Majom, banán, marketing |
2010. augusztus 23. hétfő, 03:00 |
Aki banánt ad, majmokat etet – tartja a mondás, és ez hatványozottan igaz a marketingre. Tapasztalta már úgy az értékesítés során, hogy csak olyanokkal találkozik, akik alkudozni szeretnének, akik lehetőleg ingyen szeretnék igénybe venni az Ön értékes szolgáltatását? Ez azt jelenti, hogy előzetesen a marketing lehet, hogy gazdaságos volt, mégsem dolgozott kellő hatékonysággal.
A matematikai alapSok olyan vállalkozóval találkoztam már, aki panaszkodott, hogy alig él meg, hogy minimális árréssel tud csak értékesíteni, hogy a bevétel szinte teljesen eltűnik a költségek levonása után, nincs profit. Ugyanazon a piacon találkoztam olyannal is aztán, aki arra esküdött fel, hogy nem enged a minőségből és annak megítéléséből, és az üzleti partnerkeresés során mindig a prémium új vevőket kereste. Melyik a helyes út? Értelemszerűen nehéz ennyiből megítélni, az azonban bizonyos, hogy a) minden vevő a lehető legolcsóbban szeretne a lehető legjobbhoz hozzájutni Üzleti következményMi következik mindebből? Ha kicsit is engedünk a vevők nyomásának, és az árral kezdünk játszani, akciókkal hívjuk fel magunkra a figyelmet, egyrészt azonnal veszítünk a tartalék lehetőségekből, másrészt ennek híre megy – és nem éppen azokat a vevőket serkenti majd akcióra, akik hajlandók megfizetni a magasabb árat a több előnyért. Ez oda vezet, hogy azok a partnerek figyelnek csak oda a hirdetéseinkre, akiket szeretnénk elkerülni, akiket csak az ár, a lehető legalacsonyabb ár vonz. Tegye értékessé magát!Ebből következően egy lényeges teendő marad: meg kell ÉRTenünk, mit is jelent a termék a vevőknek, meg kell tanulnunk kommunikálni az ÉRTÉKet, amit termékünk, szolgáltatásunk számunkra, és ideális vevőink számára képvisel. Ez az ÉRTÉKESÍTÉS, az a folyamat, amikor valaki egy egyébként tényleg kiváló minőségű és hasznos terméket, szolgáltatást értékessé tesz másvalaki szemében, annak szempontjai szerint. Ez pedig szükségessé teszi, hogy ne csak a termékről / szolgáltatásról, de a piacról is tudjunk mindent, a vevőkről, igényeikről, vágyaikról, korlátaikról. Ehhez az egyenes út a kérdezés, nem a prezentáció. Ez a sikeres vállalkozás alapja. Ez az az út, melyen a profitot hozó vevőkhöz jut az üzleti partnerkeresés során – egy hasonlattal élve egy üzleti közösségben előbb talál megfelelő partnereket, mint egy ingyenes cégjegyzékben. Németh Zoltán Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket. VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
|