Tegyék törzsvásárlóvá az ügyfelet! |
2007. április 21. szombat, 19:26 |
"After sales"Avagy ügyfeleink megtartása máskéntSzolgáltatásunk, vagy termékünk értékesítése után természetes óhajunk az, hogy az ügyfelünk idővel visszatérjen, és ismét tőlünk vásároljon. Ám ez nem mindig történik így a gyakorlatban – sajnos. De mi a garancia arra, hogy ezt mindig el tudjuk majd érni? Semmi. A gyakoriságát azonban növelni lehet!
Bizonyára észrevették, hogy ha az eladó, vagy értékesítő mindent megtesz, hogy korrektül, az elvárásoknak megfelelően kiszolgálja az ügyfeleit, az néha nem elegendő ahhoz, hogy partnereik hosszútávon, a termékhez, céghez, vagy az eladó személyéhez ragaszkodva ugyanott vásároljanak.De mit lehet tenni, hogy ügyfeleink kötődése erősödjön felénk, s ha ismét hasonló termék, vagy szolgáltatás érdekli, először hozzánk forduljon, mielőtt körülnéz a piacon? A válasz a megfelelő csereállapoton múlik! A csere, azaz valamit-valamiért. Értéket-értékért. Ez akkor van rendben, ha megállapodunk abban, hogy valamit adunk, ami értékes a vev?ľnek, s ezért ennek megfelelő értéket kapunk, vagyis pénzt. Nevezzük, ezt normál típusú cserének. Sajnos olyan csere is van, amikor az egyik fél kevesebbet ad, vagy mást ad, mint amiben megállapodtak. Bizonyára Önök is találkoztak már ilyen esettel. Például ha az áru nem használható a rendeltetése szerint, vagy akár a pénzügyi teljesítés nem korrekt! Az ilyen esetek többször heves érzelmi reakciók kíséretében, a kapcsolat romlásához, illetve annak megszűnéséhez vezetnek. Természetesen ez a legrosszabb módszer, amit választhatunk, és biztosak lehetünk benne, hogy így nem fogjuk megtartani a vevőinket, tehát térjünk vissza az előbbi csereállapothoz. Létezik egy másik cseretípus is, amit bőséges csere néven definiálunk. A bőség, „a kívánalmat, a szükségletet kielégítő, sőt felülmúló mennyiségű a magyar értelmező szótár szerint.Ha több energiát teszünk a fizikai környezetünk állapotának javítására, hogy értékét megőrizzük, több kényelmet, esztétikát kapunk vissza? Ha többet segítünk, többet adunk szeretteinknek a kapottnál, mert „adni jó”, akkor nagyobb szeretet, odafigyelés áramlik vissza felénk? Mindebből kiindulva, miért ne adnánk többet partnereinknek a szükségleteik felett? Lehet, hogy többet kapnánk vissza? Van egy bevált eszköz, amellyel bőséges cserét adhatunk partnereinknek, és ez az „after sales”, vagyis az utánkövetés. Gyakran az utánkövetés azt a célt szolgálja, hogy meglátogassuk az ügyfelet, s abba az irányba tereljük, hogy ismét vásároljon tőlünk. Ez rendben is van, viszont egy dolgot nem szabad elfelejtenünk.A korábban vásárolt szolgáltatásunk, vagy termékünk használhatóságát, működőképességét, vagy annak az értéknek a megvalósulását, amiért partnerünk bennünket választott, előbb meg kell tudnunk vizsgálni, mielőtt az új üzletről kezdenénk beszélni. Mindkét eset az „elvárt feletti” képes lenni. Figyelmet, törődést mutat partnerünknek. Nem feledkezünk el róla, és fordulhat hozzánk, ha panasza van, mert látja, hogy segítünk.Ha mindezt őszintén, ezzel a szándékkal tesszük, akkor – ugyanúgy, mint a fizikai környezetünktől, vagy a személyes kapcsolatainktól – visszakapjuk partnereinktől is. A bőséges cserét nem elvárni, hanem kezdeményezni érdemes. Csak így érhetjük el, hogy ügyfeleinket ne vigye el a konkurencia csupán azzal, hogy szolgáltatását vagy termékét a miénknél olcsóbban adja. Ezzel biztosíthajtuk magunknak azt, hogy minket hívjon fel az ügyfél először, mielőtt elmegy egy másik cég által meghirdetett akcióra. Próbálják ki, vegyék használatba ezt az eszközt. Érdemes.
Konzultáns Comline Budapest Kft. Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőinkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? Cégtárunk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat → A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben. |