és hogy olyan promóciót alkalmazzunk, amely minden vásárlóra ösztönzően hat. Image

Vegyük például a promócionális marketinget. A kiskereskedők körében jellemző, hogy a promóciós költségek 60 százaléka a vevők 20 százalékára esik, sokan közülük ráadásul alacsony jövedelmezőségű vásárlók. Az olcsó sör egyszerűen csak olyan pasasokat vonz, akik olcsó sört vesznek, de nem növeli az ügyfelek lojalitását, vagy a bevételeket.
Az ügyesebb kiskereskedők a pénztárgépek adatait használják arra, hogy megértsék a fogyasztók elvárásait, és hogy a promóciós költségeket azokra költsék, akik sok hasznot hoznak: azok a vásárlók, akik időről időre az általuk kedvelt terméket látják leértékelve.


ImageKülönböző ízlések A beszállítók is kedvelik ezt a fajta megközelítést. Abba fektetik a pénzüket, hogy a kereskedőkkel való kapcsolataikat kategorizálják, megértve a különböző vásárlók különböző igényeit.
Ugyanez igaz a készletek kezelésére is. Semmi értelme jó ajánlatot tenni, ha nincsen az adott készlet raktáron. Bizonyos termékek, mint pl. egy kedvenc kukoricapehely kilistázásával egész fogyasztói kosarat veszíthetünk el.

A preciziós marketing nem más, mint az ügyfél adatainak felhasználása annak érdekében, hogy egy vállalkozás ügyfélközpontú szolgáltatást nyújtson a termékdisztribúciótól az árképzésen át a promóciókig.
Az egész arról szól, hogy a fogyasztónak azt tudjuk nyújtani, amit ő elvár, ha vásárolni indul.

Forrás: Vállalkozás-Online

www.vallalkozas-online.hu


Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.