Mennyibe is kerül egy új vevő pontosan? Nyomtatás
2011. május 11. szerda, 00:00
Mikrovállalkozóként bizonyos szempontból el vagyunk kényeztetve: záporoznak ránk a csodálatosabbnál csodálatosabb ígéretek, lehetőségek a marketing területén. Ingyenes hirdetés, ingyenes tagság, ingyenes céglista,  fillérekért- hogy csak párat em

Mikrovállalkozóként bizonyos szempontból el vagyunk kényeztetve: záporoznak ránk a csodálatosabbnál csodálatosabb ígéretek, lehetőségek a marketing területén. Ingyenes hirdetés, ingyenes tagság, ingyenes céglista,  fillérekért- hogy csak párat említsek a már-már képtelen „ajánlatok” közül. Mindezek alapján az ember azt gondolná, hogy ma Magyarországon ingyen hozzá lehet jutni minőségi címlistákhoz, elég oda egy levelet kiküldeni, és már dől is a bevétel, és sorakoznak az új vevők. Mi az igazság? Mennyibe kerül valójában egy új vevő?

Egy CT és más semmi, a vágyam csak ennyi

Van egy referencia a hazai és a nemzetközi Interneten egyaránt, melynek segítségével rendkívül célzottan érhetők el potenciális partnerek. A kattintás alapú kampányokról beszélek, ahol tényleg kényünk-kedvünk szerint válogathatunk a lehetőségek között. Van pár lényegi elem, amelyeket azonban érdemes szem előtt tartani, ha nem szeretnénk magunkat az ügyfélszerzés tényleges költségeivel kapcsolatban becsapni.

Amennyiben Ön használt már kattintás alapú kampányt, nagyságrendileg meg tudja határozni, hány forintba kerül egy átlag klikkelés Önnek, de legalábbis az Ön piacán. Ezt követően már csak az a kérdés, hány átkattintóból lesz egy tényleges, fizetős vevő, aki effektíve rendel is Öntől valamit és még ki is fizeti azt? A kettő szorzata adja meg egy konkrét vevőjének árát, aki az Ön címlistájában szerepel.

Kábíthatnak akármilyen jó, ingyenes, filléres, stb. ajánlattal, egy biztos: nincs olyan, hogy egy valóban eredményeket hozó, potenciális partnerekből álló listát ingyen meg lehessen szerezni. Hiszen maga a minősége érték – ki lenne annyira nagylelkű, hogy lemond erről az értékről, és közkinccsé teszi azt? Az elmúlt lassan 6 évben, amióta üzleti közösségi portálunk építésével, fejlesztésével foglalkozom, nem találkoztam ilyennel. Ajánlottak már nekem minőségi weboldal-látogatókat pár forintért, hatalmas céges adatbázist e-mail címekkel 1-2 Ft / kontakt áron, és még sorolhatnám. Egyik „szolgáltatóval” sem találkoztam újból egy komoly partnerünk marketingjében sem…

Könnyű engedni a szirénhangoknak, és elcsábulni az ingyenesnek tűnő lehetőségek irányába. Sajnos, mint minden más területen, itt is igaz: mindig a legolcsóbb lesz a legdrágább végül, minden szempontot szem előtt tartva. Számolja ki a fenti elvek mentén egy új vevőjének „beszerzési árát”! Ez a referencia szám, ehhez képest nagy valószínűséggel csak drágábban fog tudni vevőket szerezni – ezért minden olyan ajánlatot, ami ennél olcsóbb (pláne, ha jelentősen olcsóbb), legalábbis fogadjon kétkedve.
 

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - klikk ide!
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!

 


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.