Kamaszok és üzleti sarlatánok Nyomtatás
2010. szeptember 21. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Hatékony üzleti bemutatkozó megírásaRichard Feinmann mondása szerint, aki nem tudja az üzletét, a cégét, tevékenységét egy 14 éves kamasz számára érthetően röviden elmagyarázni, az sarlatán.
Ennyire nem vagyok sarkos, de tény: a marketing és az értékesítés sikere sokszor csak azon múlik, mennyire tudja egy percben megfogalmazni, mire jó az Ön cége másoknak, és kiknek, azon elúszhat egy üzlet.


Az értékesítés halála: a sok szöveg

Japánban például egy felsővezető számára, ami nincs maximum egy oldalban összefoglalva, az érdektelen – teljesen mindegy, hogy Tokió következő 20 évi tömegközlekedési intézkedéseiről, vagy egy új gyártósor beállításának megindoklásáról van szó. Valljuk be: tényleg nincs időnk hosszas bemutatkozó e-maileket, minden részletre kiterjedő ajánlatokat olvasgatni, legtöbb ilyet a kukába dobjuk. Tegye a szívére a kezét: Ön elolvasná a saját ajánlatukat? Még gonoszabb leszek: meggyőzné Önt saját ajánlata, hogy saját magától vásároljon?

Gazdaságos marketing szlogen

Eltekintve a fenti képzavartól, célszerűnek látom az alábbi 4 lépésben behatárolni, kicsoda Ön, mit kínál és kinek. Ezt a kiváló gyakorlatot Kerekes Péter üzleti barátomtól tanultam:

-    ki az Ön elsődleges célcsoportja? Foglalja össze maximum 6 szóban!

-    ki az Ön másodlagos célcsoportja? Foglalja össze maximum 6 szóban!

-    mi az Ön tevékenysége? Fejtse ki 1-2 szóban!

-    mi az Ön tevékenysége? Fejtse ki 6 szóban!

Ha eddig úgy érezte, könnyen és lazán ment, és még csak gondolkodnia sem kellett, valamit egészen biztosan nem jól csinált, kezdje újra! Olvassa el, amit írt, és nézze azzal a szemmel: értené ezt egy leendő új ügyfél? És egy 14 éves gyerek? Ha nem biztos benne, faragjon tovább a művön!

A sikeres vállalkozás alapja, ha gyorsan és tömören, az ügyfél fejével gondolkozva, az ő szemüvegével nézve tudja bemutatni cégét, termékét! Próbálja ki, és az üzleti partnerkeresés egyszerre meg fog változni Önnek!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?

VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő  szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.