Üzlet a köbön Nyomtatás
2010. november 03. szerda, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Ügyfélszerzés a köbönEgy elégedett vevőnél nincs nagyobb segítség az ügyfélszerzési folyamatban. Minden okos és felépített marketing, és értékesítési stratégia is kevésnek bizonyul, ha a meglévő ügyfeleknek folyton magyarázni kell a „bizonyítványt”. Ebből lesz az igazi terjeszkedés:  az egyik ügyfél hozza a másikat, és hatványozottan nőni kezd a cég. Mit tehet ma meg ezért?


Ahol üzlet terem: jó időben, jó helyen

Értelemszerűen minden azzal kezdődik, ha pontosan tudjuk a szolgáltatás / gyártás megkezdése előtt, mire számít az ügyfél. Gyűjtsük be tőle az információkat, ő mit gondol, ő mit vár, miben gondolkozik: méret, súly, tartalom, időtartam, darabszám – mindenki ki tudja válogatni azokat a szempontokat, amelyek az ő cégére jellemzőek, amelyek az ő vevőinél merülnek fel. A szerződéskötésnél ezeket mind érdemes rögzíteni, mivel minden üzlet halála az, ha vitatkozni kell – utólag. Jó időben (azaz pontosan), jó helyen (éppen azt adva, amit várnak) lehet sikeresen haladni az üzletben.

Belső minőség ellenőrzés = a sikeres vállalkozás alapja

Amint megvan, mit keres az ügyfél, és leszerződtünk rá, marad a minőségi teljesítés. Nem elég tudni, mit szeretne, azt nyújtani is kell számára. Ebben segíthet a belső minőség-ellenőrzés, hogy minden folyamat, ami a termék / szolgáltatás előállításához szükséges, ésszerű-e, logikus sorrendben van-e, hatékony-e, és azt a részterméket adja-e ki, amire a következő lépcsőfok számít tőle. Az ügyfél által elvártból visszafelé haladva szépen sorban előzetesen fel lehet állítani, hogy mi mi után következik, és az egyes lépcsőket be lehet határolni, mi történjen ott, meddig tartson, stb.

Ügyfélgondozó

Végül, de nem utolsósorban sok múlik a tálaláson: a legtürelmetlenebb ügyfelet is megértővé, együttműködő partnerré teheti egy jó ügyfélszolgálat, akik az esetleges reklamációkat kezelik. Ezen túl vezesse be azt is, hogy azokat, akik vásároltak Önnél, akkor is keressék meg, amikor már használatba vették a terméket, szolgáltatást, hogy mik a tapasztalatok – sokkal többet nyerhet egy elégedett felhasználó véleményéből, és egyszerűbb is tőle ajánlást kérni!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!

ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő  szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.