A marketinges, az udvari bohóc |
2011. március 02. szerda, 03:00 |
A királyi udvarokban az udvari bohóc szerepe kényes és kényelmes is volt egyben: olyan dolgokat vághatott a király szemébe, melyeket más nem mert volna megmondani (akár kritizálhatta is), de különleges testi adottságaiért cserébe eltartották az udvarnál, nem volt gondja a mindennapi életre. Érdemi hozzáadott értéke csak akkor volt, ha meg tudta mutatni az uralkodónak, mit lenne érdemes máshogy csinálnia, ez a javaslata valós adatokon alapult, és el is ért egy pozitív változást. Sok kisvállalkozásnál látom, hogy ilyen vagy olyan módon igénybe vesznek marketing tanácsadót – de az egész inkább egy rosszul kezelt udvari bohócra hasonlít… Királyi üzletEgy külső szem, egy tanácsadó objektíven tud állást foglalni olyan kérdésekben, melyeket a cég már „megszokott”, vagy amikkel a vezető nem akar szembenézni. Ilyen lehet például az, ha egy munkatárs mást mond a főnök háta mögött, mint a szemébe (és nem javító céllal), ha a főnök távoztával egyből felborul a rend és nincs termelés, stb. Mégis, ha mindezeket a cégvezető nem fogadja el, vagy csak „udvari bolondozásként” kezeli, vagy nem adja meg azt a felhatalmazást, hátteret, erőt a tanácsadónak, hogy ne söpörhessék el a munkatársak, akkor az egésznek nem lesz több haszna, mint ha cigánykerekezne a tanácsadó… Ha a cég azért létezik, hogy a tulajdonos, ügyvezető egoját kielégítse, és inkább udvartartásra, mint fegyelmezett, termelő szervezetre hasonlít, akkor nem jó nyomon halad. Kényelmes marketingEnnek másik oldala, ha egy tanácsadó csak azért van a cégnél, mert egyvalakinek jól el tudta adni magát: a cégvezetőnek, de semmilyen konkrét hasznot nem hajt a vállalkozásnak, akkor baj van. Ha a tanácsadónak kényelmes, a cégnek viszont költséges az együttműködés, az előbb-utóbb veszélyhelyzetet teremt majd a csapatban, ha máshogy nem is, hát morgással, lázadással a munkatársak között. Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|