Üzlet a köbön |
2010. november 03. szerda, 03:00 |
Egy elégedett vevőnél nincs nagyobb segítség az ügyfélszerzési folyamatban. Minden okos és felépített marketing, és értékesítési stratégia is kevésnek bizonyul, ha a meglévő ügyfeleknek folyton magyarázni kell a „bizonyítványt”. Ebből lesz az igazi terjeszkedés: az egyik ügyfél hozza a másikat, és hatványozottan nőni kezd a cég. Mit tehet ma meg ezért? Ahol üzlet terem: jó időben, jó helyenÉrtelemszerűen minden azzal kezdődik, ha pontosan tudjuk a szolgáltatás / gyártás megkezdése előtt, mire számít az ügyfél. Gyűjtsük be tőle az információkat, ő mit gondol, ő mit vár, miben gondolkozik: méret, súly, tartalom, időtartam, darabszám – mindenki ki tudja válogatni azokat a szempontokat, amelyek az ő cégére jellemzőek, amelyek az ő vevőinél merülnek fel. A szerződéskötésnél ezeket mind érdemes rögzíteni, mivel minden üzlet halála az, ha vitatkozni kell – utólag. Jó időben (azaz pontosan), jó helyen (éppen azt adva, amit várnak) lehet sikeresen haladni az üzletben. Belső minőség ellenőrzés = a sikeres vállalkozás alapjaAmint megvan, mit keres az ügyfél, és leszerződtünk rá, marad a minőségi teljesítés. Nem elég tudni, mit szeretne, azt nyújtani is kell számára. Ebben segíthet a belső minőség-ellenőrzés, hogy minden folyamat, ami a termék / szolgáltatás előállításához szükséges, ésszerű-e, logikus sorrendben van-e, hatékony-e, és azt a részterméket adja-e ki, amire a következő lépcsőfok számít tőle. Az ügyfél által elvártból visszafelé haladva szépen sorban előzetesen fel lehet állítani, hogy mi mi után következik, és az egyes lépcsőket be lehet határolni, mi történjen ott, meddig tartson, stb. ÜgyfélgondozóVégül, de nem utolsósorban sok múlik a tálaláson: a legtürelmetlenebb ügyfelet is megértővé, együttműködő partnerré teheti egy jó ügyfélszolgálat, akik az esetleges reklamációkat kezelik. Ezen túl vezesse be azt is, hogy azokat, akik vásároltak Önnél, akkor is keressék meg, amikor már használatba vették a terméket, szolgáltatást, hogy mik a tapasztalatok – sokkal többet nyerhet egy elégedett felhasználó véleményéből, és egyszerűbb is tőle ajánlást kérni! Németh Zoltán Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|