Előretolt Marketing Helyőrség Nyomtatás
2010. december 13. hétfő, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Hatékony marketingÁllítólag a marketing költségek 50 (más források szerint 70) százaléka ablakon kidobott pénz. Mégis, én azt gondolom, marketing nélkül nem megy – hogy máshogy szerezne tudomást egy potenciális új vevő arról, amit nálunk szerezhet be? Erre a múlt héten is találtam egy kiváló példát. Mégis, a legtöbb kisvállalkozó egy nem is annyira titkos fegyvert próbál bevetni a marketingben, ami lehet, hogy költségmegtakarításnak tűnik elsőre, de borzasztó hatékonytalan!


Marketing, te drága

Azt semmiképp sem lehet állítani, hogy a marketing olcsó dolog lenne, bár erre is igaz, mint oly sok mindenre: attól, hogy valami elsőre kevésbe kerül, később még erősen ráfizetésessé válhat. Hiszen egy pusztán ár alapján kiválasztott csatorna, hirdetési forma, amelytől az értékesítés sikerét várjuk, lehet, hogy egyáltalán nem éri el a célpiacot, így hiába volt olcsó, minden egyes fillérje ablakon kidobott pénz volt. Nem tudom, ebbe a kategóriába esik-e, de a múlt héten egyik forgalmas budapesti utcán láttam meg egy óriásplakátot, ami engem egyből megtalált. Igaz, a cég a jó termékfotón kívül nem sok hangsúlyt fektetett az elérésre, mindössze egyetlen telefonszám van a plakáton (ami ráadásul egyáltalán nem illik a termék típusához, eszembe nem jutott volna telefonon érdeklődni e témában), a Neten is hosszasan kellett keresgélnem, mire információt találtam róluk. Mindegy, engem már megfogtak – mégis felmerül a kérdés, ez az óriásplakát elég hatékony volt-e?

Értékesítők = előretolt marketing helyőrség

Ugyanakkor, ha nincs ez az óriásplakát, biztosan el sem jutott volna a piachoz az információ (sehol máshol nem találkoztam a hirdetésükkel: sem a Neten, sem újságban, sem TV-ben, sem rádióban…), és olyanná váltak volna, mint a CIA: nekik lennének a világon a legkiválóbb kütyüik, melyekről senki sem tudna. Így aztán biztos, hogy marketing nélkül még drágább lett volna e termék értékesítése, ami igaz minden létező termékre a világon: ha valamilyen módon nem fordítunk rá, hogy az emberek, a célközönség halljon róla, akkor minden fejlesztési, raktározási, csomagolási és adminisztrációs költség csak felesleges pénzkidobás volt. Rengeteg kisvállalkozás ezért két legyet szeretne ütni egy csapásra, és értékesítőit tekinti a marketing költségének. Ez mind szép és jó, viszont egy dolgot nem szabad elfelejteni: nem fog működni. Első 10 vállalkozó évemben küzdöttem ezzel rengeteget, hiszen az értékesítők mindig panaszkodtak, hogy nem ismerik eléggé a céget, a terméket, a szolgáltatást az emberek, és hogy jéghideg kapcsolatokból kell új vevőket varázsolniuk. Sok időbe telt, míg rájöttem, mennyire igazuk van, és bár nem szeretnék önjelölt marketing tanácsadó lenni, azt leszögezhetem: nem csak érdemes, inkább muszáj marketingből kikupálódnia egy kisvállalkozónak.
Az elsődleges, amit lehet és érdemes tenni, az egy tetszőleges első, könnyen megléphető, érdeklődőket gyűjtő lépcső beiktatása az értékesítési folyamatba: bármi, amivel kirostálhatja a széles közönségből, akiket elér kommunikációival, azokat, akikkel aztán érdemes lesz értékesítőinek komolyan foglalkozni.

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.