Menjen biztosra a marketingben! |
2010. november 09. kedd, 03:00 |
Egy régi ügyfelem mesélte még korábban, hogy ők bizony soha semmilyen energiát nem fordítottak rá, hogy megkérdezzék vevőiket, miért őket választják, mit keresnek. Évtizedek óta működő cégről lévén szó ezt akár sikeres akciónak is nézhetnénk, ha nem lenne egy apró zavaró tényező: az idők, és a vevői gondolkodás rengeteget változott menet közben, így a régi irányok már nem feltétlenül felelnek meg.
USN üzleti irányelvA „biztosan érdekelni fogja őket az az akció, hogy…” kezdetű marketing és értékesítési stratégiák halálra vannak ítélve, de legalábbis bizonytalan a kimenetelük – ami manapság nem elég egy sikeres vállalkozás stabil megalapozásához. HUM és TECHINTEhhez a következő, általuk javasolt lépés a géppel való felderítés helyett a személyes megfigyelés: amit a saját szememmel látok, abban biztos vagyok alapon. A géppel való felderítés, a technológiai intelligencia (TECHINT) helyett a humán intelligencia (HUMINT) képes ténylegesen kérdéseket feltenni, figyelni a partner reakcióját (nem csak szavait, de testbeszédét, esetleges értetlenségét, és így tovább). Ez egyben azt is jelenti, hogy amikor az üzleti életben szeretnénk egy igazán felkészült marketing tervet összeállítani, akkor elsődleges prioritás ehhez, hogy valós információkra alapozzuk döntéseinket, hogy lássuk, mit keres a piac, hol, és hogyan. Németh Zoltán Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|