Louis Pasteur marketing tanácsa |
2010. november 26. péntek, 03:00 |
Bár a világhírű tudós a legkevésbé az üzleti partner keresés, a bevételszerzés, vagy a marketing területén elért eredményeiről híres, ismert mondásai között szerepel olyan, ami nagyon megszívlelendő egy értékesítőnek, különösen, ha nehéz piacon dolgozik. „A felkészült elmének kedvez a szerencse” – szól a mondás, ami kifejezetten igaz, ha az ember tárgyalásra indul. Eleve értékesítési alapszabály, hogy megtisztelem a potenciális új vevő idejét és a sajátomat is azzal, hogy tájékozódom róla, a piacáról, és felkészülten érkezem. A futballban ez a „jó csapatnak szerencséje van” néven fut, de az alap mégis az: ahhoz, hogy valaki jó értékesítő legyen, rengeteget kell készülnie. Minél többet olvas, tájékozódik, informálódik potenciális ügyfelével, annak körülményeivel kapcsolatban, annál jobban jár majd. Információ = bevételEzt követően a helyszínen gyűjtött információk, tapasztalatok, benyomások teszik fel az i-re a pontot, és adják meg azt a kezdőlökést a tárgyaláshoz, amely az üzlet megkötéséhez vezet. Gyakran előfordult velem, hogy – miután vagy ezer tárgyaláson vettem részt eleinte kevesebb, később több sikerrel – már a tárgyalásra menet a cégről gyűjtött, és a piaci információk alapján megéreztem, mi lesz várhatóan az a terület, amely szóba kerül majd, amiben együtt fogunk tudni működni. Mindig be is jött ez a megérzés – de az előzetes rengeteg tárgyalás nélkül ez nem lett volna így. Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|