Retro marketing Nyomtatás
2011. március 30. szerda, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Mitől retro a marketing?Biztos rengeteg hasonlóság és különbség létezik a ’60-as évek végi, és a jelenlegi évszám között, hiszen nagyot fordult a világ. Ki hinné azonban, hogy a marketingben és az értékesítésben még mindig ugyanott tart a világ, mint anno? Hiába a számtalan technikai újítás, az Internet és az e-mailek: egy alapvető dologban semmi sem változott…


Értékesítés anno és ma

Egy, a ’70-es években írt könyvben olvastam az alábbi párbeszédet, mely ’68-ban játszódik:
„Értékesítő: Érdekelné ez, amit elmondtam cégünkről, igénybe venné szolgáltatásunkat?

Lehetséges új vevő: „Kétlem, de ha írásban fordul hozzám…”

Hihetetlen, mennyire nem történt előrelépés ebben, nem igaz? Persze ma már nem kézzel vagy írógéppel írt, leveles megkeresések röpködnek a cégek között (bár erre is van példa), hanem e-mailen, de a fogadtatás a legkevésbé sem más.
A jó hír ebben viszont az, hogy rosszabb sem lett a helyzet: ha valakit megkeresünk mindenféle ajánlás vagy előzetes ismeretség nélkül, ma is a klasszikus „küldje el írásban, aztán, majd ha érdekes lesz, visszajelzünk” stílusban próbálják lepattintani az értékesítőket a vevőjelöltek. Ez annyit jelent, hogy a lerázási módszerek mit sem finomodtak az idők során! Miért jó hír ez? Mert a megkeresési, meggyőzési, értékesítési, kommunikációs technikák viszont már fejlődtek. Az értékesítők felkészültek akár a durva visszautasításra is.
Ennek megfelelően az Ön cége is egy igazán célszerű dolgot tehet: kutasson fel és tanuljon, tanítson be minden olyan friss és életképes módszert, melyekkel a kommunikációt fejleszteni tudja! Ez az első lépés: ha visszarettenés helyett továbbra is kommunikál a leendő ügyféllel, nem tud majd veszíteni.

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.