Újévi fogadalmak egy sikeres vállalkozás megalapozására |
2010. december 30. csütörtök, 03:00 |
„Az okos ember tanul a hibáiból, másokéból pedig karriert csinál”. Tonk Emil egyik kedvenc mondása jutott eszembe, amikor végiggondoltam, milyen hibákat követtem el, illetve láttam ügyfeleknél, másoknál idén, amelyek mindegyike egy-egy újévi fogadalmat kell(ene), hogy eredményezzen. A személyes szükségleteken túl érdemes cégvezetőként a vállalkozásra is meghatározni azokat a területeket, amelyeken minimum erősítünk, de ha szükséges, változtatunk! MarketingÉrezte valaha úgy, hogy a marketing költségek 50-99%-a ablakon kidobott pénz? Nem tudom, Ön hogy van vele, de engem ez zavar, és folyton arra sarkall, hogy újabb és jobb megoldásokat találjak ki, amivel pontosítani tudom, hol és hogyan, mivel érem el leendő ügyfeleimet. Újévi fogadalmam ezért lehetne: ÉrtékesítésSzámtalanszor előfordul velem is, és kollégáimmal is, hogy elragad minket a hév, és amint a potenciális vevő elmondja pár mondatban, mit is szeretne, már magyarázom, magyarázzuk is a választékot. Ez nem mindig működőképes megoldás, sokkal többet számít, ha az ügyfelet tényleg a meglévő szakmai tudásunkból kiindulva kérdezgetjük, hiszen így precízebb és jobb javaslatot fogunk tudni adni neki. Ezért: PénzügyekIdén volt egy partnerünk, akivel szóban kétszer, írásban még egyszer átbeszéltünk minden részletet, hogy mit várhat tőlünk (potenciális partnereket, akik érdeklődnek a megoldása iránt), mi az ő feladata (értékesíteni, hogy a potenciálisakból a lehető legtöbb szerződés legyen), mi az az eredmény, aminek mindketten örülni fogunk (10 potenciálisból 3-4 üzlet), és mindezt mi milyen áron vállaljuk (minden potenciális partner felkutatásáért, kikérdezéséért egy fix díj + jutalék a létrejövő üzletekből). Amikor az első hónap elszámolásához értünk, tartottuk is a 10-ből 3 szerződés arányt az együttműködésben, és mindenki boldog volt. Egészen addig, amíg az ügyfél a szóban és e-mailben is elfogadott számlát visszaküldte, mondván: ő csak az után a 3 után fizet fix díjat, akikből tényleg szerződése lett… Nagyon csalódott voltam, mert becsapva éreztem magamat. Végül az ügyfél megértette, hogy nem tud kibújni szerződéses kötelezettségei alól, de ekkorra már mindkettőnkben megérett a döntés: nem fogjuk folytatni az együttműködést. Én vesztettem egy jó(nak hitt) partnert, ő pedig egy beszállítót, aki folyamatosan hozta neki az üzleteket – mindezt azért, mert (legalábbis hivatkozása szerint) nem olvasta el elég alaposan a szerződést, amit kötöttünk. No comment, de azért: Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|