Marketing és PR baki: a ronda rózsaszín Nyomtatás
2010. szeptember 28. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Céges marketing és PR akciók egységesítése a cégen belülEgy hazai bank, miután milliárdokat költött image-váltásra, mindössze egy apróságra nem figyelt oda: marketing és értékesítési munkatársai értik-e, átérzik-e ennek jelentőségét? Komoly baki lett belőle, mint az lejjebb olvasható. A sztori megtörtént eseményeken alapul, de minden párhuzam elkerülése végett a színt megváltoztattuk.


 

Egy mondatból padló

A példa kedvéért rózsaszín céges színekkel bíró pénzintézet óriási változásba kezdett a 2000-es évek közepén. Image-váltást hajtottak végre a több bevétel – több profit cél elérése érdekében, és teljesen átalakították színeiket, logójukat, reklámfilmjeiket, arculatukat – az egész bankot. Legalábbis kívülről, mert egyik barátom elmondása szerint épp ebben az időszakban ment be nyitni egy új számlát, amikor a pult túloldalán ülő lojális és marketingben nyilvánvalóan elkötelezett munkatárs megkérdezte: „Melyik bankkártya-típust kéri hozzá: azt, aminek az elején a Parlament, vagy aminek az elején a Vár van, vagy azt a ronda rózsaszínt?”. Nesze neked, marketing hadjárat.

Hogy kerülje el?

Nem tudom, Ön élt-e már át hasonlót, amikor munkatársai egy szóval, gesztussal, vagy mondattal járatták le úgy a vállalkozást, hogy napokig nyugtalanul forgolódott ágyában, mindenesetre egy tény: érdemes időt és energiát szánni rá, hogy bevonja őket a cég életébe, hogy jobban értsék, mi miért történik és hová vezet. Az összes üzleti partnerkeresésre tett erőfeszítés, az ingyenes cégjegyzék és cégtár regisztrációk, valamint az üzleti közösségek használata mit sem ér, ha nem hisz benne a csapat, hogy jó a termék / vállalat, amit képvisel. Elmagyarázni nekik, kikérni véleményüket, végighallgatni sokszor kifejezetten ellenséges nézőpontjukat lehet macerás, lehet lassító tényező, mégis azt eredményezi, hogy magukénak érzik és megvédik, erősítik a céget.

A sikeres vállalkozás alapja egy ütőképes csapat – amely elképzelhetetlen közös célok nélkül. Vonja be őket a cég életébe, és nyerni fog pár mobil nagykövetet!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?

VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.