McÜzlet Nyomtatás
2010. szeptember 03. péntek, 03:00

Lépéselőny/Marketing:Mc Donalds és értékesítésA világ legismertebb gyorséttermi lánca egy kiváló alapötletnek és felismerésnek köszönheti létét. Ha eltekintünk a hozzá kapcsolódó érzelmektől, és vállalkozói, értékesítési és marketing szemmel nézzük, egy biztos: hihetetlenül gazdaságosan, a profitra kényesen ügyelve szolgálják ki partnereiket. Miben hasonlít vállalkozásunk ahhoz, amikor sorra kerülünk a pultnál?


Beszédet, vagy életet!

A sikeres vállalkozás alapja, ha az ember gyorsan talál ügyfeleket (most ne is menjünk bele, mennyire életbevágó aztán őket jól, sőt kiválóan kiszolgálni, majd újrarendelést elérni). Ehhez a vállalkozók 95%-nak le kell küzdenie egy, a statisztikák szerint a halálfélelemnél is erősebb érzést: a nyilvános beszédtől való rettegést. Megnyílni, és megnyitni mást igazi gyomorszorító kihívás legtöbbünknek, és mivel egy átlagos vállalkozó nem igazán szeret értékesíteni, ezért nehezen is talál jó értékesítőt maga mellé (hiszen ha nincs ki betanítsa és példát mutasson, egy jó képességű értékesítő nem fog tudni jól keresni, és elmegy), vagy totálisan függő helyzetben lesz attól a kevéstől, aki hozza a bevételt.

Gyorsmarketing

Manapság annyira gyors a tempó az üzletben is, hogy az ingyenes cégjegyzékek, cégtárak és üzleti közösségek mind-mind a rapid megismerkedés, a „mondd-el-gyorsan-ki-vagy” megnyilvánulások terepei: kiváló csatornák, de nagyon jól kell tudni kommunikálni a hatékony használatukhoz. Ezért az értékesítés kulcsává ez vált: el tudja mondani maximum 5 mondatban,

  • Kiknek?
  • Mit?
  • Milyen kézzelfogható előnnyel ad cége?
  • Milyen partnereket keres?

Ez az instant marketing és értékesítés szükséges ahhoz, hogy abban a pár pillanatban, amíg a lehetőség nyitott, maradandót mondjon az ügyfélnek. Ezt érdemes eltanulni a gyorséttermektől: annyira leegyszerűsítették az étlapot, hogy (és most egy gondolat erejéig hagyjuk számításon kívül, hogy ez jó, vagy rossz) a rendelésnél a vendég nem lapozgatja az étlapot, nem kérdezget, hanem RENDEL. Tanuljon meg „rendelni”, azaz röviden és tömören kifejteni, kicsoda Ön, mit ad, és kiket keres és sikeres lesz.

Ráadásul annyira rövid és hatékony lesz a nyilvános beszéd, hogy nem okoz majd félelmet többet.

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?

VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.