Mit akar a marketing? |
2010. október 08. péntek, 03:00 |
Érdekes volt látni a közelmúltban egy egyébként rendkívül sikeres vállalkozót, aki új tevékenységbe fogván próbálja felépíteni annak marketingjét. Egyelőre tapogatózik csak, nincs semmi kézzelfogható abban, amit próbál üzletileg kommunikálni, jóllehet már nem keveset költött rá. Mit is akar valójában a marketing, és hogy lesz belőle bevétel? CélcsoportNem lehet eléggé hangsúlyozni ennek fontosságát. A „mindenkinek tudok adni valamit” elv nem működik, mert valójában senki nem érzi majd magáénak a kommunikációmat – minél alaposabban körbe kell határolni, mit is akarok valójában, és kit akarok elérni. Soha nem lesz abból valódi profit, hogy nagyot akar markolni valaki, és egymással már csak érintőlegesen összefüggő célcsoportokra próbál ráhúzni valamit. FÓKUSZ!Amint megvan az irány, a célcsoport, akkor le ne térjen az útról! Fókuszáljon rájuk, tudjon meg róluk minél többet: hol és hogy lehet elérni, megszólítani őket, mire hallgatnak, mit kedvelnek, mivel válthatok ki ellenérzést? Az üzleti partnerkeresés alaptörvénye ez: kitartani egy irány mellett, amely sikerre vezethet! Képi megjelenítésMagam sem gondoltam volna, mennyire sokat jelent – főleg egy összetett terméknél, vagy párhuzamosan több szegmensnek szóló termék / szolgáltatás családnál- a képi összhang, a design. Nem érdemes erre az első jöttment ismerős javaslatát olcsón megvenni, ebben biztos vagyok: ha a vevőknek nem megy át rövid idő alatt, mi ez és mire jó, és nem támogatja mindezt a képi megjelenítés, akkor elmarad a haszon, nem lesz gazdaságos a marketing. Németh Zoltán Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket. VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
|