Az üzleti kapcsolatok minősége igazán számít! |
2010. szeptember 08. szerda, 03:00 |
Az üzleti közösségek és közösségi portálok népszerűvé válásával számos ember újfajta megközelítést kezdett alkalmazni az üzleti partner kereséshez, a networkinghez. Néhány „szakértő” tanácsát követték, és mindössze a nagyszámú kapcsolat kiépítésére helyzeték a hangsúlyt. Graham Jones, az elismert Internet pszichológus írt erről a közelmúltban, és épp ennek ellenkezőjét állítja.
Cikke, mely a közelmúltban a Massauchets Institute os Technology által végzett kutatásról szól a „Magatartásminták az online közösségekben” témában, kifejti a megfigyeléseket.A kutatás összevetett két, egymással versengő közösséget, és hogy milyen magatartásminták voltak az egyes hálózatokban. Jelentősen gyorsabban és stabilabban épülnek fel a minőségi, strukturált üzleti közösségek, mint a randomizált alapon növekvők.
Ahogy Graham írja, „ez a kutatás megerősíti, hogy közeli kapcsolatok strukturált hálózata az igazán kifizetődő. Bizonyított tény, hogy a hálózat minősége sokkal fontosabb, mint mérete”. Ez újabb bizonyítéka annak, hogy online és offline üzleti partnerkeresésben és üzleti közösségekben egyaránt egy kezelhető mennyiségű kapcsolat kialakítása a lényeges olyan emberek között, akik befolyással bírnak a megfelelő célközönségre. Ezt követően ezeket a kapcsolatokat szükséges motiválni arra, hogy legyenek az Ön céges nagykövetei. Graham néhány kiváló kapcsolatépítési tippet is leír cikkében:
Sikeres kapcsolatépítést!
Dave Clarke az Egyesült Királyság egyik legismertebb networking bloggere, üzleti partnerkereső és kapcsolatépítő fórumok szervezője és házigazdája, a networking elismert gyakorlati szakembere. A Lépéselőnnyel való együttműködése révén Dave angolul írt cikkeinek fordításait olvashatják a Lépéselőny látogatói.
|