Szájmarketing értékesítés helyett Nyomtatás
2011. január 10. hétfő, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Járt már így? Szájmarketing <a href='http://marketing.lepeselony.hu/' title='értékesítés'>értékesítés</a> helyettÉrezte már úgy egy tárgyaláson, hogy szóhoz sem jut? Hogy bármilyen mondatba kezd (ha egyáltalán van egy lélegzetvételnyi ideje), partnere rögtön magához ragadja ismét a szót, és további végeláthatatlan gondolatfolyamba kezd? Legtöbbünk udvariasan hallgat ilyenkor, nem szeretünk belevágni a másik szavába – aztán amikor a „tárgyalás” végén az utcára kilépve visszagondolunk rá, nemhogy üzlet nem lett belőle, de valójában eltékozoltunk egy (vagy több) órát az értékes időnkből. Mihez kezdjünk ilyen helyzetben?


Bevételi oldal: csak szavak, kiadási oldal: csak hallgatás

Emlékszem, pár éve volt egy tárgyalásom, ahol – vesztemre – kikértem a partner véleményét egy tárgyban. Nem az volt a probléma, hogy a véleménye érdekelt, hanem hogy ebből egy olyan akadémiai székfoglaló kerekedett, aminek se vége, se hossza nem volt. Végül aztán úgy távoztam, hogy azt éreztem, mintha már le is nyeltem volna a nyelvemet, annyira nem szóltam egy szót sem végig. Tisztelet a kivételnek, de a rengeteget (és vég nélkül) beszélő partnerek legtöbbször kihasználják az időt a nonstop szájmarketingre, hogy önmagukról, címeikről, szaktekintélyükről meséljenek – akár teljesen más témában, mint amiről eredetileg szó volt. Ebből aztán az sül ki, hogy a helyett, hogy Ön értékesítene, bevételt termelne, meghallgat egy hosszas, hosszas monológot.

Beszéljenek inkább a tények

Végig egy dolgot figyeljen csak: elhangzik bármi érdemi, ami kézzelfogható eredményre vezetné a megbeszélést? A legtöbb sokat beszélő partner nem azért beszél sokat, mert rosszindulatú, egész egyszerűen számukra természetes, hogy kommunikálnak, és előnyükre hasznosítják, hogy mások pedig udvariasan meg akarják várni, míg ők befejezik a gondolatot, és csak akkor kezdeni sajátba. Viszont ez az, ami nem történne meg szinte soha… Ezért figyeljen folyamatosan, mennyire haladnak a tárgy és konkrétumok irányába, és ha nem – ne engedjen egy csapongásnak 5 percnél többet (kivéve persze, ha nagyon érdekli Önt a történet). Aztán udvariasan, de határozottan vegye fel a társalgás fonalát (pl. „milyen érdekes, hogy ezt mondja, …”), és terelje vissza a saját témájára (pl. „…, mert erről jut eszembe, hogy”). Az üzleti partner keresés során gyakran kell az ügyfél, a leendő új vevő önérzete, és az eredményes együttműködés közti vékony jégen egyensúlyozni – így érdemes ilyen finom, udvarias, de határozott taktikákat követni.

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés,  értékesítés  – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.