Gondolkodás helyett Nyomtatás
2011. június 02. csütörtök, 00:00
Alaposan megfontolni, átgondolni, kielemezni sok mindent lehet – de jóval kevesebb dolgot érdemes, mint az ember elsőre hinné. Persze nem arról beszélek, hogy ész nélkül vágjunk bele bármibe, azonban az biztos, hogy a túl sok elemzés egy idő után a tényle

Alaposan megfontolni, átgondolni, kielemezni sok mindent lehet – de jóval kevesebb dolgot érdemes, mint az ember elsőre hinné. Persze nem arról beszélek, hogy ész nélkül vágjunk bele bármibe, azonban az biztos, hogy a túl sok elemzés egy idő után a tényleges cselekvés gátjává válhat.

„Hogyan ne kezdjünk neki” lista

Aki foglalkozik értékesítéssel, vagy vannak értékesítői, biztosan megfigyelte már, ahogy egy izzadó tenyerű kezdő kolléga áll a hideghívásokhoz. Annak idején én is átmentem ezeken a stációkon, így első kézből tudok nyilatkozni erről:

  • az ember előkészíti a listát, a telefont
  • szépen átnézi még egyszer a listát
  • már nagyon hozzá akar látni a telefonálásnak, de ekkor ki kell szaladnia a mosdóba
  • ha már kint volt, belefér egy pohár víz, egy kávé (dohányosoknál egy cigi)
  • nekilátna, de ekkor rájön, hogy fel akart készülni a cégekből, akiket hívni fog, így elkezd böngészni a Neten adatokat róluk – ha már online, akkor az e-mailjeit is ellenőrzi
  • közben eljön az ebédidő
  • délután pedig minden kezdődik elölről…

Mindez egy módon szinte biztosan kiüthető egy új kollégánál: mindenféle gondolkodás, mérlegelés, elemzés, még alaposabb rákészülés helyett egész egyszerűen irány a mélyvíz! Ha tud úszni, úgyis meg fogja szokni, ha nem, nem.

Ugyanez még rutinos cégvezetőként is felmerülhet, hiszen az ember néha nehezen indul neki egy új projektnek, egy új piacnak vagy egy új lehetőségnek. Erre is érvényes a szabály: (elfogadható mértékben) ugorjon neki! Tegyen egy próbát vele, és nézze meg, hogy működik! Határozzon meg pár egyszerű mérési pontot és elvárt eredményt, és ha van eredmény, akkor folytassa, ha nincs, akkor változtasson vagy hagyja abba.
Ezek az alapvető dolgok segítik hozzá az embert, hogy elérje az eredményeket, amiket szeretne egytől-egyig – és különösebb hezitálás és időveszteség nélkül!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről -
klikk ide!
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!

KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő  szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.