Milyen weboldalt válasszunk a vállalkozásunknak?A hatásos internet jelenlét kialakításárólMilyen típusú honlapok léteznek? Legyen az egy egyszerű honlap, vagy összetett és fejlett webshop, a legtöbb vállalkozás ma már szükségesnek érzi, hogy valamilyen céges weboldal üzemeltessen. A vállalkozásunk számára a legmegfelelőbb weboldal típus kiválasztása döntő fontosságú lehet a hatásos internetes jelenlét kialakításában.
Három típus
Rengeteg üzleti célú weboldal létezik, de mindet be tudjuk sorolni három könnyen elkülöníthető kategóriába: 1. bemutatkozó honlap - ez egyszerű kommunikációs eszközként működik; 2. kirakat weboldal - azon vállalkozásoknak, amelyek igénylik a termékválasztékuk részletesebb bemutatását; 3. webshop - ha online szeretnénk termékeinket árusítani.
Bemutatkozó honlap Ez számos vállalkozás első online lépése. Ha van egy honlapunk az olyan mintha a névjegykártyánkat vagy a szórólapunkat tennénk fel a világhálóra. Használhatjuk arra is, hogy kapcsolatot tartsunk a már meglévő vásárlókkal, vagy új vásárlók megszerezésére az interneten szörfözők közül. Egy jó honlap a következőket tartalmazza: - cégnév és logó, - az üzleti tevékenység rövid leírása, - a szolgáltatások vagy termékek összefoglalása, - kapcsolattartási adatok, mint például a cégünk címe, telefonszáma, e-mail címe és a kapcsolattartó neve, - nyitvatartási idő (ha van ilyen) - a termékeinkről, szolgáltatásainkról vagy üzleti tevékenységünkről készült fényképek és videók, - látogatói visszajelzések, észrevételek kérése, gyakran ismételt kérdések.
Ez a fajta weboldal különösen alkalmas azon vállalkozásoknak, amelyek a helyi vásárlókat vették célba és amelyek könnyen meghatározható, egyértelmű termék vagy szolgáltatáspalettával rendelkeznek - például egy fogorvosi praxis, vagy egy takarítással foglalkozó vállalkozás számára. Mivel minimális karbantartást igényel és viszonylag ritkán kell frissíteni, a bemutatkozó honlap egy meglehetősen költséghatékony megoldás.
Kirakat weboldal Ez nagyjából ugyanaz mintha a katalógusunkat vagy termék brossuránkát tennénk fel a világhálóra. Ugyanazokat az információkat fogja tartalmazni mint a honlap, azonban megfelelő számú oldalon elosztva, több adatot és képet kell tartalmaznia az egyes termékeinkről illetve szolgáltatásainkról. Bár ez a megoldás jóval több lehetőséget kínál, mindig próbáljuk az oldalunkat a lehető legegyszerűbben kialakítani, mivel az internetezők figyelme meglehetősen véges. Az oldalon legyen egyszerűen a tájékozódás - minél kevesebb kattintásra van szükség, hogy hozzáférjünk egy adott információhoz, annál jobb. Ha nem akarunk online kereskedni, de úgy érezzük, hogy a szolgáltatásaink illetve termékeink számára előnyös lenne ha a vásárlók több információhoz jutnának, akkor ez a nekünk való megoldás. A kirakat tipusú oldal költségesebb mint egy egyszerű bemutatkozó honlap, mivel rendszeresen kell frissítenünk új adatokkal, termékekkel és szolgáltatásokkal. Amennyiben egy külső céget bízunk meg a weboldalunk üzemeltetésével, bizonyosodjunk meg róla, hogy az oldalt rendszeresen frissíthetjük, amikor csak akarjuk.
Webshop Amennyiben úgy érezzük, hogy a vásárlóink készek online bonyolítani a vásárlást, akkor a következő e-business megoldás egy online bolt kialakítása. Ez akkor bizonyulhat előnyösnek, ha szándékunkban áll bekapcsolódni egy elektronikus ellátási láncba. Néhány termék - mint például az információ, szoftver vagy a képek ideálisan illeszkednek az e-businesshez, mivel közvetlenül az interneten keresztül szállíthatóak. Azonban ha a termékünk vagy szolgáltatásunk hagyományos, akkor az online üzlet megkívánja, hogy figyelembe vegyük a következő kérdéseket: - Tudjuk-e teljesíteni a vásárlók rendeléseit - ideális esetben három napon belül - bárhol az országon belül? - Hajlandóak vagyunk-e felállítani egy ügyfélszolgálati osztályt a problémák, megkésett szállítások, cserék és visszafizetések kezelésére? - Képesek vagyunk-e fogadni hitelkártyás, illetve egyéb online fizetéseket is, és ugyanakkor meg is tudjuk-e győzni a vásárlóinkat az ilyen típusú tranzakciók biztonságáról? Mindegy, hogy egy egyszerű bemutatkozó oldal vagy az online bolt mellett döntünk, mindenképpen jó, ha első lépésként kialakítunk egy profi honlapot amíg a fejlettebb megoldásokon dolgozunk. A lehetséges buktatókat azzal is elkerülhetjük ha beszélünk másokkal a tevékenységi körünkből, és megtudjuk ők milyen tapasztalatokat szereztek az internettel kapcsolatban. Az üzleti vagy szakmai kapcsolataink segítségünkre lehetnek ebben.
Forrás: Vállalkozás Online
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben. |