A hideghívás, ami bevételt hoz Nyomtatás
2011. február 03. csütörtök, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Ami miatt a hideghívás bevételt hozhatSokan félünk tőle, van aki bele sem vágna, mégis az üzleti partner keresés, az értékesítés szerves része: a hideghívás nélkül a marketing és a bevételszerzés szinte elképzelhetetlen. Az elmúlt két év ráadásul számos olyan cégnél tette szükségessé ezt a direkt megkeresési formát, akik az elmúlt években, évtizedekben már hozzászoktak, hogy meglévő ügyfeleket szolgálnak csak ki, esetleg ajánlásokból szereznek új vevőket. Innen indulva aztán kifejezetten nehéz is lehet ez a kommunikációs mód, így érdekes lehet az alábbi példa, melyet egy partnerünk mesélt nekem ma a témában.


Egyszerűség = profit

„Nekem az időm a legdrágább – abból nincs több, azt nem lehet megkapni, ha egyszer elveszett” – mondta Péter, és ez jól tükrözi az alap hozzáállását a hideghívásokhoz és az értékesítéshez egyaránt. Nagyon szorosra osztja be idejét, 2-3 percnél többet nem szán egy hívásra, és egy célja van: feltenni azt a pár kérdést, amivel egyértelműen ki tudja szűrni, érdemes-e küldenie tájékoztató e-mailt, vagy találkozót egyeztetni. Technikája pedig borzasztó egyszerű:

  • Megkérdezi az elért döntéshozót, van-e egy perce három egyszerű kérdés megválaszolására, ami alapján el tudják majd dönteni, érdemes-e folytatniuk a beszélgetést?
  • Ha igen, akkor felteszi a három kérdést – melyeket előzetesen úgy állított össze, hogy tényleg kiszűrje a potenciális partnereit
  • Ha érdekes az ügyfél számára, akkor – és csak akkor! – folytatja a kommunikációt.

Minél egyszerűbben működik egy előszűrés, annál eredményesebb lesz – ez a hideghívásokra hatványozottan igaz!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés,  értékesítés  – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.