Menjen biztosra a marketingben! Nyomtatás
2010. november 09. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Hogyan menjen biztosra a marketing? -a felmérés miértje és mikéntjeEgy régi ügyfelem mesélte még korábban, hogy ők bizony soha semmilyen energiát nem fordítottak rá, hogy megkérdezzék vevőiket, miért őket választják, mit keresnek. Évtizedek óta működő cégről lévén szó ezt akár sikeres akciónak is nézhetnénk, ha nem lenne egy apró zavaró tényező: az idők, és a vevői gondolkodás rengeteget változott menet közben, így a régi irányok már nem feltétlenül felelnek meg.


USN üzleti irányelv

A „biztosan érdekelni fogja őket az az akció, hogy…” kezdetű marketing és értékesítési stratégiák halálra vannak ítélve, de legalábbis bizonytalan a kimenetelük – ami manapság nem elég egy sikeres vállalkozás stabil megalapozásához.
Az USA Haditengerészeténél (US Navy, rövidítve USN) van egy irányelv, egy mozaikszó ezekre a helyzetekre. E szerint, aki FELTÉTELEZ, az valójában
FELtétlenül
vedhet és
TEljesen
LEjárathatja a
Zászlót.
Ami tengerésznyelven annyit tesz, hogy az egész akció kudarcba fullad, ha nem derítik fel előzetesen pontosan a terepet.

HUM és TECHINT

Ehhez a következő, általuk javasolt lépés a géppel való felderítés helyett a személyes megfigyelés: amit a saját szememmel látok, abban biztos vagyok alapon. A géppel való felderítés, a technológiai intelligencia (TECHINT) helyett a humán intelligencia (HUMINT) képes ténylegesen kérdéseket feltenni, figyelni a partner reakcióját (nem csak szavait, de testbeszédét, esetleges értetlenségét, és így tovább). Ez egyben azt is jelenti, hogy amikor az üzleti életben szeretnénk egy igazán felkészült marketing tervet összeállítani, akkor elsődleges prioritás ehhez, hogy valós információkra alapozzuk döntéseinket, hogy lássuk, mit keres a piac, hol, és hogyan.
Üzleti közösség üzemeltetőként ehhez egy gondolatot tudok hozzáfűzni: az online kiküldött megkeresések, kérdőívek hasznosak, azonban érdemes kihasználni a személyes kapcsolat lehetőségét, és inkább négyszemközt, vagy „négyfülközt” egyeztetni a potenciális partnerekkel a nézőpontjaikat.

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő  szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.