Majom, banán, marketing Nyomtatás
2010. augusztus 23. hétfő, 03:00

Lépéselőny/Marketing: A helyes, és profitot hozó ár meghatározásaAki banánt ad, majmokat etet – tartja a mondás, és ez hatványozottan igaz a marketingre. Tapasztalta már úgy az értékesítés során, hogy csak olyanokkal találkozik, akik alkudozni szeretnének, akik lehetőleg ingyen szeretnék igénybe venni az Ön értékes szolgáltatását? Ez azt jelenti, hogy előzetesen a marketing lehet, hogy gazdaságos volt, mégsem dolgozott kellő hatékonysággal.


A matematikai alap

Sok olyan vállalkozóval találkoztam már, aki panaszkodott, hogy alig él meg, hogy minimális árréssel tud csak értékesíteni, hogy a bevétel szinte teljesen eltűnik a költségek levonása után, nincs profit. Ugyanazon a piacon találkoztam olyannal is aztán, aki arra esküdött fel, hogy nem enged a minőségből és annak megítéléséből, és az üzleti partnerkeresés során mindig a prémium új vevőket kereste.

Melyik a helyes út? Értelemszerűen nehéz ennyiből megítélni, az azonban bizonyos, hogy

a) minden vevő a lehető legolcsóbban szeretne a lehető legjobbhoz hozzájutni
b) csak az a vevő hajlandó megfizetni a magasabb árat, akinek az értékarány fontos.

Üzleti következmény

Mi következik mindebből? Ha kicsit is engedünk a vevők nyomásának, és az árral kezdünk játszani, akciókkal hívjuk fel magunkra a figyelmet, egyrészt azonnal veszítünk a tartalék lehetőségekből, másrészt ennek híre megy – és nem éppen azokat a vevőket serkenti majd akcióra, akik hajlandók megfizetni a magasabb árat a több előnyért. Ez oda vezet, hogy azok a partnerek figyelnek csak oda a hirdetéseinkre, akiket szeretnénk elkerülni, akiket csak az ár, a lehető legalacsonyabb ár vonz.

Tegye értékessé magát!

Ebből következően egy lényeges teendő marad: meg kell ÉRTenünk, mit is jelent a termék a vevőknek, meg kell tanulnunk kommunikálni az ÉRTÉKet, amit termékünk, szolgáltatásunk számunkra, és ideális vevőink számára képvisel. Ez az ÉRTÉKESÍTÉS, az a folyamat, amikor valaki egy egyébként tényleg kiváló minőségű és hasznos terméket, szolgáltatást értékessé tesz másvalaki szemében, annak szempontjai szerint. Ez pedig szükségessé teszi, hogy ne csak a termékről / szolgáltatásról, de a piacról is tudjunk mindent, a vevőkről, igényeikről, vágyaikról, korlátaikról. Ehhez az egyenes út a kérdezés, nem a prezentáció. Ez a sikeres vállalkozás alapja.

Ez az az út, melyen a profitot hozó vevőkhöz jut az üzleti partnerkeresés során – egy hasonlattal élve egy üzleti közösségben előbb talál megfelelő partnereket, mint egy ingyenes cégjegyzékben.

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?

VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.