Marketing tippek Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
ImageEllen?ľrizze hirdetését!

Minden pénzét hirdetésre költi mindenféle reklámokban és mégsem látja az eredményét? Ideje megvizsgálni, vajon nem Ön-e a vétkes a sikertelenségben. Ellenőrizze le hirdetéseit az itt szereplő lista alapján.

 


Minden vállalkozás és minden termék különböző konkrét hirdetési technikát kell alkalmazzon, de akadnak egyszerűt, mindenkire érvényes hibák, melyeket könnyedén elkerülhet. A következő lista segít Önnek és vállalkozásának kiküszöbölni a gyakori hibákat.

Gyors szükséglet kielégítés A hirdetések leggyakrabban elfelejtik sürgetni az embereket. Ezt legkönnyebben úgy tudjuk elérni, ha az ajánlatunknak lejárati időt adunk. Ezzel azt is el tudjuk érni, hogy a reménybeli fogyasztónk biztosabban megjegyezze ajánlatunkat.

Érjünk el több fogyasztót, mint amit a költségvetésünk megenged Ahhoz, hogy kampányunk média összeállítása hatékony legyen azt kell elérnünk, hogy a reklámunk minél több ember fejében maradjon meg, jóllehet a hirdetések nagy része sok embert ér el, de kevés eredménnyel. Ha 100 emberből 10 fejében keltünk érdeklődést, akkor jelentős összeget dobtunk ki az ablakon. Viszont elküldhetjük üzenetünket mindössze 10 embernek, azonban 100 százalékuk emlékezni fog ránk és érdekli is az ajánlatunk, akkor a maradék pénzünket újra be tudjuk fektetni marketingünkbe. Dolgozzunk célzott hirdetésekkel!

Ügyvezetőként mi látjuk legjobban a cégünket? Mivel miénk a vállalkozás, hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy mi látjuk a céget a legobjektívebben. Pedig ez nem így van! Saját vállalkozásunk vezetőjeként belülről látjuk a cégünket, viszont, akik olvassák hirdetésünket külső személyek. Érdemes ezért külsős emberekkel is leellenőrizni a hirdetést - még mielőtt megjelenne

Megalapozatlan kijelentések A hirdetések gyakran tartalmaznak olyan a fogyasztói igényekre vonatkozó erős kijelentéseket, mint a "legjobb minőség a legalacsonyabb áron", azonban erre vonatkozóan semmilyen bizonyítékkal nem szolgálnak. Egy megalapozatlan kijelentéssel süket fülekre találunk, tegyük ezért próbára ígéretünket mi magunk, és az eredményt ne felejtsük leírni a hirdetésben. Máskülönben készüljünk a csalódásra.

Image

A passzív média helytelen használata Az olyan agresszívnek nem nevezhető média, mint az újság vagy a szakmai katalógusok használata azokat a fogyasztókat segít elérni, akik már tudatosan keresik a vállalkozásunk termékét vagy szolgáltatását. Viszont nem igazán tud segíteni abban, hogy elérjük azokat a fogyasztókat, akikben még nem merült fel a szükséglet. Az agresszívebb hirdetési helyek, mint a rádió vagy az internet türelmes és következetes használata azonban segíthet ebben.

Kampányt és ne hirdetést Tévedünk, ha azt gondoljuk, hogy egy hirdetéssel mindent elmondhatunk a vállalkozásunkról. A leghatékonyabb és megnyerő hirdetések egyetlen célpontra koncentrálnak. Ha a hirdetésünkben 10 különböző dologról szeretnénk szólni, akkor inkább készítsünk 10 különböző hirdetést és szerepeltessük őket különböző helyen vagy időben.

Íratlan szabályok Ne gondoljuk azt, hogy nekünk nem kell megfelelni a hirdetések olyan íratlan szabályainak, mint például a kinézet

Csúcsidőn kívül A legtöbb hirdetést főként szerdán és pénteken adják fel a vállalkozások, gondolván, hogy a vásárlás előtt kell a fogyasztót megcélozni. Miért kellene nekünk ezekkel a hirdetésekkel versenyezni, amikor ott vannak azok a napok, amikor alig bombázzák az ügyfeleket hirdetésekkel?

Túlzott bizalom az értékes célzásban Számos vállalkozó és reklámszakember túlbecsüli a hirdetést olvasók minőségét. Valójában az teszi tönkre a kampányunkat, ha nem a megfelelő üzenetet szeretnénk kommunikálni. Egy jó üzenettel csak csodálkozunk majd, milyen sok jól célzott embert tudtunk elérni.

Hatékony hirdetés másolás nélkül A legtöbb mai hirdetés szinte egymást másolva használja a kreatív elemeket. Lehet, hogy a hirdetésünk trendi, színes és vicces is, de ha nem ad kellő információt, nem hihet?ľ és nem is emlékezetes, akkor bajban vagyunk!

Félrevezető visszajelzések Hirdetésünk célja az kell legyen, hogy világos információkat adjon a vállalkozásunkról és egyedi üzleti ajánlatainkról. Sajnos a legtöbb hirdető az alapján értékeli hirdetését, amit a közvetlen környezetében hall. A trendi, színes és vicces hirdetésünk számos ilyen visszajelzést generálhat, ami félrevezethet bennünket az értékelésben.

Forrás: www.vallalkozas-online.hu

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

 

Szeretne díjmentesen konzultálni szakért?ľnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Cégtárunk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

További cikkeket a témában a "Marketing" rovatunkban olvashat

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.