Lépéselőnyben partnerprogramokkal Nyomtatás
2011. április 11. hétfő, 07:00

Lépéselőny/Marketing: Lépéselőnyben partnerprogramokkalKi ne álmonda róla vállalkozóként, hogy tőle, az ő személyes napi ráfordított energiájától függetlenül valaki valahol gondoskodik róla, hogy potenciális vevői értesüljenek az ő termékéről / szolgáltatásáról, és szállítja neki a potenciális ügyfeleket? Erre valók a partner programok: fogjon össze olyan cégekkel, akik szintén az Ön célcsoportjának nyújtanak szolgáltatásokat, értékesítenek termékeket, és dolgozzanak ki egy kölcsönös előnyökön és elégedettségen alapuló rendszert egymás ajánlására!


Ennek két igazán gyakran előforduló példáját tudjuk megmutatni (az élet azonban szülhet új és új lehetőségeket, most csak az ötletadás érdekében szeretnénk ezeket felsorolni):

1. Keresztpromóció

„Én hirdetek a te listádon, te az enyémen” – talán így lehetne a legegyszerűbben megfogalmazni ezt a verziót. Ennek számos módja létezik:
-    egymás hírlevelében elhelyezett rövid hirdetés
-    ajánlás írása a másik termékéhez / szolgáltatásához, és az így megfogalmazott „saját üzenet” promotálása saját partneri körben
-    video interjú, melyben a másik cégről, vagy annak termékeiről / szolgáltatásairól nyilatkozunk elismerően, jó referenciaként – és ennek megosztása ügyfeleinkkel
-    egymás kuponjának, szóróanyagának elhelyezése a saját vevőnk valós vagy virtuális bevásárlókosarában vásárlásnál (például egy női cipőboltban egy közeli pub kuponját tették párom táskájába, mely egy ingyenes koktélra szóló bón volt – csak hölgyeknek)
-    bármilyen további módszer, mellyel egy másik, az Ön üzletét nem veszélyeztető céggel összefogva egymás vevőkörének reklámozzuk saját magunkat célzottan.

Az elszámolás alapja lehet kölcsönös jutalékfizetés, vagy a hirdetéssel elért vevők száma mint barter alap (én is 1.000 vevőmnek küldöm ki a partner hirdetését és ő is 1.000 vevőjének az enyémet).

2. Csomagajánlatok

A keresztmarketing haladóbb verziója: ebben az esetben olyan

Amiért mindezt összegyűjtöttük: Business Tagként nem csak a közvetlen vevőszerzésre érdemes a hirdetési, fórumozási, adatbázis-letöltési lehetőségeket és a megszerzett marketinges-, kapcsolatépítő-, értékesítői tudást felhasználni, hanem olyan együttműködő partnerek megtalálására és meggyőzésére is, akik rengeteg új vevőhöz juttathatják el Önt.

Teendők:

1.     Lője be a Lépéselőny Tagok között, kik lehetnek azok, akik szintén az Ön piacára céloznak, mégsem konkurensei Önnek!
2.     Vizsgálja meg, ki az a 3-5 ezen cégek közül, akikkel a legtöbb a szinergia!
  • mert földrajzilag közel vannak egymáshoz (pl. egy bevásárlóközpont boltjai, vagy cipőbolt és közeli pub),
  • mert kiegészítő termékeket értékesítenek (pl. autószerviz és autómosó),
  • mert termékeik egymásra épülnek (pl. fejvadász cég és tréning cég: ahol az egyik munkája véget ér, következik a másiké),
  • akiről esetleg személyesen meg van győződve, hogy megbízható és korrekt partner, és érdemes ajánlani.

3.    Dolgozza ki, Ön mit tudna pontosan felajánlani együttműködés esetén! Vizsgálja meg a jutalékfizetési lehetőségeit, a felajánlható marketing eszközeit (pl. hírlevél megjelenés? direkt levél kiküldés? vásárláskor átadható bón?)! Járjon utána, melyik mennyi költséggel járna Önnek – legyen egy pontos képe saját álláspontjáról!
4.    Keresse meg őket a 3-as pontban kidolgozottak alapján, és ajánljon fel együttműködést! Javaslat: ezt kizárólag az elsőszámú vezetővel egyeztesse, különben kiteszi magát a kockázatnak, hogy egy ottani beosztott úgy adja tovább az Ön megkeresését, hogy abból nem lesz semmi. Vegye kézbe az irányítást, és eredményes lesz!

Figyelem: ne engedjen a csábításnak, a jól hangzó ígéreteknek: csak olyannal fogjon partner programba, akivel valóban kölcsönösen tudják erősíteni egymást! Jobb egy kisszámú, de erős partnerrel dolgozni, mint sok gyengével, akikre valójában nem tud támaszkodni a cég.

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.