Határozott irány = fél siker az üzletben Nyomtatás
2010. október 06. szerda, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Ügyfélkör behatárolásaBeszélgettem egy frissen megismert ügyfelünkkel, és kérdeztem tőle, milyen célcsoportra „lő”, kik az ügyfelei? Egy perc néma csend után nagy nehezen kiderítettük, hogy mivel három, egymástól nem túl távoli területtel is foglalkozik, (szerinte) szinte bárki lehet az ügyfele, pontosabban nem is tudja. Kardomba dőltem, majd újra nekifutottunk a célcsoport-kérdésnek a meglévő ügyfelek alapján, kis segítséggel – lásd lent.


Kiket szeret legjobban?

Bármennyire is az üzlet nem barátságról szól, vannak olyan partnerek minden cég életében, akikkel jobb együtt dolgozni, mint másokkal, akikkel a kapcsolat sem pusztán a rendelés-teljesítés-számlázás-bevétel körforgásban mozog. Kik ők, és miért szeret épp velük dolgozni? Mik a közös nevezőik? Mik azok az emberi tulajdonságaik, amiktől könnyű Önnek az együttműködés velük?

Kik rendelik a legtöbbet?

Van az a kör a vállalat életében, akikre az üzletmenet alapozható, akikről stabilan tudjuk, hogy folyamatosan keresnek, rendelnek, igénylik termékünket / szolgáltatásunkat. Ők a stabil vevők – milyen iparágba tartoznak? Mekkora cégek? Hányan dolgoznak ott? Mi az, amivel foglalkoznak, vagy milyen jellemző helyzetek merülnek fel náluk a működésük során, amitől szükségük van rendszeresen az Ön termékére, szolgáltatására?

Kik hozzák a legtöbb profitot?

Lehet szeretni az ügyfeleket, és egy multi is sokat rendel, egy cég életében a döntő mégiscsak az, mennyi profit marad végül a zsebében a bevételből. Kik azok az ügyfelek, milyenek azok a vásárlások, amelyek a legtöbb haszon, a legtöbb nyereség megmaradását eredményezik? Milyen jellemzőket (tudnivalók a cégről, rendeléstípus, stb.) tud összegyűjteni róluk, megfigyelni rajtuk?
Ezeket a fontos szempontokat érdemes megfigyelni, hiszen összesítésükkel, kielemzésükkel eljuthat oda, hogy az új vevő, üzleti partner keresés során magabiztosan tudja behatárolni, kiket és mivel érdemes megkeresnie. Egy sikeres vállalkozás alapja a célpiac folyamatos megfigyelése és elemzése is!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?

VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.