A hatékony ügyfélkapcsolat kezelésről Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
Leszámolás a CRM mítoszokkal

ImageA leggyakrabban előforduló tévhitekről

Habár egyre több vállalkozás ismeri fel az ügyfélkapcsolat kezelésben rejlő értékeket és hajt végre kisebb-nagyobb beruházást egy CRM szoftverbe.
Mivel még mindig sok tévhit kering az üzleti életben, ami miatt a cégek egy része ódzkodik bevezetni egy CRM szoftvert, itt az idő, hogy leszámoljunk ezekkel a tévhitekkel!


 

1. Egy CRM rendszert bonyolult használni
Sok vállalkozásban érezhették így vagy gondolhatták ezt már, ahol hiányzott a szoftver megismeréséhez és megértéséhez szükséges törekvés a munkatársak részéről.  Így aztán azt sem látták, hogy milyen előnyöket nyújthat, hogyan teheti könnyebbé és hatékonyabbá munkájukat. Ha a felhasználók nem értik meg és nem tanulják meg, hogyan kell használni a CRM szoftvert türelmetlenek lesznek, mert nem kapják meg a szoftvertől azokat az azonnali megoldásokat, amiket várnak tőle.  Pedig egy átlag CRM szoftvert nem is nehéz használni. Mint minden új dolog esetében, itt is szükségesek tréningek és gyakorlati oktatások, hogy a felhasználók megbarátkozhassanak a szoftverrel és alaposan megismerhessék azt.

2. Bevezetés után máshogyan kell csinálni a megszokott dolgokat
A legtöbb ember nem ismeri fel, hogy egy CRM szoftver abban van segítségére, hogy a lehető legtöbb információt kezelje az ügyfeleiről, ezzel is elősegíteni a bevételek növelését. Még egy olyan helyzetben, ahol a több száz vagy több ezer ügyféllel dolgoznak együtt a munkatársak és személyes hatékonyságukat jelentősen megnövelné egy CRM szoftver, még ott is nehézségeket okozhat elfogadtatni a használatot. Ennek a helyzetnek megoldására alkalmazható, ha a munkatársakat bevonjuk a CRM szoftver beszerzésének döntéseibe, így eladva nekik azt, hogy ezek a változások milyen könnyítést hoznak majd a munkájukba.

3. A CRM rendszerek információi összezavarnak
A "mindenki számára egyforma CRM szoftvert" felfogás a tapasztalatok szerint nem igazán működik, hiszen minden típusú üzletnek másféle információkra van szüksége az ügyfelekről. Sajnos nem minden CRM rendszer biztosítja azt a fajta flexibilitást, ami ahhoz szükséges, hogy munkatársai ne lényegtelen információkat lássanak a képernyőn, hanem azokat, amelyek valóban szükségesek munkájuk során. De persze vannak ilyenek :)

4. A CRM rendszer működtetése túl sok időt vesz igénybe
ImageEzzel kapcsolatban talán a legnagyobb téveszme az, hogy a munkatársak általában meg vannak győződve arról, hogy ha most sincs elég idejük elvégezni feladataikat és minden ügyféladatot dokumentálni, akkor egy CRM rendszer bevezetése után sem lesz. Egy megfelelően előkészített bevezetési folyamat során a munkatársak látni fogják azt, hogy egyszerűbben is el tudják végezni a feladataikat és időt tudnak megtakarítani a CRM szoftver használatával.

5. A CRM szoftvert félnek használatba venni a felhasználók

Ha a bevezetés során több felhasználónál is ezzel a reakcióval találkozik, érdemes ellenőrizni a bevezetési tréning lépéseit és több gyakorlati oktatást beiktatni. Valószínűleg mindössze azért idegenkednek használni a rendszert, mert még nem barátkoztak meg vele és nem mozognak otthonosan a szoftverben.

6. A CRM szoftver behatol a vevők magánszférájába
A kereskedelmi munkatársak gyakran szeretik szívük mélyén őrizgetni az ügyfeleikről megszerzett értékes információkat és nem megosztani másokkal, arra hivatkozva, hogy ezzel védik a vevőik magánszféráját. De ezt nem azért teszik, hogy ezzel védenék az ügyfeleiket, sokkal inkább saját munkatársaik elől próbálják elrejteni ezeket az információkat, hiszen  nem szeretnék azt, ha más is  elkezdhetne dolgozni az ő ügyfeleivel, akár már másnaptól. Egy jól feltöltött CRM rendszer pedig pont ezt teszi lehetővé.

7. Egy CRM szoftver túl drága
Ez igazából már nem lehet akadálya egy CRM szoftver bevezetésének, mert többféle CRM szoftver létezik, amelyek közül mind teljesítményben, mind árban megtalálható az elképzeléseknek megfelelő. A fent bemutatott pontokkal éppen azt szeretnénk megvilágítani, hogy egy jól megválasztott CRM rendszerrel nagyon rövid idő alatt megtérül a szoftver megvásárlásába és bevezetésébe befektetett összeg.

Eloszlatva ezeket a leggyakoribb tévhiteket talán Önnek is kedve támadt kipróbálni egy CRM szoftvert. Miért is ne? Egy CRM szoftver csökkenti a munkatársak terhelését, növeli hatékonyságukat és ezzel a vállalkozás profitját. Ne hagyja, hogy néhány mítosz eltántorítsa Önt attól, hogy az egyik legokosabb befektetést tegye meg az üzletében.

A cikk eredetije megjelent angolul Sayed Ally tollából, fordította Kálmánházi István 2007.

Forrás: crm-plus.eu

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.