Ingyenes kutatási eszköz hirdetőknek és ügynökségeknek Nyomtatás
2010. június 11. péntek, 03:00

Lépéselőny/Marketing : Kutatási eszköz hirdetőknekAz IAB Europe a Google-lel együttműködve elindítja Consumer Commerce Barometer nevű szolgáltatását, egy ingyenes kutatási eszközt, amely fogyasztói adatokat nyújt az ügynökségeknek és a hirdetőknek.




Az ügynökségek és hirdetők számára különösen fontos információt jelent, hogy vásárlás előtt célcsoportjuk milyen arányban keres információkat az interneten. A fogyasztók szokásai ezen a téren országonként és termékkategóriánként is különbözhetnek. Az online fogyasztói magatartás megismerése lehetővé teszi a döntéshozók számára, hogy marketing büdzséjüket a leghatékonyabban allokálják. Az IAB Europe és a Google új, Consumer Commerce Barometer (CCB) szolgáltatása épp ebben jelent segítséget.

A CCB egy ingyenes, online kutatási eszköz, mely a TNS adataira támaszkodva szolgáltat információt a fogyasztói szokásokról összesen 27 országban, 36 termékkategóriában. Az ügynökség vagy a hirdető az eszközt használva országok és termékkategóriák mentén hasonlíthatja össze célcsoportja online információgyűjtési és vásárlási szokásait. Az évente frissülő adatoknak köszönhetően a trendekben bekövetkező változások is nyomon követhetők és mérhetők az eszköz segítségével.

Catherine Borrel, az IAB Europe kutatási menedzsere elmondta: "Azért támogatjuk ezt az (online) marketinggel foglalkozók számára hasznos kezdeményezést, mert segíti őket a fogyasztói viselkedések megértésében és összehasonlításában a különböző piacok és iparágak mentén. Ez a szolgáltatás kiegészíti az IAB Europe eddigi éves kutatását, mely az online reklámköltést, a fogyasztói viselkedést és attitűdöket vizsgálja, miközben fényt derít az internet vásárlási folyamatban betöltött szerepére a különböző régiókban."

"Korábban a fogyasztói viselkedés megértésében többnyire csak becslésekre vagy külső szolgáltatóktól drágán megvásárolt adatokra tudtak támaszkodni a döntéshozók. Ma a Consumer Commerce Barometer ezeket az információkat ingyen, egy helyen biztosítja az ügynökségeknek és a hirdetőknek. Így a fogyasztói magatartás elemzése egyszerűbbé és gyorsabbá válik - akár a különböző termékkategóriákat, akár az egyes országokat vizsgáljuk. Ez hozzásegíti a cégeket erőforrásaik hatékonyabb elosztásához" - mondta Henry Eccles, a Google Europe termék marketing menedzsere.

További információk:

1. A CCB-t az IAB Europe és a Google a barcelonai IAB Interact Congress-en jelentette be 2010. június 2-án.
2. A résztvevő országok: Ausztrália, Ausztria, Belgium, Csehország, Dánia, Dél-Afrikai Köztársaság, Egyesült Arab Emirátusok, Egyesült Királyság, Egyiptom, Finnország, Franciaország, Görögország, Írország, Izrael, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Németország, Olaszország, Oroszország, Norvégia, Portugália, Spanyolország, Svédország, Svájc, Törökország, Új-Zéland
3. A CCB ingyenes, nyilvános kutatási eszköz mely elérhető a www.consumerbarometer.eu címen.

Az IAB Europe
Az IAB Europe az Európában működő nemzeti Interaktív Reklámirodák (Interactive Advertising Bureaux - IAB) összefogó szervezete. Küldetése, hogy ügyfelei és tagországai érdekében elősegítse az interaktív reklámpiac növekedését. Összesen több mint 5000 tagjának érdekeit képviseli a nagyobb médiacsoportok, hirdetők, ügynökségek, portálok, technológiai és szolgáltató szervezet támogatásával. Az IAB Europe a teljes régió tevékenységét koordinálja a public affairs, benchmarking, kutatás, sztenderdek és legjobb gyakorlatok kialakítása terén.
Tagországok: Ausztria, Belgium, Dánia, Horvátország, Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország, Görögország, Írország, Hollandia, Lengyelország, Luxemburg, Magyarország, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Szlovénia, Svédország, Svájc és Törökország.

Tagvállalatok: Adobe, Alcatel-Lucent, BBC.com, CNN, comScore Europe, Ernst & Young, Fox Interactive Media, Goldbach Media Group, Google, Hi-Media-AdLink, InSites Consulting, Koan, Microsoft Europe, Netlog, News Corporation, Nugg.ad, Nielsen Online, Orange Advertising Network, Publicitas Europe, Truvo, United Internet Media, Yahoo! és zanox.

A Google
A Google innovatív keresőtechnológiái emberek milliói számára teszik elérhetővé a keresett információkat nap mint nap. A céget 1998-ban Larry Page és Sergey Brin, a Stanford Egyetem PhD-hallgatói alapították. A Google ma a világ egyik legértékesebb webes vállalata minden nagyobb piacon. A cég hatékony hirdetési programja mérhető eredményeket nyújt a legkisebb és a legnagyobb vállalkozásoknak egyaránt, miközben hasznos információkkal szolgál felhasználóinak. A Google főhadiszállása a Szilícium-völgyben van, irodái pedig megtalálhatók szerte Amerikában, Európában és Ázsiában. További információért látogassa meg a www.google.hu-t.

Forrás: News4Business


www.news4business.hu


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.