Adni jó (mert üzlet lehet belőle) Nyomtatás
2011. március 08. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Affiliate, adni?Nem szeretek általánosítani, mégis azt kell mondanom, hogy rengeteg vállalkozó van, aki kapni szeret(ne), és egyáltalán nem gondolja végig, mi kell ahhoz, hogy kapjon. A „ha lesz üzlet, persze gondolkodhatunk majd jutalékban”, az „ajánlj nekem és majd adok érte százalékot”, illetve az „add el a termékemet, neked pont belefér” típusú kommunikációkkal tele a padlás. Aki így gondolkozik, csak azon a szemüvegen keresztül nézi a világot, hogy ki mindenkinek lenne jó, ha az ő termékét, szolgáltatását ajánlaná vagy adná el – és még csak véletlenül sem gondol bele, érdekel-e egyáltalán ez valakit?


Komolyság + lazaság = üzlet

Játsszunk el a gondolattal: valaki ezt bevállalja, tehát időt és energiát áldoz rá, hogy egy ilyen vállalkozó termékét / szolgáltatását ajánlja, kínálja másnak. Hacsak nem elképesztően rövidtávon gondolkozik, muszáj kalkulálnia a beletett idő és energia árával (hiszen addig nem a saját termékét erősíti – és ne dőljünk be a „jobban fognak szeretni a vevőid ha az én termékemet is megkapják tőled” gondolkodásmódnak, mert erre még nem nagyon láttam működő modellt). Amint ezt kikalkulálta, szembe kell állítania a várható hozammal (=jutalékkal), hogy tisztán lássa, mit nyer egy ilyen üzleten?

Egyszerűség nélkül nincs üzlet

Az esetek túlnyomó többségében semmit, azt kell mondanom. Értelemszerűen nem azokra a kooperációkra gondolok, amik adják magukat ténylegesen (pl. ha a fodrász ajánl kozmetikust, vagy a kőműves festőt), hanem a nyakatekertebb variációkra. Ha valaki call-centert vagy adatbázist szeretne igénybe venni, de úgy áll hozzá, hogy „majd ha lesz üzlet, fizetek”, biztosan rossz úton jár. El tudom képzelni, hogy talál olyan „szolgáltatót”, aki így is vállalja az együttműködést, de tartok tőle, hogy annak máshol lesz meg az ára: a soha meg nem keresett bevétel  nagyon tud fájni!
Összességében minden üzlet akkor működik, ha már az indulásnál tisztáztuk, ki hogyan és mit nyer majd rajta: sajnos nagyon kevés érdemben sikeres affiliate programot láttam még eddig, jellemzően az egyik fél érdeke sérülni szokott. Tisztázzák előre, melyik beletett energia mennyit ér, és csak akkor vágjon bele, ha látja, hogy fog ez megtérülni Önnek!


Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő  szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.