Hatásos internet jelenlét Nyomtatás
2008. április 09. szerda, 08:37

 Milyen weboldalt válasszunk a vállalkozásunknak?

A hatásos internet jelenlét kialakításáról

Milyen típusú honlapok léteznek?


Legyen az egy egyszerű honlap, vagy összetett és fejlett webshop, a legtöbb vállalkozás ma már szükségesnek érzi, hogy valamilyen céges weboldal üzemeltessen. A vállalkozásunk számára a legmegfelelőbb weboldal típus kiválasztása döntő fontosságú lehet a hatásos internetes jelenlét kialakításában.

Három típus


Rengeteg üzleti célú weboldal létezik, de mindet be tudjuk sorolni három könnyen elkülöníthető kategóriába:
1.
bemutatkozó honlap - ez egyszerű kommunikációs eszközként működik;
2.
kirakat weboldal - azon vállalkozásoknak, amelyek igénylik a termékválasztékuk részletesebb bemutatását;
3.
webshop - ha online szeretnénk termékeinket árusítani.

Bemutatkozó honlap
Ez számos vállalkozás első online lépése. Ha van egy honlapunk az olyan mintha a névjegykártyánkat vagy a szórólapunkat tennénk fel a világhálóra. Használhatjuk arra is, hogy kapcsolatot tartsunk a már meglévő vásárlókkal, vagy új vásárlók megszerezésére az interneten szörfözők közül. Egy jó honlap a következőket tartalmazza:
-
cégnév és logó,
-
az üzleti tevékenység rövid leírása,
-
a szolgáltatások vagy termékek összefoglalása,
-
kapcsolattartási adatok, mint például a cégünk címe, telefonszáma, e-mail címe és a kapcsolattartó neve,
- nyitvatartási idő (ha van ilyen)
-
a termékeinkről, szolgáltatásainkról vagy üzleti tevékenységünkről készült fényképek és videók,
-
látogatói visszajelzések, észrevételek kérése, gyakran ismételt kérdések.

Ez a fajta weboldal különösen alkalmas azon vállalkozásoknak, amelyek a helyi vásárlókat vették célba és amelyek könnyen meghatározható, egyértelmű termék vagy szolgáltatáspalettával rendelkeznek - például egy fogorvosi praxis, vagy egy takarítással foglalkozó vállalkozás számára. Mivel minimális karbantartást igényel és viszonylag ritkán kell frissíteni, a bemutatkozó honlap egy meglehetősen költséghatékony megoldás.

Kirakat weboldal
Ez nagyjából ugyanaz mintha a katalógusunkat vagy termék brossuránkát tennénk fel a világhálóra. Ugyanazokat az információkat fogja tartalmazni mint a honlap, azonban megfelelő számú oldalon elosztva, több adatot és képet kell tartalmaznia az egyes termékeinkről illetve szolgáltatásainkról. Bár ez a megoldás jóval több lehetőséget kínál, mindig próbáljuk az oldalunkat a lehető legegyszerűbben kialakítani, mivel az internetezők figyelme meglehetősen véges. Az oldalon legyen egyszerűen a tájékozódás - minél kevesebb kattintásra van szükség, hogy hozzáférjünk egy adott információhoz, annál jobb.
Ha nem akarunk online kereskedni, de úgy érezzük, hogy a szolgáltatásaink illetve termékeink számára előnyös lenne ha a vásárlók több információhoz jutnának, akkor ez a nekünk való megoldás. A kirakat tipusú oldal költségesebb mint egy egyszerű bemutatkozó honlap, mivel rendszeresen kell frissítenünk új adatokkal, termékekkel és szolgáltatásokkal. Amennyiben egy külső céget bízunk meg a weboldalunk üzemeltetésével, bizonyosodjunk meg róla, hogy az oldalt rendszeresen frissíthetjük, amikor csak akarjuk.

Webshop
Amennyiben úgy érezzük, hogy a vásárlóink készek online bonyolítani a vásárlást, akkor a következő e-business megoldás egy online bolt kialakítása. Ez akkor bizonyulhat előnyösnek, ha szándékunkban áll bekapcsolódni egy elektronikus ellátási láncba. Néhány termék - mint például az információ, szoftver vagy a képek ideálisan illeszkednek az e-businesshez, mivel közvetlenül az interneten keresztül szállíthatóak. Azonban ha a termékünk vagy szolgáltatásunk hagyományos, akkor az online üzlet megkívánja, hogy figyelembe vegyük a következő kérdéseket:
-
Tudjuk-e teljesíteni a vásárlók rendeléseit - ideális esetben három napon belül - bárhol az országon belül?
-
Hajlandóak vagyunk-e felállítani egy ügyfélszolgálati osztályt a problémák, megkésett szállítások, cserék és visszafizetések kezelésére?
-
Képesek vagyunk-e fogadni hitelkártyás, illetve egyéb online fizetéseket is, és ugyanakkor meg is tudjuk-e győzni a vásárlóinkat az ilyen típusú tranzakciók biztonságáról?
Mindegy, hogy egy egyszerű bemutatkozó oldal vagy az online bolt mellett döntünk, mindenképpen jó, ha első lépésként kialakítunk egy profi honlapot amíg a fejlettebb megoldásokon dolgozunk.
A lehetséges buktatókat azzal is elkerülhetjük ha beszélünk másokkal a tevékenységi körünkből, és megtudjuk ők milyen tapasztalatokat szereztek az internettel kapcsolatban. Az üzleti vagy szakmai kapcsolataink segítségünkre lehetnek ebben.

Forrás: Vállalkozás Online

 

 


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.