Hogy jön a lakógyűlés az ügyfélszerzéshez? |
2010. július 23. péntek, 03:00 |
Aki először enged…Bár vannak olyan üzleti helyzetek, tárgyalások, ahol igaz, hogy aki először enged, az húzza a rövidebbet végül, ezt mégsem lehet általánosítani. Egy tárgyaláson nem érdemes eleve kivont karddal leülni (láttam már olyan értékesítőt, aki már a hideghívásokat is harcnak fogta fel, és minden titkárnővel véget nem érő küzdelmet folytatott – ebben még az az apróság sem zavarta meg, hogy döntéshozóval nem tudott egyszer sem beszélni). Ha a felekben van nyitottság arra, hogy megvizsgálják egymás álláspontját, és ne csak szóban értsék meg, hanem tényleg keressenek közös, mindenkit előrevivő megoldást, akkor sokkal többet nyernek végül, mint ha egyik fél „lenyomja” a másik torkán a saját akaratát. Pozitív hozzáállás a kulcsA tegnapi példa erre kiemelkedően pozitív volt. Évek óta húzódik egy csata az egyik, nagyobb alapterülettel rendelkező lakó, és a többiek között, mert ő olyan változtatásokat szeretett volna megvalósítani a saját területén, ami a többiek nyugalmát alaposan zavarta volna. Az idők során már mindenféle megoldással próbálkozott, a „megnyugtató” szakvélemények lobogtatásától a közös költség elhúzódó nemfizetéséig, hogy nyomást gyakoroljon, illetve az „ellenálló” lakók lakásának megvásárlására tett ajánlatokig. Végül ezen a találkozón meglepően nyugodtan és gyorsan eljutottunk oda, hogy számára és a lakóközösség számára egyaránt megfelelő megoldás szülessen – és profi módon kezelte a helyzetet, amivel szimpatikus lett mindannyiunk számára. Az nem kérdés, hogy az üzleti életben vannak nézeteltérések, különböző vélemények. Azonban ilyen pozitív hozzáállással, kompromisszumkészséggel megnyerhetőek olyan emberek is, akikkel esetleg csak csatározás menne – így akár több üzlet is születhet ezekből a kapcsolatokból. Németh Zoltán
|