Hatalmas lendületet vettek az online kuponok Nyomtatás
2010. február 19. péntek, 03:00

02_19_mark_online_kupon

 

(BTL.hu)Óriási ugrás tapasztalható a kuponhasználat terén az Egyesült Államokban.


 

Míg 2008-ban 2,6 milliárd kupont váltottak be, addig ez a szám 2009-re 3,3 milliárdra nőtt. Ilyen mérvű növekedés nem volt tapasztalható az elmúlt 17 év során.

Amerikában 367 milliárd USD értékben bocsátottak ki kupont, egy bón átlagos névértéke 1,44 USD, ami az elmúlt három évtized legmagasabb értéke. Egy 2009-es amerikai felmérés szerint az Egyesül Államokban az internetezők 62 %-a keresi az online kuponokat, s nagyságrendileg minden tizedik vevő csak azután vásárol, hogy előtte már szétnézett a kupongyűjtő oldalakon.

Ez a tendencia nem csak az USA-ban, hanem világszerte megfigyelhető, hiszen az emberek keresik a lehetőségeket, hogy takarékoskodjanak, s ez a recesszió által sújtott években még inkább igaz. A kuponok pedig a kereskedők és a vásárlók számára is remek lehetőséget nyújtanak, mert a kereskedők ösztönzik a vásárlókat, akik persze örülnek, hogy a kupon segítségével olcsóbban juthatnak ahhoz, amit szeretnének.

Az online kuponok dramatikus növekedése nem csak a recessziónak köszönhető, hanem a vásárló központú website-ok növekedésének is, ahonnan könnyen le lehet tölteni a kuponokat. Hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek azok a weboldalak, ahol online letölthető, kedvezményes vásárlásra jogosító bónok találhatók.

„Hazánkban, bár a kisebb lakosság miatt értelemszerűen szerényebb mértékben, de egyértelműen megfigyelhető az internetes kuponok növekvő népszerűsége. Online kupongyűjtő oldalunk, a Napiakciok.hu 2008 decemberében indította az első kampányát, amelynek során 5.000 kupont nyomtattak ki a felhasználók. Míg az első akcióban csupán két bevásárlóközpont és annak üzletei vettek részt, addig a 2009 márciusában tartott tavaszi akcióban már öt bevásárlóközpont boltjaiban lehetett beváltani a bónokat, és 20.000 kupont nyomtattak ki. A legutóbbi, iskolakezdési kampányunkban pedig ez a szám meghaladta a 30.000-ret. A legtöbb boltban 40-300 db közötti mennyiségben váltották be a bónokat. E tapasztalatok alapján március 10-én indul az új Tavaszi Kupon Napok a budapesti, győri és pécsi Árkád, valamint a debreceni Fórum bevásárlóközpont részvételével. Biztosak vagyunk benne, hogy a mostani kuponletöltések felül fogják múlni az eddigieket, a nemzetközi tendenciának megfelelően” – mondja Besenyei Kálmán, a Napiakciok.hu szakértője.

Forrás:

Bellow The Line Magazin

www.btl.hu

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.