Gondoljon a networkingre, mint egy rendszerre, ne csak, mint egy találkozóra! Nyomtatás
2010. december 14. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Networking és rendszerA közelmúltban egy rendezvényen vettem részt, ahol valaki azt mondta, hogy a kisvállalkozók legtöbbször kialakulatlan, strukturálatlan marketing megközelítéssel dolgoznak. Ez gyakran egyszeri akciókat takar, rendszer nélkül, a rövidtávú igények kielégítésére. Ezzel a megközelítéssel mindössze annyi a probléma, hogy minden egyes új akció rengeteg erőfeszítést igényel, és nem épít a korábban már megtett lépésekre. Ez rengeteg elvesztegetett időhöz és frusztrációhoz vezet.


Számos cégtulajdonos és tanácsadó hasonlóan áll a networkinghez. Akkor vesznek részt kiállításokon, találkozókon, amikor új üzletre van szükség, de amikor elfoglaltak, egyáltalán nem látogatnak ilyen jellegű eseményeket. A marketingre és a networkingre is igaz, hogy jóval hatékonyabb, ha szisztematikusan végzik.

A helyett, hogy őrült módon networkingelne, amikor szüksége van valamire, használjon egy egyszerű, egyenes, lépésről-lépésre építkező megközelítést. Ez azt jelenti, hogy inkább építse ki üzleti kapcsolati hálóját ahelyett, hogy rendszertelenül találkozna emberekkel. Szánja rá az időt, hogy a megfelelő kapcsolatokat építse ki az Önnek és üzletének megfelelő emberekkel. Ezt követően áldozzon rá időt, hogy megértse a szükségeiket, és segítsen nekik elérni azokat. Ne felejtse el tudatni velük, Önnek mire van szüksége, és hogy tudnak ők segíteni Önnek. Ez a megközelítés azt jelenti, hogy az idejét hatékonyan, kevesebb találkozóra szánja - ezáltal több ideje jut azt tenni, amit igazán szeret és amiért meg is fizetik.

Sikeres kapcsolatépítést!

Dave Clarke
http://daveclarke.tv

Dave Clarke az Egyesült Királyság egyik legismertebb networking bloggere, üzleti partnerkereső és kapcsolatépítő fórumok szervezője és házigazdája, a networking elismert gyakorlati szakembere. A Lépéselőnnyel való együttműködése révén Dave angolul írt cikkeinek fordításait olvashatják a Lépéselőny látogatói.



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.