Adni jó (mert üzlet lehet belőle) |
2011. március 08. kedd, 03:00 |
Nem szeretek általánosítani, mégis azt kell mondanom, hogy rengeteg vállalkozó van, aki kapni szeret(ne), és egyáltalán nem gondolja végig, mi kell ahhoz, hogy kapjon. A „ha lesz üzlet, persze gondolkodhatunk majd jutalékban”, az „ajánlj nekem és majd adok érte százalékot”, illetve az „add el a termékemet, neked pont belefér” típusú kommunikációkkal tele a padlás. Aki így gondolkozik, csak azon a szemüvegen keresztül nézi a világot, hogy ki mindenkinek lenne jó, ha az ő termékét, szolgáltatását ajánlaná vagy adná el – és még csak véletlenül sem gondol bele, érdekel-e egyáltalán ez valakit? Komolyság + lazaság = üzletJátsszunk el a gondolattal: valaki ezt bevállalja, tehát időt és energiát áldoz rá, hogy egy ilyen vállalkozó termékét / szolgáltatását ajánlja, kínálja másnak. Hacsak nem elképesztően rövidtávon gondolkozik, muszáj kalkulálnia a beletett idő és energia árával (hiszen addig nem a saját termékét erősíti – és ne dőljünk be a „jobban fognak szeretni a vevőid ha az én termékemet is megkapják tőled” gondolkodásmódnak, mert erre még nem nagyon láttam működő modellt). Amint ezt kikalkulálta, szembe kell állítania a várható hozammal (=jutalékkal), hogy tisztán lássa, mit nyer egy ilyen üzleten? Egyszerűség nélkül nincs üzletAz esetek túlnyomó többségében semmit, azt kell mondanom. Értelemszerűen nem azokra a kooperációkra gondolok, amik adják magukat ténylegesen (pl. ha a fodrász ajánl kozmetikust, vagy a kőműves festőt), hanem a nyakatekertebb variációkra. Ha valaki call-centert vagy adatbázist szeretne igénybe venni, de úgy áll hozzá, hogy „majd ha lesz üzlet, fizetek”, biztosan rossz úton jár. El tudom képzelni, hogy talál olyan „szolgáltatót”, aki így is vállalja az együttműködést, de tartok tőle, hogy annak máshol lesz meg az ára: a soha meg nem keresett bevétel nagyon tud fájni! Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|