Mi a közösségi média jövője? Nyomtatás
2010. március 10. szerda, 03:00

03_10mark1A közösségi média, az elmúlt néhány évben, mióta marketingeszközként üzemel, rendkívül nagy hatást tett a cégek üzletvitelére. Az elkövetkező években további változásokra lehet számítani, ahogy a közösségi média marketing a vállalatok marketing osztályáról kiindulva szinte az összes üzleti tevékenységben szerepet kap.



A közösségi média jövőjéről készült tanulmányban Debra Aho Williamson, az eMarketer vezető elemzője, számos trendről számol be, melyeket érdemes lesz majd figyelemmel kísérni.
„Nem a hirdetés lesz a bevételek első számú forrása, mely sok közösségi médiával foglalkozó cég szerint életképtelen üzleti modellnek bizonyult” – mondta. Ehelyett, a jövőben a legerősebb üzleti modellekben az elemzéseknek, az analitikának lesz a legfontosabb szerepe, ahogy a közösségi média valóban integrálódik a marketing tevékenységbe. Emellett a TV is sokkal inkább közösségivé válik, csak úgy, mint a keresés”.
A földrajzi elhelyezkedés is egyre fontosabb lesz a közösségi médiában, és a márka monitoring egyre kifinomultabbá válásával a cégek jobban megérthetik fogyasztóikat.
„A természetes, spontán párbeszédeket felhasználják majd a termékfejlesztésben és a designban. A cégek ösztönözni kívánják majd a fogyasztókat arra, hogy figyeljenek a cégre és létesítsenek vele kapcsolatot, míg a tartalom elemzésével értékes inputokra tehetnek szert” – mondta Ravit Lichtenberg, a Ustrategy.com alapítója és stratégiai vezetője.
Ami nem változik majd, az a közösségi média folyamatos változásának forrása: a felhasználó.
„A fogyasztók hangja egyre hangosabb és hangosabb lesz” – mondja Ms Williamson. „Alakítani fogja a közösségi médiát. Nem sokkal ezelőtt, egy cég néhány fókuszcsoport véleménye, némi pénzügyi tervezés és a megérzések alapján komolyan változtatott termékén vagy szolgáltatásán. A közösségi média ezt mára megváltoztatta. És ez csak a kezdet.”

Forrás: www.dmsz.hu

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.