Már nem orosz rulett az e-mail marketing |
2010. december 10. péntek, 03:00 |
A KutatóCentrum ismét elkészíti hiánypótló iparági felmérését, az E-Mail Marketing Reportot, így a trendekről is képet kaphatnak a piac szereplői. A Direkt Marketing Szövetség szakmai támogatását is élvező kutatást – mely három részből épül fel – egy nemzetközi szekunder elemzés is kiegészíti. A célzottabb felhasználhatóság érdekében az előző felmérés három modulja ezúttal három külön tanulmányban kerül feldolgozásra. Az E-Mail User Report az e-mail használati szokásokat mutatja be, az E-Mail Marketing Report a marketingtartalmú üzenetekkel és online nyereményjátékokkal kapcsolatos attitűdöket vizsgálja, míg a Free-Mail User Report az ingyenes levelezők ismertségét és használatát veszi górcső alá. „Az elemzések nagy segítséget jelentenek a piac szereplőinek a marketingtervek összeállításában, ugyanis többek között olyan kérdésekre is választ kaphatnak belőlük, mint hogy kik körében működnek jól az online nyereményjátékok, illetve milyen tényezőkre kell kiemelt hangsúlyt fektetni egy sikeres e-DM kampány összeállítása során. Többek között ezért döntöttünk úgy, hogy ismét a kutatás mellé állunk ” – mondta el Hivatal Péter, a Direkt Marketing Szövetség (DMSZ) elnöke. A tavalyi felmérésből például kiderült, hogy a gyakori internetezők 90 százaléka napi rendszerességgel kap jóváhagyott reklámüzeneteket, de még a sok e-DM mellett is hatékony lehet egy kampány, ha jó tárgyat választunk. A megkérdezettek 90 százaléka ugyanis elolvassa a teljes üzenetet, ha annak tárgya felkelti az érdeklődését. Adatok több forrásból A decemberben lezáruló adatgyűjtés a KutatóCentrum saját, több mint 100 ezer fős kutatási panelje mellett a bannereken keresztül több hazai honlapon is folyik, így bárki részt vehet benne. A minél átfogóbb kép érdekében a 2500 fős lakossági felmérést egy nemzetközi tanulmányokat összesítő szekunder adatgyűjtés, valamint egy belső statisztikai elemzés egészíti ki. Ez utóbbi a Maxima direktmarketing-rendszerén keresztül küldött több mint 100 ezer e-DM levél statisztikái alapján fogalmaz meg ajánlásokat. A legérdekesebb adatokat várhatóan január végén publikálja a KutatóCentrum, a megvásárolható tanulmányok is ekkor lesznek elérhetőek.
Forrás:KutatóCentrum
|