Marketing és PR baki: a ronda rózsaszín |
2010. szeptember 28. kedd, 03:00 |
Egy hazai bank, miután milliárdokat költött image-váltásra, mindössze egy apróságra nem figyelt oda: marketing és értékesítési munkatársai értik-e, átérzik-e ennek jelentőségét? Komoly baki lett belőle, mint az lejjebb olvasható. A sztori megtörtént eseményeken alapul, de minden párhuzam elkerülése végett a színt megváltoztattuk.
Egy mondatból padlóA példa kedvéért rózsaszín céges színekkel bíró pénzintézet óriási változásba kezdett a 2000-es évek közepén. Image-váltást hajtottak végre a több bevétel – több profit cél elérése érdekében, és teljesen átalakították színeiket, logójukat, reklámfilmjeiket, arculatukat – az egész bankot. Legalábbis kívülről, mert egyik barátom elmondása szerint épp ebben az időszakban ment be nyitni egy új számlát, amikor a pult túloldalán ülő lojális és marketingben nyilvánvalóan elkötelezett munkatárs megkérdezte: „Melyik bankkártya-típust kéri hozzá: azt, aminek az elején a Parlament, vagy aminek az elején a Vár van, vagy azt a ronda rózsaszínt?”. Nesze neked, marketing hadjárat. Hogy kerülje el?Nem tudom, Ön élt-e már át hasonlót, amikor munkatársai egy szóval, gesztussal, vagy mondattal járatták le úgy a vállalkozást, hogy napokig nyugtalanul forgolódott ágyában, mindenesetre egy tény: érdemes időt és energiát szánni rá, hogy bevonja őket a cég életébe, hogy jobban értsék, mi miért történik és hová vezet. Az összes üzleti partnerkeresésre tett erőfeszítés, az ingyenes cégjegyzék és cégtár regisztrációk, valamint az üzleti közösségek használata mit sem ér, ha nem hisz benne a csapat, hogy jó a termék / vállalat, amit képvisel. Elmagyarázni nekik, kikérni véleményüket, végighallgatni sokszor kifejezetten ellenséges nézőpontjukat lehet macerás, lehet lassító tényező, mégis azt eredményezi, hogy magukénak érzik és megvédik, erősítik a céget. A sikeres vállalkozás alapja egy ütőképes csapat – amely elképzelhetetlen közös célok nélkül. Vonja be őket a cég életébe, és nyerni fog pár mobil nagykövetet! Németh Zoltán Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket. VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
|