Weboldalunk ismertségének generálása 6. Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
ImageHonnan tudjam mit írjak?

Avagy nézzük meg mit tetszik az ügyfélnek

Egy szórólap elkészítése során, vagy egy értékesítési levél írásakor a legnagyobb gondot általában az okozza, hogy vajon vonzó lesz-e majd a cím, a szöveg és az ajánlat az olvasóknak. Sokan összetennék a két kezüket, ha előre tudnák például, hogy az általuk megfogalmazott cím-variációk közül melyik lesz majd a leghatásosabb.


Külföldön a legnagyobb direkt marketinggel foglalkozó cégek már régóta alkalmaznak egy tesztelési módszert, melynek lényege, hogy többféle értékesítési levelet készítenek ugyanahhoz az ajánlathoz, majd a különböző típusú leveleket kiküldik a címlistájuk egy bizonyos részére. Image
A válaszadási arányból le tudják mérni, hogy melyik levél működött a leghatékonyabban így a címlista fennmaradó (nagyobbik) részére már csak a "győztes" levelet küldik el.
Ez a típusú tesztelési módszer azonban komoly költségekkel jár. Pláne ha a levél küldője bizonytalan a címben, az ajánlat szövegében, a levélpapír színében stb., hiszen egy tesztelés alkalmával csak egy jellemző tesztelhető le megbízhatóan. Ha tehát az összes felsorolt jellemzőt le akarja tesztelni egy kampánynak, az bizony tetemes költségeket emészt fel (és akkor még a tömeges kiküldés költségei szóba sem jöttek).

Hogyan maximalizálja - INGYEN - értékesítési szövegei hatékonyságát?

ImageAz internet-marketing és a hagyományos marketing közti egyik legnagyobb különbség, hogy az internet-marketingben jóval több minden mérhető. Az online világban eleve adott az a csodálatos lehetőség, hogy ha Ön már rendelkezik egy működő weboldallal akkor annyi és olyan verziót tesztelhet értékesítési szövegeiből amennyit idővel és energiával bír. A jó hír, hogy mindezt teljesen ingyen teheti meg - csak egy megfelelő látogatottságmérő szoftver szükséges hozzá.
Mai cikkünkben bemutatunk egy Magyarországon még alig ismert, és még kevésbé alkalmazott látogatottság mérési - tesztelési módszert, melynek segítségével jóval hatékonyabb értékesítési szövegeket írhat, mint akár legkomolyabb versenytársai.

A párhuzamos tesztelés (Split testing)

A párhuzamos tesztelés lényege: a tesztelés során egy szöveg (cím, linkszöveg, stb.) két vagy több verziója kerül összehasonlításra úgy, hogy pontosan kiderül, mely verzió hozza a jobb eredményt - több hírlevél feliratkozót, megrendelőt stb.

Hogy működik ez a gyakorlatban?
Ön a kérdéses weboldalból létrehoz két változatot. Pl. tesztelni kívánja, hogy a következő kampányban az "egy hónapos ingyenes használat" vagy a "pénz visszafizetési garancia" felajánlása lesz-e hatásosabb? Ehhez létrehoz egy olyan weboldalt, amin az ingyenes használatot reklámozza, és egy másikat, amin a pénz visszafizetési garanciát.
Teszteléskor egy egyszerű programozási trükkel a látogatók felét az egyik, a másik felét a másik weboldalra küldjük, majd mérjük, hogy melyik eredményezett több vásárlást.Image
Így Ön a mérést követően a tesztelt verziók közül azt tartja meg, amelyik a több eredményt hozta. A teszteket egészen addig érdemes folytatnia, amíg el nem jut egy olyan változatig, amelynél egy következő tesztben minden más verzió rosszabbul teljesít - ekkor ugyanis megvan a legjobb verzió.Ezek után már csak annyi a dolga, hogy a legjobban teljesítő cím, linkszöveg stb. változatot elhelyezze weboldalán a kívánt helyre, majd várja az eredményeket.

A párhuzamos tesztelés módszerét alkalmazva sokszorosára növelheti weboldala hatékonyságát, arról nem is beszélve, hogy megszűnik a marketingesek által jól ismert döntésképtelenség problémája: "Vajon elég vonzó értékesítési szöveget írtam?"Ha a tesztelés segítségével választja ki a legsikeresebb változatot, akkor biztos lehet benne, - hogy az adott körülmények között - a lehető leghatékonyabban működőt helyezte el honlapján.

ImageA teszt eredménye ugyanis a látogatók véleményét tükrözi. Egy nagyon leegyszerűsített példával élve, olyan ez mintha készítene kétféle akciós szórólapot, majd az üzlete bejárata előtt odaadná 10 embernek (5-nek az első, 5-nek pedig a második verziót) és várná a reakciójukat. Ezután összeszámolná, hogy hányan tértek be a boltjába az akció felől érdeklődni az egyik majd a másik szórólappal.
A következő lépés magától értetődő: azt a szórólapot fogja csak sokszorosítani és szétosztani több száz ember közt, amelyiknek nagyobb sikere volt a "teszt csoportban"

Forrás: Internet-Marketing


www.internet-marketing.hu

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőinkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Cégtárunk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.