Marketing rémálomból valós üzlet Nyomtatás
2011. február 28. hétfő, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Marketing vs valós üzletA marketing 50 (vagy 70, vagy 80) %-a az ablakon kidobott pénz. Ez köztudomású. Persze cége válogatja, kinél mennyire igaz, az biztos, hogy egy átlagos mikro- vagy kisvállalkozó nehezen tudja meghatározni, pontosan melyik része és valójában mennyire „száll el” a semmibe. Amit viszont csak a bölcsek tudnak: ennek nem kell így lennie!


Üzletben nincs barátság

Túl sok „marketing szakembert” láttam kisvállalatok körül ténykedni az elmúlt 4 évben ahhoz, hogy kíméletes legyek: azért, mert valakit kedvelünk, vagy barátunk, vagy már olvasott / látott / hallott valamit a marketingről, vagy az értékesítésről, ne bízzuk rá a cég marketing stratégiáját! De legalábbis ne ringassuk magunkat abban a hitben, hogy az eredményt fog hozni. A hosszú barátság alapja a pontos elszámolás – nincs ez másként az üzleti életben sem, hiszen mindig ott marad majd a kisördög a „bizonyítvány” megmagyarázása után: tényleg szükséges volt ezekre a csatornákra, ennyit költeni, ha ennyire nem volt eredménye?

A sikeres vállalkozás és a profitot hozó marketing alapja

A marketingben igenis sokkal több minden mérhető, mint azt elsőre gondolnánk. Felejtsük el a „ha hozol üzletet, adok jutalékot” hozzáállást, mert nem erről beszélek, ez rövidlátó, ha a cég piaci ismertségének növeléséről van szó. Az viszont tény, hogy jó pár olyan egyszerű lépés van, amivel egy kisvállalat is sokat tehet marketing kampányáért:

  • minden hirdetés külön fogadópontra fusson be: ha újságban, ha a Neten, ha szórólapon hirdetünk, mindegyikhez rendeljünk külön linket, hogy meg tudjuk különböztetni az egyes csatornák hatékonyságát!
  • tartozzon záró dátum minden kampányhoz, hogy ki tudjuk értékelni az eredményességét, és legyen mihez viszonyítani!
  • ne bízzunk az új vevők aktivitásában: egy centit sem fognak megmozdulni az általunk kínált lehetőségért, ha nem visszük nekik tálcán azt. Ha telefonálni, vagy megmozdulni kell, el fogjuk veszíteni a potenciális partnerek és bevétel 70%-át, mert nem bugyog majd bennük ennyi energia sem. Ha egy egyszerű kattintás, vagy rövid sablon kitöltése a feladat, máris nyert ügyünk van!

Ezzel a pár egyszerű lépéssel 30-50%-al megnövelhető a marketing hatékonysága – és mivel csak gondolatébresztőnek szántam őket, a maradék „bizonytalan” részt már könnyen mérhetővé teheti egy agilis vállalkozó.

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő  szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.