Hogy jön a lakógyűlés az ügyfélszerzéshez? Nyomtatás
2010. július 23. péntek, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Ügyfélszerzés egyetértés
A társasházunkban lakógyűlés volt a minap, ami mindig felér egy tanulmánnyal az emberismeret, kompromisszumkészség, tárgyalástechnika területén is. Ez az alkalom viszont – kellemes meglepetésként – igazi pozitív példa volt az ügyfélszerzésben is.


Aki először enged…

Bár vannak olyan üzleti helyzetek, tárgyalások, ahol igaz, hogy aki először enged, az húzza a rövidebbet végül, ezt mégsem lehet általánosítani. Egy tárgyaláson nem érdemes eleve kivont karddal leülni (láttam már olyan értékesítőt, aki már a hideghívásokat is harcnak fogta fel, és minden titkárnővel véget nem érő küzdelmet folytatott – ebben még az az apróság sem zavarta meg, hogy döntéshozóval nem tudott egyszer sem beszélni). Ha a felekben van nyitottság arra, hogy megvizsgálják egymás álláspontját, és ne csak szóban értsék meg, hanem tényleg keressenek közös, mindenkit előrevivő megoldást, akkor sokkal többet nyernek végül, mint ha egyik fél „lenyomja” a másik torkán a saját akaratát.

Pozitív hozzáállás a kulcs

A tegnapi példa erre kiemelkedően pozitív volt. Évek óta húzódik egy csata az egyik, nagyobb alapterülettel rendelkező lakó, és a többiek között, mert ő olyan változtatásokat szeretett volna megvalósítani a saját területén, ami a többiek nyugalmát alaposan zavarta volna. Az idők során már mindenféle megoldással próbálkozott, a „megnyugtató” szakvélemények lobogtatásától a közös költség elhúzódó nemfizetéséig, hogy nyomást gyakoroljon, illetve az „ellenálló” lakók lakásának megvásárlására tett ajánlatokig. Végül ezen a találkozón meglepően nyugodtan és gyorsan eljutottunk oda, hogy számára és a lakóközösség számára egyaránt megfelelő megoldás szülessen – és profi módon kezelte a helyzetet, amivel szimpatikus lett mindannyiunk számára.

Az nem kérdés, hogy az üzleti életben vannak nézeteltérések, különböző vélemények. Azonban ilyen pozitív hozzáállással, kompromisszumkészséggel megnyerhetőek olyan emberek is, akikkel esetleg csak csatározás menne – így akár több üzlet is születhet ezekből a kapcsolatokból.

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.